Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: Fotoplankje  (gelezen 657 keer)

Noordernet

• Offline Offline
Fotoplankje
« Gepost op: 06 december 2018, 18:45:53 »
Al jaren heb ik een fotoplankje, op aandringen van mijn vrouw. Ze vond dat ik nodig wat aan landschapsbouw moest doen. Daar had ze wel gelijk in, trouwens. Zij maakte het baanlichaam en de weg en ik mocht een stuk spoor leveren. De aankleding groeide in de loop van de tijd.

Deze vreemdelingen zijn vandaag al op de terugreis, met de kado’s die ze niet konden afleveren. Natuurlijk vervoeren ze hun spullen in een degelijke Spaanse bagagewagen.
We zeuren even niet over breedspoor en normaalspoor. Afgesproken?

Wolter

San-Markos

• Offline Offline
Re: Fotoplankje
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2018, 19:15:41 »
Heel erg leuke sfeerfoto's!

Groet,
Mark

NS1220

• Online Online
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2018, 21:32:56 »
 (y)
H0 toch?
Hoe kom je daar nou weer aan?
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Noordernet

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2018, 22:03:14 »
@Jacob:
Het begon met een vensterbankverbreding van MDF die te lang was. Natuurlijk bewaar je het stuk dat over is. Een opvulstukje MDF 4 mm diende als bedding.
Een stukje karton werd weg. Die werd in de loop van de tijd wat wolkig geschilderd, meestal als toch een verfkwast uitgestreken moest worden. Het gras komt van de rol en is traditioneel modelbouwmateriaal van Berka of Heki: papier met zaagsel. Daar werd wel eens een extra toefje gras op geplakt.
Het spoor is code 83 van Roco. De spoorstaven werden geplakt op houten dwarsliggers die ik nog over had van een gestrand project. Waar zouden we zijn zonder gestrande projecten?
De ballast, die zand moet voorstellen, is straatzand dat door een panty tot bijna stof werd gezeefd en met houtlijm werd geplakt tot een keihard geheel dat voor een diorama prima is maar voor een echte baan te veel lawaai geeft. Toch heb ik voor de grap voedingsdraden aangesloten op dit stukje van net 30 cm.
De telegraafmasten zijn van Auhagen, de paaltjes langs het spoor van Evergreenstrip waarbij het ijzerdraad wordt weergegeven door quiltgaren (Jan 44 gebruikt dit ook).
De bagagewagen is van Electrotren (beurskneusje), het karretje van Preiser, de Sinterklaasset van Artitec.
En de foto is gemaakt met een vrij normale Ipad bij echt avondlicht; mooi strijklicht.

Is dit antwoord op je vraag, Jacob?

Wolter

Noordernet

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2018, 22:03:43 »
Inderdaad, HO.

NS1220

• Online Online
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2018, 23:02:14 »
Citaat
Is dit antwoord op je vraag, Jacob?
Zeker en uitgebreid!
Citaat
de Sinterklaasset van Artitec
Daar was ik het meest nieuwsgierig naar.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.