Vraag en antwoord > (Her)beginners

Oude jeugdhobby weer oppakken

(1/13) > >>

rcvlieger:
Goedemorgen,

Allereerst even voorstellen, ik ben Ronald binnenkort 55 jaar jong.

Na ruim 40 jr. actief bezig geweest met RC modelbouw (vliegen en bouwen van modelvliegtuigen en helikopters) ik heb voornemens om mijn jeugdhobby weer op te pakken.
Ik bezit zowel Marklin als Fleischmann H0 en wil straten met de bouw van een “retro” baan waarin  beide merken worden verwerken. Ik weet dat Marklin en Fleischmann niet samengaat echter wil de baan zo ontwerpen dat ik twee onafhankelijke circuits heb.
Waarom, van beide merken heb ik zeer oude locomotiefjes van ruim 50 jr oud en lijkt me leuk deze weer in ere te herstellen.
Beschikbare ruimte is beperkt dat wil zeggen, lengte 4,20 mtr. / breedte 1,00 mtr. waarvan bochtgedeelte 1,20 mtr. Mijns inziens een prima oppervlakte om te starten met de bouw van een baan. Mijn voorkeur gaat uit naar een openbaan constructie.
Hebben jullie voor mij ontwerptips waar ik minimaal rekening mee moet houden?

Ik zie jullie reactie met interesse tegemoet.

Ronald

NS264:
Hoi,

Welkom hier.
Klinkt als een leuk plan.
Zou het ook heel erg eenvoudig houden.

Misschien een dubbele zgn honden kluif van Marklin en een nevenlijntje van Flscm.

Benieuwd naar je sporenplan.

Als je nog M-rails en materiaal wilt, laat me maar weten.
Heb eea nog liggen in goede staat.

Gr Koen.

Overet:
Klinkt inderdaad als een leuk plan, maar is het dat ook echt?

Ga vandaag of morgen eens kijken bij Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht om te zien wat er tegenwoordig allemaal kan. Daar ligt ook een retro Märklin baan, zodat vergelijken goed mogelijk is.

Groet,

Tom

rcvlieger:
Ik ga vandaag sowieso naar Houten

Jack Black (NS1220):
2 onfhankelijke banen is een leuk idee, vooral als je wagons op beide kunnen.
Met die nieuwere puntjesrails kunnen de railstaven toch ook geisoleerd worden?
Dan kan er een verbinding tussen die geschikt is voor beide systemen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie