Doel:€250.00
Donaties:€107.00

Per saldo:€-143.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan, nog zonder naam ..... door RobVille
Vandaag om 16:23:12
NS sproeitrein in h0 door Wim Vink
Vandaag om 16:19:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:09:59
Helix in baanplan door Remunj
Vandaag om 16:06:47
Roco levert verkeerd onderdeel 2400 door Chris
Vandaag om 15:38:32
Austria Express D 217 door MarcNL
Vandaag om 15:29:48
Het Veluws landschap door Rondje_HO
Vandaag om 15:28:12
Draglinebak en andere grijpmiddelen in h0. door WimM
Vandaag om 15:15:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 14:46:14
MB-module "Dolce far N-te" door Marc tramt
Vandaag om 14:44:14
Modulebaan, waar kun je schaduwstation maken, en andere vragen. door St00mboy
Vandaag om 14:36:08
V-IRM in 1:45 door Mitchell
Vandaag om 14:15:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Lobomotion69
Vandaag om 14:10:30
Kolomboor, wat is een goede keuze, hulp gevraagd! door arnaudns
Vandaag om 13:21:35
Roco Fccpps door Albert.H0
Vandaag om 13:20:43
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 12:43:17
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 11:45:03
Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 11:19:06
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 11:13:16
GATX zans knikketelwagon H0 door Daan!
Vandaag om 11:05:53
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 10:39:02
Intellibox IR 60 550, hoe te updaten? door Peter Spruit
Vandaag om 10:26:55
Vitrinekast ipv baan door steven346
Vandaag om 09:12:20
Artikeltje op nu.nl door Illya Vaes
Vandaag om 08:13:42
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 07:56:45
FS verschil livrei XMPR - XMPR1 door Falcon10
Vandaag om 06:39:47
De bouw van Rehausen. door Lobomotion69
Vandaag om 04:59:17
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 01:34:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:44:51
Wie herkent deze sfeervolle beschrijving? door Joost O
Vandaag om 00:24:12

Auteur Topic: Houteprijzen  (gelezen 2317 keer)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
Re: Houteprijzen
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2018, 13:50:54 »
Ik ventileer gewoon mijn mening en daar is niets mis mee. Hoewel zich een kleine groep in dit land zich daar zichtbaar aan stoort en kost wat het kost hun mening aan mij willen opdringen. >:(
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Arjan6511

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2018, 14:18:30 »
Uh ja, jij komt hier in dit draadje langs terwijl je toch al niet van plan was om vandaag naar houten te gaan, aye?

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Groeten, Arjan

Ronald Halma

• Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2018, 15:07:21 »
Ik ventileer gewoon mijn mening en daar is niets mis mee.

Het was niet aan iemand persoonlijk bedoeld, ik bedoelde meer algemeen :)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2018, 15:16:09 »
Hoe vaak moet deze discussie nou nog gevoerd worden  ???
Zijn we er na pak m beet minstens 4 discussies per jaar nou nog niet achter dat de 1 een punt blijft maken van entreegeld betalen en de ander daar geen probleem van maakt ?
Al voer je de discussie nog 100 jaar (al hoop ik van niet  ::) ) respecteer allemaal nou gewoon dat de 1 daar iets tegen heeft en een ander niet,proberen iemand te overtuigen dat jouw mening de "beste" is werkt evenmin als water naar zee dragen in een emmer zonder bodem  ;)
(al wil ik best wat betalen om iemand dat te zien proberen een dag lang aan de zeeuwse kust b.v. ,dan ga ik het observeren vanaf een terras met wat eten en drinken erbij  ;D )
*telt trouwens ook voor de discussies waarin de ene zegt dat het geld voor een bepaald modeltreintje het waard is en de ander het te duur vind,of te weinig klinknagels ziet  :-* *
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 15:18:22 door tijgernootje »

Dijkhuizen

• Offline Offline
Re: Houten 10 nov. voorbespreking: wie gaat er ondanks datumclash met Eurospoor?
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2018, 16:11:21 »
Die €7 zou via de handelaren moeten worden verrekend. Daar zijn uiteraard ook nadelen aan voor wat betreft het businessmodel van Expo, maar in de basis is de huidige situatie vreemd.

Nogal naïef om te denken dat de handelaren dat vervolgens niet in hun prijzen zouden verdisconteren. Met andere woorden: het compleet maken van jouw treinen wordt dan waarschijnlijk duurder voor jou.

Ik vermoed trouwens dat er in Nederland - ook op andere gebieden - geen beurzen bestaan waarbij de toegang gratis is. Best wel vreemd dus om dat normaal te vinden.

elt-Mhv

• Offline Offline
Re: Houten 10 nov. voorbespreking: wie gaat er ondanks datumclash met Eurospoor?
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2018, 05:42:00 »
Ik vermoed trouwens dat er in Nederland - ook op andere gebieden - geen beurzen bestaan waarbij de toegang gratis is. Best wel vreemd dus om dat normaal te vinden.

Ik ken genoeg beurzen waar de toegang gratis is. Bij zakelijke beurzen is de toegang vaak gratis na registratie. De exposerende bedrijven betalen iets meer voor hun stand, en krijgen toegang tot de namen en zakelijke contactgegevens van de bezoekers. Of bij informatiebeurzen door grote bedrijven of overheden. Ook hier betaald de exposant alle kosten, met als doel zo veel mogelijk consumenten of bewoners te bereiken. Ens soms is ook een verkoopbeurs gratis toegankelijk, zoals de Rotterdam Marathon beurs.

En het is helemaal niet belachelijk om deze discussie jaarlijks te voeren. Kijk naar de huistelefoon. Vijftien jaar geleden vonden mijn toenmalige collega's het vreemd dat een van hen geen huistelefoon nam in zijn nieuwe woning. Tegenwoordig heeft bijna de helft van mijn collega's geen huistelefoon meer.

Misschien bestaan over 15 jaar beurzen zoals Houten niet eens meer. Of misschien is Houten dan vooral een plaats geworden waar iemand eens per maand in 1 keer alles zonder verzendkosten ophaalt wat hij de afgelopen maand via internet bij diverse handelaren besteld heeft.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Railroadtycoon

• ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2018, 14:42:57 »
Misschien een wat late reactie maar wil er toch iets over kwijt. De vorige poster (elt-Mhv) geeft aan dat je bij zakelijke beurzen gratis naar binnen kunt na registratie. Het is maar hoe je gratis bekijkt, je betaald met relevante gegevens waarna er directe mailing ed kan plaatsvinden, misschien niet naar jou direct (ben je vast oninteressant voor het bedrijf) dan wel naar je werkgever zelf. Houten is voor de bezoeker nogal anoniem, je betaalt niet met persoonsgegevens.

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

elt-Mhv

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 23 december 2018, 17:47:15 »
Ze nemen ook geen contact op met mijn werkgever, want ik "betaal" met onrelevante gegevens ;D.
Persoonlijk ken ik steeds minder mensen die nog hun echte (e-mail) adres opgeven om gratis toegang te krijgen tot vakbeurzen. Ik geef mijn echte gegevens alleen rechtstreeks aan bedrijven die ik interessant vind.

rudolf

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 28 december 2018, 19:49:49 »
Ook waardevol op zulke beurzen als Houten is dat je dingen ziet waarvan je niet wist dat ze bestonden. En die je dus ook nooit gaat opzoeken op internet of zo.
Herintreder ; HO; HOe ; DC inmiddels ook gedeeltelijk digitaal, alleen locs dan; tijdperk 3a maar niet erg streng; wild bosbouw tafereel in Roemenie nabouwen volgens  joetjoep filmpje ; beetje fantasie dus ook; ook beetje met N spelen

Ronald Koerts

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2018, 20:50:33 »
@Rudolf: Dat valt heel erg tegen als je al wat langer meeloopt  :angel: Dan zijn andere beurzen in het buitenland (België, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, Overkant van het kanaal) veel interessanter om nieuwe of andere zaken te ontdekken. Daar zie je nog wel eens fabrikanten waarvan je denkt: Leuk!

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
    • Team Mitropa
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2018, 22:10:48 »
Ze nemen ook geen contact op met mijn werkgever, want ik "betaal" met onrelevante gegevens ;D.
Persoonlijk ken ik steeds minder mensen die nog hun echte (e-mail) adres opgeven om gratis toegang te krijgen tot vakbeurzen. Ik geef mijn echte gegevens alleen rechtstreeks aan bedrijven die ik interessant vind.

Ben benieuwd naar wat voor een beurzen je dan gaat? Ken vanuit mijn oude vakgebied plenty beurzen waar ik zo naar toe kan maar dat is dan wel op uitnodiging van een zakelijke relatie en met registratie waar onderander om je KVK nummer wordt gevraagd. Of heb je daar ook een fake account? Btw, de KamaSutra voor 2019 kost op zaterdag gewoon effe drie tientjes, maar ja zul je wel meer te zien krijgen als duffe treintjes  ;D

elt-Mhv

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 29 december 2018, 08:17:05 »
Tot enkele jaren geleden ging ik nog naar de Spoortechniekbeurs, eerst in Utrecht, later in Amersfoort. En naar de vakbeurs elektrotechniek in Utrecht. Voor beide kon je gratis entreetickets krijgen door online je gegevens in te vullen. Mijn zakelijke adres krijgen ze alleen als de tickets daar fysiek naar toe worden gestuurd. Volgens mij was dat in het verleden bij de Spoortechniekbeurs zo geregeld. Voor digitale toegangskaartjes heb ik een apart e-mail adres. Alle reclame e-mails die hier op binnenkomen gaan ongelezen in de prullenbak. De voor mij interessante leveranciers kregen mijn kaartje met mijn zakelijke e-mail adres.
De vakbeurs elektrotechniek bestaat geloof ik niet meer, misschien omdat er te veel valse e-mail adressen werden opgegeven ;D.

In het verleden ook nog naar vakbeurzen voor installatietechniek, voor bouw en voor onderhoud. Ook daar sinds de digitalisering gebruik makend van het aparte e-mail adres voor digitale toegangskaartjes.
Tegenwoordig ga ik zelden meer naar vakbeurzen. Ten eerste omdat het voor mijn huidige functie niet meer van belang is. En wat ik op vakbeurzen zie heb ik op internet al maanden eerder gelezen.

Ronald Halma

• Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Live your life as you please!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #27 Gepost op: 29 december 2018, 11:26:34 »
Btw, de KamaSutra voor 2019 kost op zaterdag gewoon effe drie tientjes, maar ja zul je wel meer te zien krijgen als duffe treintjes  ;D

Zeker weten! Kaarten dus al gekocht? ;D ;D ;)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • Team Mitropa FNDL
    • Team Mitropa
« Reactie #28 Gepost op: 29 december 2018, 18:45:02 »
Nee, ga liever duffe treintjes kijken  :P