Vraag en antwoord > Ombouwen

Rechtstreeks uit de modelbouwwerkplaats van MCN1986

(1/14) > >>

Mcn1986:
Het verbouwen of spuiten van modellen is iets dat toch wel met regelmaat in onze hobby terug komt.
Na een aantal wensen van mijzelf steeds opzoek gegaan naar iemand die modellen kon spuiten.
Lokpaint doet dit altijd heel erg mooi! Langzaamaan ben ik begonnen met het spuiten van kleine klusjes, een rood vlak op de cabine van een 6400 e.d.
Begonnen met een goedkoop airbrush setje en dit vond ik zo leuk, inmiddels met een professionele airbrush aan de slag gegaan.

Kleine electrische zaken deed ik veelal al zelf. In dit draadje zal ik ombouwprojecten laten zien. Soms met foto's en beschrijvingen.
Ook de gebruikte materialen komen aan bod. Ik zal nu in eerste instantie wat foto's uploaden van materieel wat ik al gedaan had.
Bij de volgende ombouwprojecten volgen er betere beelden en teksten.

Veel plezier met het lezen van dit draadje, laat gerust een reactie achter!

Hartelijke groet, Silvester

Alvast excuus voor het hoge 6400 gehalte  ;D


NS 6402 "Marinus" op basis van de Rocky Rail 6480


NS Cargo 6454 "Wim" op basis van de cabine van een 6473 en de rest op basis van de 6519.


NS 1211 op basis van de Roco 1204


Railion Benelux 6497 in het eerste kleuren schema, de zichtbaarheid was zo slecht dat de inspectie een wit of geel vlak eiste op tractie materieel.
Loc is gemaakt op basis van de Rocky Rail 6473 (Duitseherder)


Railion Benelux 6496 "Herman" een van de weinig railion locomotieven die zijn naam "behield". Ook is het witte vlak weer terug. (Duitseherder)


NS 1211 Vervuild en voorzien van "postzegels" op basis van de Roco 1219.


Railion Benelux 6508 "Karla" in afwijkend DB lettertype vernoemd naar Karla Peijs rond 2008. (vlaamsereus) Basis 6473


Railion DB logistics 6404 "Johan" als tussenspan, niet voorzien van PZB maar kon mee tussen twee Duitseherders Duitsland in. Basis 6519.


Railion 6507, vanaf 2003 mocht railion het NS logo niet meer voeren. Hiertoe werden de locomotieven bij de RET in Rotterdam voorzien van rode vlakken op de cabine. De 6480, 6487 en 6507 ontsprongen de dans... Loc gemaakt op basis van een 6473.



ACTS 6003, gemaakt op basis van een PIKO Oost Duitse V60.


Railion DB logistics 6475, Duitseherder 2.0 ook bekend als "Sharky" gemaakt op basis van 6473, 6455 en 6519.
De diverse onderdelen van locomotieven is altijd weer iets anders van te maken.


Railion Nederland 6430 "Jan Adrianus" Voorzien van een afwijkend Railion logo. Het nieuwe logo van Railion. Deze locomotief werd hiervan voorzien omdat hij zou worden ingezet voor het trekken van de koninklijke trein.

Op het forum zweven nog meer projecten rond, vanaf nu zal ik alles hier bundelen.  (y)







 

Chris2412:
Mooi  (y) (y)

Machinist Johan:
Lekker bezig, Sil!

Sven:
Prachtig en strak!  (y)

Falcon10:
Petje af.
Dat zijn mooie herspuitingen !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie