Vraag en antwoord > Digitaal

Pret met Arduino

(1/35) > >>

RudyB:
Fun with Arduino - 01 - Getting Started in 6 Easy Steps.

Vrijwel iedereen heeft wel gehoord over de Arduino en over de leuke dingen die je er mee kunt doen op modelspoor gebied en op vele andere terreinen.

Niet iedere hobbyist heeft echter feeling met elektronica of met software. Voor sommigen kan de drempel net iets te groot zijn, terwijl er misschien wel interesse is om er mee aan de slag te gaan.

Vandaar het plan voor een serie artikelen en video's onder de titel 'Fun with Arduino' (ja ... het is in het Engels), waarmee ook voor niet-IT-ers het werken met een Arduino binnen bereik kan komen.

De eerste video is online: 6 eenvoudige stappen om op te starten.

Link naar  de video.



Timo:
Tipje voor de volgende keer, hogere resolutie van screen capture. Tekst is heeeeel slecht leesbaar. En maak geen gebruik van Free Commander en 7Zip maar gewoon Windows explorer. Zeker omdat je doelgroep beginners zijn.

Op naar hoofdstuk 2: NEVER use delay() again ;D


Timo

Frans:
Naar ik aanneem bent u Nederlander, dus waarom kan het niet in het Nederlands.
Mijn Engels is zeer slecht en wat er staat in het Engels begrijp ik geen barst van,
wil toch aan de gang met de Arduino maar op deze manier gaat dat echt niet lukken.
Daarbij heb ik het idee dat er op het forum velen wel willen maar door de 'experts'
opzij worden gezet door anders talige lessen en sites.

Frans

Ronaldk:
@Rudy: Goed initiatief  (y)

@Frans:


--- Citaat van: Frans op 30 december 2018, 16:57:59 ---Daarbij heb ik het idee dat er op het forum velen wel willen maar door de 'experts' opzij worden gezet door anders talige lessen en sites.

--- Einde van citaat ---


Uhm.. niet echt. Het probleem is alleen dat heel veel spul in het Engels en andere talen is. Je zal iets van een basiskennis Engels moeten hebben omdat je daar in programmeert. Goed, wil je echt aan de gang. Kijk dan eens bij deze webzijde: Arduino-lessen.nl. video's in het nederlands.

Groet Ronald.

Frans:
Ronald bedankt voor de link. Het is een begin.

Anderzijds al is de programmeertaal in het Engels dan kan het nog in
het Nederlands uitgelegd worden. Kijk maar naar de side die jij gelinkt hebt.

Frans

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie