Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door NS264
Vandaag om 19:32:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Einde Koemo ballast ??? door Hasenwald
Vandaag om 19:22:44
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
  

Auteur Topic: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?  (gelezen 26061 keer)

thijs

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2021, 14:30:31 »
Nou ja met wel een knoeperd van een fout in de Drontenmeertunel.
Koste €90 miljoen om het op te lossen.
Dat vond men te duur...

Thijs

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2021, 16:10:52 »
Dat is dan precies die 90 miljoen die ze overhielden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #77 Gepost op: 18 april 2021, 16:25:06 »
En waarom niet de oplossing uit het noorden? Alleen bovenleiding in de stations, voor het opladen van de accu's. Lijkt mij beduidend goedkoper.
Groet, Frank

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #78 Gepost op: 18 april 2021, 16:31:05 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #79 Gepost op: 18 april 2021, 16:35:45 »
Het probleem van het elektrificeren van de Maaslijn gaat Venlo worden, want de Maaslijn kruist het gedeelte wat geëlektrificeerd met 15 kV Wisselstroom. Hoe ze dat willen gaan doen is volgens mij ook niet duidelijk. 

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #80 Gepost op: 18 april 2021, 16:42:12 »
spanningssluis tussen Kaldenkirchen en Venlo gebouwd moet worden in plaats van de schakelbare bovenleiding in Venlo.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #81 Gepost op: 18 april 2021, 17:40:09 »
Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #82 Gepost op: 18 april 2021, 20:32:10 »
Een spanningssluis richting Kaldenkirchen is ook niet echt mogelijk omdat dat stuk te steil is. De tijd die het omschakelen kost, is te lang - dan staan ze al stil op de helling.

Meer goederentreinen over de Maaslijn wordt 'm trouwens niet want het blijft ATB NG dus je blijft aangewezen op dieseltractie - tot er ERTMS ligt.

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 339
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #83 Gepost op: 18 april 2021, 20:45:49 »
@Andre82, kruisingen van verschillend geëlectrificeerde trajecten zijn geen probleem, daar is ervaring mee, al heel lang. Leiden NS/NZH bij Lammenschans. NS/NBM bij Driebergen. En een handvol tram/treinkruisingen in het Ruhrgebiet.

Stroomloos passeren op rolsnelheid. En een seinstelsel waarin beide kruisende baanvakken zijn opgenomen.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2021, 14:39:26 »
Het is niet alleen kruisen, je moet vanaf de Maaslijn ook nog het goederen emplacement opkomen, want er is best heel wat verkeer wat via de Maaslijn naar het DSM in Geleen gaat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #85 Gepost op: 19 april 2021, 15:20:17 »
Dat lijkt me makkelijker dan een goederentrein van het emplacement de helling bij Kaldenkirchen op krijgen terwijl je het eerste stuk moet rollen.

Dan kunnen Duitse éénspanning-treinen niet meer bij de perrons in Venlo komen.
Ik zie meer in verlengde omschakelbare sporen 3 en 4 tot aan de overweg Broekestraat.
Inderdaad, ik zou Venlo bereikbaar houden voor 15 kV-materieel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #86 Gepost op: 19 april 2021, 16:06:26 »
Daar moet je wel aangepaste treinen voor hebben.
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar ze moeten toch ook andere treinen kopen als je er wel overal waslijn boven hangt.
Groet, Frank

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #87 Gepost op: 19 april 2021, 16:31:25 »
Volgens mij zijn die al gekocht en dat is ook t punt.
Want het leasecontract van de diesels schijnt af te lopen.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

ReneN

  • Gast
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #88 Gepost op: 19 april 2021, 16:40:47 »
Misschien is het juist vanwege de situatie in Venlo idd wel de moeite waard om waterstof- of accutreinen te overwegen, al zullen er weer kosten voor de extra voorzieningen zijn... maar het project loopt nu inmiddels zó lang dat ik er niet echt meer in geloof, want het uitstel wordt steeds weer ingehaald door kostenstijgingen. Dan kun je wel aan de gang blijven. Het onderzoek naar de calculatie van ProRail zal ook weer vertragend werken.

Het gedrag van ProRail is moeilijk of niet uit te leggen. Het is alsof je een nieuwe auto bestelt, je handtekening zet en hem na een maand komt ophalen. De dealer zegt dan: "Ja sorry, u krijgt hem wel mee maar u moet eerst een paar duizend euro bijleggen." Het lijkt erop dat bij de provincies ook niemand op het idee van een bindende prijsafspraak is gekomen. Een deadline voor zichzelf hebben ze al helemaal niet gesteld, want tja het is toch maar belastinggeld. Als de bestelling van de Flirts wel bindend is, wordt het een dure afkoop en hebben ze zich aardig in de nesten gewerkt.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: De Maaslijn na 75 jaar dan toch onder de draad?
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2021, 12:44:13 »
Nee, dat is een foute vergelijking. Je kan het beter vergelijken dat je een exclusieve aanbieding krijgt van de dealer die tot eind van de maand geldig is en dan 3 maanden later komt, dat je toch nog gebruik wil maken van die aanbieding.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de