Vraag en antwoord > (Her)beginners

Even voorstellen en gelijk wat vragen

(1/6) > >>

Wookie:
Hoi allen,

Mijn naam is Joppe, 29 jaar en een aantal jaar geleden een modelbaan gehad in N-Spoor, nu ik wat meer ruimte heb ben ik overgestapt naar H0 en ben ik begonnen met het bouwen van de modules. Ik ga digitaal rijden en als centrale gebruik ik de DR5000 van Digikeijs (en bijbehorende decoders).

Ik heb gelijk een vraag wat betreft isolatie, veel gelezen hier op het forum maar nog niet tot een definitief antwoord gekomen: ik heb nu één laag floormate 3mm en wil daarbovenop kurk doen van 3mm, is dit een beetje overdreven of juist niet i.v.m. het contact met ballasten?

Zal gelijk wat foto's plaatsen, altijd leuk!



De ruimte is 12 meter x 2.40m en het zal een U baan worden maar wel de mogelijkheid om volledig rond te gaan middels een brug. De zolder is volledig geïsoleerd!






Ik hoor graag jullie meningen en tips!


Rondje_HO:
12 meter !?!  :o  Dat geeft nog eens mogelijkheden  ;D

Welkom overigens  ;D

Met vr. groet, Martijn.

Frank 123:
Als je nu nog de keuze hebt zou ik overwegen om over de hele baan een paar cm dik eps isolatie te leggen. Isoleert en je kunt ook makkelijk de diepte in met het landschap. Heb ik zelf  bij start van mijn baan niet gedaan en eigenlijk wel spijt van.

Patrick1975:
Der zit al kurk op.... Zal er wel niet meer afgaan.
Mooie ruimte, dat bied mogelijkheden (y)

Wookie:
Kurk zit nog niet vast hoor, kan zo eraf. Ik heb nog 30mm roofmate liggen, misschien is dat een betere optie dan kurk aangezien ik de gehele onderplaat wil voorzien van isolatie.

Ik zal in het forum 'modelbanen' verder de voortgang neer plempen :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie