Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Dioramaatje 009

(1/40) > >>

tothebeach:
Ik heb eens een weekje vakantie. Er hoeft even niet geklust te worden in huis en dat geeft mij de mogelijkheid tot het bouwen van een diorama. Alleen dan wel functioneel.
Ik heb van van wat resthout een modulebak gebouwd. Ik heb een week de tijd (minus alle boodschappen, kleine klusjes, de was en andere huishoudelijke dingetjes, bezoeken tussendoor) dus ik dacht, misschien lukt het me om binnen een week een diorama in elkaar te draaien.

Het resultaat na dag 1 (exclusief kerkbezoek en bezoek bij vrienden):


Best wel tevreden, voor de tijd die ik had. De afmetingen zijn 80x30cm. Het is dus klein.

Groet,
Michel

Lucien:
Hallo Michel, zien we elkaar hier weer.
Wordt dit iets met de dingen die ik op het GEMME forum heb gezien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

tothebeach:
Hoi Lucien,

Het wereldje is klein :). Helaas worden die dingen nog niet gebruikt. Daarvoor heb ik twee Casanibakken gecombineerd, maar bij het monteren van het eerste Tillig bouwpakketwissel ging het zodanig mis, dat ik de andere twee niet verder wilde monteren. Ik heb de bouwpakketwissels (als het goed is) verkocht via GEMME en ik ga gemonteerde wissels kopen, zodra ik daar genoeg geld voor heb. Modelbouwen is bij mij iets van het kleine budget.
Dit wordt gewoon een landschapsmodule met wat gras en enkele struiken aansluitend op de stationsmodule. Afhankelijk van de snelheid van het bouwen van deze module (en de kwaliteit natuurlijk), ga ik er misschien mee naar Valkenburg in September. Maar dat hou ik nog even op onzeker.

Groet,
michel

Lucien:
Jaren geleden heb ik al met Tillig wissels ruzie gehad, voor mij nooit meer. Alles wat ik had bleef erop ontsporen.

Beter zijn de Peco wissels, die zijn betrouwbaar. Wel even een draadje aan het puntstuk solderen, op langere termijn is het contact via de wisselingen niet altijd even betrouwbaar. Koop gewoon nieuw bij Hattons, en koop met electrofrog. Maar misschien wist he dat allemaal al.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Frans Peeters:
Benieuwd hoe het gaat worden Michel.

En wat die Tillig-wissels betreft. Ik heb er al legio in elkaar geprutst, aangepast aan de noden en dat ging allemaal zonder problemen. En nu de volgende stap, volledige zelfbouw.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie