Nu de buit naar hun idee binnen is zeggen "doe er nog even 79 miljoen bij" lijkt meer te maken te hebben met een leuk verdienmodel voor zichzelf.
Ja inderdaad... nee dus, de Belgen hebben 38 miljoen voor die 30 kilometer betaald.
dus in totaal 80 miljoen voor 71 km
Veel geld voor het spoor... prima natuurlijk, als het goed besteed wordt. Dat het niet in de haak is wat ProRail doet is in elk geval duidelijk, omdat de begroting van de drie provincies juist is gebaseerd op de kostencalculatie die ProRail zelf heeft gemaakt. Nu de buit naar hun idee binnen is zeggen "doe er nog even 79 miljoen bij" lijkt meer te maken te hebben met een leuk verdienmodel voor zichzelf.
Is een accutrein niet goedkoper ?Met de capaciteiten van de moderne accu's zal vast meer mogelijk zijn.
Dat vraag ik me gewoon af omdat ik in elk geval,amper iets soort gelijks hoor in andere landen.
Bij mijn weten is een van de doelen juist het bieden van een alternatief op grensovergang Emmerich voor goederenverkeer. Door Nijmegen - Venlo onder de draad te brengen kan een goederentrein tot Elst op de BetuweRoute rijden en dan via Nijmegen en Venlo alsnog Duitsland in. Momenteel als Emmerich (of verderop op de lijn) dicht is ligt de BetuweRoute er redelijk werkeloos bij.
En weet je waar je al helemaal nooit iets van hoort? Al die keren dat het gewoon goed gaat. Dat is geen nieuws.