Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
zelfbouw diesel vijf (DE-5)
door
FritsT
Vandaag
om 10:22:10
De Hondsrugbaan
door
Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag
om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
meino
Vandaag
om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:15:20
US diorama in H0
door
ES44C4
Vandaag
om 10:09:14
Zee. Land.
door
AB 7216
Vandaag
om 10:05:01
Schneidersein
door
W.Broere
Vandaag
om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:34
Perronhoogte TP3
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
door
MOVisser
Vandaag
om 09:56:58
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand
door
Pauldg
Vandaag
om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden
door
henk
Vandaag
om 09:02:16
Modelbaan Beltheim.
door
Hans GJ
Vandaag
om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
mass am see
Vandaag
om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Basilicum
Vandaag
om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
NS264
Vandaag
om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Thom
Vandaag
om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:54:59
Bouw Bührtal III
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:33
NS/32
door
RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP
door
bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen
door
Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
34
Omlaag
Auteur
Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 (gelezen 99977 keer)
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #15 Gepost op:
20 januari 2019, 14:39:14 »
Het eerste keermuur segment. M'n eerste schreden in het gebruik van Slaters baksteenplaat. Werkt erg fijn en is lekker dun moet ik zeggen. Een op maat gesneden baksteenplaat geplakt op de foamplastic ondergrond met een deuropening in de muur die toegang gaat geven tot een opslagruimte onder het station.
De lateibalk boven de deur is een stukje styreenstrip die in de baksteen uitsparing gelijmd wordt.
Hé gaaf, styreen kun je gewoon met plasticlijm van Faller op foamplaat lijmen merk ik. Ik dacht alleen met dikke secondelijm.
Volgende stap de verfdoos openen om het mooi op kleur krijgen.
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #16 Gepost op:
20 januari 2019, 14:59:24 »
Zo'n deur en dichtmetselen met een ander (later) baksteenverband is ook een optie.
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #17 Gepost op:
20 januari 2019, 16:51:41 »
Muursegmenten los neer gezet.
Het heeft wel wat een om 1 van de 2 opslagruimte toegangen dicht te metselen, alleen zou het inzetstukje los moeten blijven om een deur te kunnen plaatsen als ik voor tijdperk 2c- 3a kies om te rijden. Nog even bedenken hoe dat mooi valt op te lossen.
PS er komen ook nog poten onder de baan
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #18 Gepost op:
22 januari 2019, 19:42:19 »
Altijd opletten als je iets koopt,
Op jacht naar de uitverkochte Hollandsche fietsen van Artitec kwam ik laatst in een Utrechtse treinenwinkel zomaar ineens twee doosjes van die fietsen op de toonbank tegen...ik zeer blij uiteraard, reken ze af en stop ze in m'n tas.
Blijk ik niet goed gekeken te hebben: thuis gekomen zie ik dat het DUITSE fietsen zijn.
Heb ze dus maar vernederlandst,
De sturen ervan in een Nederlandse vorm gebogen en met chroom aangezet,
Jasbeschermers gemaakt van kristalklear en gloss zwart geverfd,
Achterspatborden wit met een rood achterlichtje.
Zo kan het er wel mee door....alleen het achterlicht van de damesfiets linksonder kon netter.
Gelogd
Groeten,
Richard
Noordernet
Offline
Berichten: 2958
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #19 Gepost op:
22 januari 2019, 22:19:45 »
Mooi gedaan. En jasbeschermers met Kristal Klear en dan zwart schilderen. Een prachtige imitatie van het lakdoek van de echte fietsen. Kom er maar eens op!
Wolter
Gelogd
Moins mais mieux.
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #20 Gepost op:
23 januari 2019, 07:11:39 »
Dank je, dat lakdoek had ik inderdaad voor ogen.
