Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Croppers Yard, iets kleins in 00  (gelezen 26811 keer)

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #75 Gepost op: 29 maart 2020, 11:26:22 »
Die kranten, fantastisch!
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #76 Gepost op: 29 maart 2020, 16:53:49 »
Dank je

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #77 Gepost op: 07 juni 2020, 12:13:17 »
Net als bij het Bad Bimmelberg project gaat het hier maar langzaam vooruit. Wat kleine vorderingen met het invullen van de laatste gaten:


Een toevalstreffer was een pakketje in een bruin papieren zak. Mooi om kartonnen dozen van te maken. Die papieren zak dan. Een weggewaaid en enigszins vertrapt exemplaar zwerft over de landweg rond. Bij de grounded van een stapeltje hout. Ik moet het nog wat verweren. De houten schutting heb ik vervangen door een betonnen exemplaar. Die oogt beter, vind ik.


Helaas een slechte foto, ik doe die misschien nog wel eens over. Aan de andere kant van de grounded van iets onder een dekzeil. Ook het dekzeil moet nog bijgewerkt worden. De grond bewerkt met stirland mud van Citadel en daarna bewerkt met poeder.

Groeten,
Gerard

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15260
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #78 Gepost op: 07 juni 2020, 12:19:49 »
Nice! (y)

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1792
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #79 Gepost op: 07 juni 2020, 12:53:30 »
Mooie oude doos.  ;) Maar hoe maak je die kranten van een paar bijdragen terug dan?

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #80 Gepost op: 07 juni 2020, 13:24:54 »
Ik zoek wat afbeeldingen van kranten uit het gewenste tijdperk. Liefst een dubbele pagina, en in dit geval Britse kranten. Het gaat me dan vooral een beetje om de kleur en de hoeveelheid afbeeldingen. Eenmaal verkleind zie je van de opmaak toch niet veel. Ik denk dat kranten vroeger veel meer tekst bevatten. De afbeeldingen in een word documentje geplakt en verkleind. In 1/76 kwam ik geloof ik op ongeveer 1cm tot 12 mm hoogte voor een krant. Maar een mm meer of minder maakt ook niet zo veel uit. Gewoon afgedrukt op een huis, tuin en keuken printertje. Uitknippen, eventueel op heel fijn schuurpapier de achterkant nog wat dunner schuren. Dubbele afbeelding omvouwen en vastplakken. Eventueel een beetje lak er over en dan voorzichtig verfrommelen.

Groeten,
Gerard

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #81 Gepost op: 07 juni 2020, 13:37:50 »
Nog niet hier gepost, alleen in de Litterbin. Maar er is een nieuwe bewoner in Croppers Yard:




Een ex Lancashire and Yorkshire Railway class 21, ofwel “Pug”. Het origineel stamt van rond 1890 - 1910 en werd veel gebruikt in de havens. De korte asstand was zeer geschikt voor de krappe bogen. De laatste gingen pas in de jaren zestig uit dienst. Het model is van Hornby en stamt uit de jaren 80, maar wordt nog steeds gemaakt. Dat is haar wel af te zien. De motor staat rechtop in het machinistenhuis, geen vliegwiel, geen gedetailleerd ketelfront en wat zwarte plastic plaatjes om de motor wat aan het zicht te onttrekken. De rij-eigenschappen zijn desondanks vrij behoorlijk. De loc heeft een flinke vertraging in de overbrenging, langzaam rijden gaat best wel goed. De kap ziet er verder best wel goed uit. Voor nog geen GBP 60 technisch best een aardig lokje. En ik vind het er verder leuk uitzien.

Groeten,
Gerard
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2020, 13:39:47 door GD »

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1792
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #82 Gepost op: 07 juni 2020, 13:40:41 »
Dank u.  ;)
Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #83 Gepost op: 25 juni 2020, 11:52:21 »
Zojuist ging de bel, snel een sprintje van de zolder getrokken:





London and South Western Railway B4 class. Rond 1890 gebouwd en voornamelijk voor de rangeerdienst in en rond Southampton gebruikt. De laatste hebben het bijna tot het eind van stoom in het VK volgehouden. In de beginjaren hebben er een aantal met deze cabine rondgereden. De bemanning was ee uiteraard niet erg blij mee. Ik vind het echter een erg leuk lokje. Hoewel Croppers Yard ergens in Noord Engeland moet liggen, kon ik deze toch niet laten liggen.
De inrichting van de cabine is heel mooi. Geen al te beste foto, maar met de tablet krijg ik die niet beter:



Nu nog ergens een bemanning organiseren.

