Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door naoorlogsNS
Vandaag om 16:11:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 16:06:39
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 15:58:14
Modelspoorbeurs Houten 4 mei 2019 voor/nabeschouwing. door Ad Cleijsen
Vandaag om 15:43:15
Twin center door Piet59
Vandaag om 15:40:47
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Jeanne
Vandaag om 15:35:12
Bijna-botsing tussen twee treinen bij station Castricum door Martin Hornis
Vandaag om 15:30:25
Fleischmann H0 V100 uit startset door Timo
Vandaag om 15:15:33
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 14:45:41
DM90-Buffel Dieseltreinstel door Wijbe
Vandaag om 14:42:18
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 14:36:59
Twin center door Piet59
Vandaag om 13:58:28
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 13:48:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:46:03
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 13:36:23
Station Oudeschoot straatzijde door Frank Hillebrand
Vandaag om 13:32:13
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Almar
Vandaag om 12:55:02
SNCB HLE 18 (ALSTOM) 3-rail of 2-rail? door Marklin6480
Vandaag om 12:44:26
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 11:42:59
Joops Fantasie Wereld in schaal 0e door joop100
Vandaag om 11:39:21
[Hoontje's Beursbaan] "Kamp Rijen" door Hoontje
Vandaag om 11:27:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 10:54:36
Small yard door GD
Vandaag om 07:42:18
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 01:48:25
Bachmann 553 - Verlichting knippert? door laurent
23 april 2019, 23:03:01
Een eigen pin en koppelstang maken voor een defect model door Frans Peeters
23 april 2019, 22:40:58
RHT: meterspoor in LGB door NS1220
23 april 2019, 22:35:17
Doornvliet door cor_b
23 april 2019, 22:29:44
Projekt 083-338 door 44
23 april 2019, 22:16:31
Intellibox en S88 storing door Blausee-Mitholz
23 april 2019, 22:10:38
  

Auteur Topic: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station  (gelezen 6374 keer)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2019, 14:39:14 »
Het eerste keermuur segment. M'n eerste schreden in het gebruik van Slaters baksteenplaat. Werkt erg fijn en is lekker dun moet ik zeggen. Een op maat gesneden baksteenplaat geplakt op de foamplastic ondergrond met een deuropening in de muur die toegang gaat geven tot een opslagruimte onder het station.



De lateibalk boven de deur is een stukje styreenstrip die in de baksteen uitsparing gelijmd wordt.
Hé gaaf, styreen kun je gewoon met plasticlijm van Faller op foamplaat lijmen merk ik. Ik dacht alleen met dikke secondelijm.




Volgende stap de verfdoos openen om het mooi op kleur krijgen.

Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2019, 14:59:24 »


Zo'n deur en dichtmetselen met een ander (later) baksteenverband is ook een optie.
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2019, 16:51:41 »


Muursegmenten los neer gezet.
Het heeft wel wat een om 1 van de 2 opslagruimte toegangen dicht te metselen, alleen zou het inzetstukje los moeten blijven om een deur te kunnen plaatsen als ik voor tijdperk 2c- 3a kies om te rijden. Nog even bedenken hoe dat mooi valt op te lossen.

PS er komen ook nog poten onder de baan ;)
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2019, 19:42:19 »
Altijd opletten als je iets koopt,

Op jacht naar de uitverkochte Hollandsche fietsen van Artitec kwam ik laatst in een Utrechtse treinenwinkel zomaar ineens twee doosjes van die fietsen op de toonbank tegen...ik zeer blij uiteraard, reken ze af en stop ze in m'n tas.
Blijk ik niet goed gekeken te hebben: thuis gekomen zie ik dat het DUITSE fietsen zijn.  >:(

Heb ze dus maar vernederlandst,
De sturen ervan in een Nederlandse vorm gebogen en met chroom aangezet,
Jasbeschermers gemaakt van kristalklear en gloss zwart geverfd,
Achterspatborden wit met een rood achterlichtje.



Zo kan het er wel mee door....alleen het achterlicht van de damesfiets linksonder kon netter.
Groeten,
Richard

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2019, 22:19:45 »
Mooi gedaan. En jasbeschermers met Kristal Klear en dan zwart schilderen. Een prachtige imitatie van het lakdoek van de echte fietsen. Kom er maar eens op!