Gelogd
Groeten,
Richard
Tulpendaal
Offline
Berichten: 3580
Westlandbaan-Delft
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #21 Gepost op:
24 januari 2019, 05:26:06 »
Ze zien er cool uit, en dat met dat lakdoek moet ik onthouden, ik moet ook nog veel fietsen
«
Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 22:43:10 door Tulpendaal. Reden: typo damit sich niemand stört
»
Gelogd
Groetjes Joke
Actief op INSTA als Tulpendaal-modelbouw
TRAM
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=66742.msg3222251988;topicseen#msg3222251988
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #22 Gepost op:
24 januari 2019, 22:31:48 »
Joke
voor station Delft heb je inderdaad nog 1000 fietsen te gaan
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #23 Gepost op:
25 januari 2019, 20:01:32 »
Mee eens Martin, echter soms zijn foutjes zo minimaal dat het zonde is om er tijd in te steken door erop te reageren terwijl de boodschap gewoon duidelijk is en geen giswerk is. En het is ook niet leuk om door een correctieve posting blijvend er aan herinnerd te worden dat ergens de spellingscontrole je te snel af was, stuur dan diegene die een "fout" maakt een pb.
Tot de volgende update...en een prettig weekend iedereen!
Gelogd
Groeten,
Richard
Tomasso
Offline
Berichten: 5906
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #24 Gepost op:
12 februari 2019, 20:38:55 »
Goed bezig Richard!
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd
Spoor 0 adept
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #25 Gepost op:
24 februari 2019, 17:44:48 »
Dank je Tom.
Nieuw muursegment aangemaakt (voorschrijdend inzicht) en nu met een rollaag van verticale bakstenen bovenaan de muur, zoals bij Muiderpoort 1:1, gemaakt van V-Groove plaat van Evergreen (spacing 1mm). Dit na een waardevolle tip hier op het forum
De deuropening ook iets ruimer gemaskt dan de vorige, een paar mm maar om het plompe massieve karakter van het station vast te houden.
Kreeg van een vriend ook de tip om bij hoeken en deuropeningen ed. de Slaters baksteenplaat iets langer te houden en om te buigen bij de hoeken.
Ben er nog niet tevreden over, nadat ik de plaat licht had ingekerfd en warm gemaakt is de vouwlijn alsnog gescheurd en ontstaat er alsnog een naad. Wellicht vol te gieten met verf.
«
Laatst bewerkt op: 24 februari 2019, 22:03:36 door Modellbahnwagen. Reden: Tekst completer en duidelijker maken.
»
Gelogd
Groeten,
Richard
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #26 Gepost op:
24 februari 2019, 20:48:02 »
Met wat vijlwerk zijn de gescheurde muurdelen bij de deur wel wat te fatsoeneren. De kier blijft echter zichtbaar. Morgen eens gaan experimenteren met vulmiddel.
Richard
Gelogd
Groeten,
Richard
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1400
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #27 Gepost op:
25 februari 2019, 16:46:38 »
Eigenlijk mag je de dagkant niet vouwen. Je moet immers een halve steen verspringen.
dus best is met een scherp mesje onder 45° door te snijden en de dagkant een halve (of 2,5) steen ook onder 45° door gesneden er tegen te kleven. Dan klopt het voegenverloop en krijg je de voeg ook mooi dicht.
Succes
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #28 Gepost op:
25 februari 2019, 19:22:21 »
Hoi Frans, da's een goede tip
bedankt! Het zal me nog niet meevallen om ook wat langere stukken onder 45° te snijden maar oefening baart kunst dus leuk om je tip uit te proberen bij komende haakse muurhoeken. Overigens ziet jou muur er erg netjes uit.
Vanmiddag nog een muurplaat aan de achterkant licht ingekerfd en onder warm water voorzichtig omgebogen, lukte al beter maar toch zie je dat de zaak al begint met scheuren.
Gelogd
Groeten,
Richard
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1400
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #29 Gepost op:
25 februari 2019, 23:27:43 »
Krijg je het niet gesneden dan kan je het nog altijd schuren.
Een alu hoeklijn op een vlakke ondergrond met een blaadje schuurpapier, je steenplaat op een dun plankje ernaast en dan schuren met het muurdeel tegen het schuurpapier op de hoeklijn. Je ziet hoever je bent aan de stenen en je alles mooi passend als je met een beetje "reserve" gesneden hebt. Voordeel is ook dat je gewoon recht kan snijden.
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
34
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975