Groeten,
Gerard


GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #84 Gepost op: 28 juni 2020, 17:24:49 »
Langzaamaan raken de lege plekken ingevuld:



het wordt tijd om na te denken over een achtergrond. In het kader van herfst denk ik aan een grijzige lucht. Eerst maar eens een plaatje hout halen. Dan eens kijken of na een laagje witte grondverf ik creatief met een spuitbus grijze verf het gewenste effect kan bereiken. En eens uitzoeken wat voor lichttemperatuur nodig hebt voor een grauwe dag, voor belichting van het baantje.
Vandaag overigens ook ontdekt dat de Dapol B4 (zie vorige post) een lichtje in de vuurkist heeft. Omdat ik DC rijdt, zie je dat pas als de lok enige snelheid heeft. En daar is Croppers Yard net iets te klein voor. Leuk gadget, maar ik kan prima zonder leven.

Groeten,
Gerard

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 3976
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #85 Gepost op: 28 juni 2020, 22:50:29 »
Zeer gaaf baantje heb je gemaakt. Erg mooie detaillering vooral dat hekwerk en die krant  ::). Je hebt er een volger bij
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #86 Gepost op: 08 november 2020, 10:07:06 »
Al meer dan 30 dagen niets bericht in dit topic  :o De laatste weken weinig tijd gehad voor treinen. Aan Croppers Yard is niets gebeurd, en ook op Bad Bimmelberg ligt het vrijwel stil. Het heeft allemaal geen haast, maar soms wil je ook gewoon even lekker met je treinen kunnen rommelen. Genoeg geklaagd, Croppers Yard heeft wel een nieuwe bewoner:





South Eastern and Chatham Railway P class, een model van Hattons. De P class was een kleine serie van 8 locomotieven, geïnspireerd op de beroemde Stroudley Terriër. Helaas minder succesvol in het personenverkeer waar ze voor bedoeld waren, en al snel naar de rangeerdienst verhuisd. Daar hebben ze kennelijk wel goed voldaan, alle 8 hebben nog bij British Rail dienst gedaan. De serie is tussen 155 en 1961 buiten dienst gesteld. Er zijn er zelfs 4 bewaard gebleven bij museumspoorlijnen.
Wat ik er mee moet, geen idee. Eentje heeft na een leven bij BR nog bij de papierfabriek van Bowaters dienst gedaan. Young Angus was er in ieder geval blij mee, zoiets had hij nog nooit gezien. Ik vind het een leuk lokje (leuker dan de terriër, maar dat is persoonlijk) en sinds ik in Houten een exemplaar op Arun Quay heb gezien, knaagde het steeds aan me. Dus uiteindelijk toch maar een bestelling bij Hattons geplaatst, voor GBP99 mocht het een keer van mezelf  :D. Een mooi model, en het rijdt prima. Ik ben er blij mee.

Groeten,
Gerard

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15260
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #87 Gepost op: 08 november 2020, 10:12:43 »
Mooi lokje ook, vreselijk kneuterig en schattig  :)


Wat ik er mee moet, geen idee. Eentje heeft na een leven bij BR nog bij de papierfabriek van Bowaters dienst gedaan. Young Angus was er in ieder geval blij mee, zoiets had hij nog nooit gezien.

Leuk idee voor een micro-layout  ;D ;)


GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2066
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #88 Gepost op: 08 november 2020, 10:29:03 »
Het lijkt wel of je gedachten kan lezen  ;)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15260
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Croppers Yard, iets kleins in 00
« Reactie #89 Gepost op: 08 november 2020, 10:30:24 »
Kan ik ook ;D Alle gekheid, zou een leuk onderwerp zijn. Zeker voor mij als... papiermaker ;)