Wolter

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2019, 07:11:39 »
Dank je, dat lakdoek had ik inderdaad voor ogen.
Groeten,
Richard

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2468
  • Westlandbaan
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2019, 05:26:06 »
 (y) Ze zien er cool uit, en dat met dat lakdoek moet ik onthouden, ik moet ook nog veel fietsen 8)
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 22:43:10 door Tulpendaal »

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2019, 22:31:48 »
Joke (y) voor station Delft heb je inderdaad nog 1000 fietsen te gaan  ;D
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2019, 20:01:32 »
Mee eens Martin, echter soms zijn foutjes zo minimaal dat het zonde is om er tijd in te steken door erop te reageren terwijl de boodschap gewoon duidelijk is en geen giswerk is. En het is ook niet leuk om door een correctieve posting blijvend er aan herinnerd te worden dat ergens de spellingscontrole je te snel af was, stuur dan diegene die een "fout" maakt een pb.

Tot de volgende update...en een prettig weekend iedereen!
Groeten,
Richard

Tomasso

  • Forumgebruiker pur sang...
  • Offline Offline
  • Berichten: 4884
  • Team Mitropa. Wenslijst: Zeppelin, Rhijnboog, etc.
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2019, 20:38:55 »
Goed bezig Richard!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Ophouden? Ik kom nu pas op stoom!

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2019, 17:44:48 »
Dank je Tom.

Nieuw muursegment aangemaakt (voorschrijdend inzicht) en nu met een rollaag van verticale bakstenen bovenaan de muur, zoals bij Muiderpoort 1:1, gemaakt van V-Groove plaat van Evergreen (spacing 1mm). Dit na een waardevolle tip hier op het forum (y) De deuropening ook iets ruimer gemaskt dan de vorige, een paar mm maar om het plompe massieve karakter van het station vast te houden.



Kreeg van een vriend ook de tip om bij hoeken en deuropeningen ed. de Slaters baksteenplaat iets langer te houden en om te buigen bij de hoeken.
Ben er nog niet tevreden over, nadat ik de plaat licht had ingekerfd en warm gemaakt is de vouwlijn alsnog gescheurd en ontstaat er alsnog een naad. Wellicht vol te gieten met verf.

« Laatst bewerkt op: 24 februari 2019, 22:03:36 door Modellbahnwagen »
Groeten,
Richard

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2019, 20:48:02 »
Met wat vijlwerk zijn de gescheurde muurdelen bij de deur wel wat te fatsoeneren. De kier blijft echter zichtbaar. Morgen eens gaan experimenteren met vulmiddel.



Richard
Groeten,
Richard

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2019, 16:46:38 »
Eigenlijk mag je de dagkant niet vouwen. Je moet immers een halve steen verspringen.
dus best is met een scherp mesje onder 45° door te snijden en de dagkant een halve (of 2,5) steen ook onder 45° door gesneden er tegen te kleven. Dan klopt het voegenverloop en krijg je de voeg ook mooi dicht.




Succes
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
lid MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Vaerwegh Dok
Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2019

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 864
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2019, 19:22:21 »
Hoi Frans, da's een goede tip (y) bedankt! Het zal me nog niet meevallen om ook wat langere stukken onder 45° te snijden maar oefening baart kunst dus leuk om je tip uit te proberen bij komende haakse muurhoeken. Overigens ziet jou muur er erg netjes uit.

Vanmiddag nog een muurplaat aan de achterkant licht ingekerfd en onder warm water voorzichtig omgebogen, lukte al beter maar toch zie je dat de zaak al begint met scheuren.

Groeten,
Richard

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
« Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2019, 23:27:43 »
Krijg je het niet gesneden dan kan je het nog altijd schuren.
Een alu hoeklijn op een vlakke ondergrond met een blaadje schuurpapier, je steenplaat op een dun plankje ernaast en dan schuren met het muurdeel tegen het schuurpapier op de hoeklijn. Je ziet hoever je bent aan de stenen en je alles mooi passend als je met een beetje "reserve" gesneden hebt. Voordeel is ook dat je gewoon recht kan snijden.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
lid MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Vaerwegh Dok
Tentoonstelling MODELSPOOR 2019 - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2019