Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Projekt 083-338 door jerrytrein
Vandaag om 17:24:33
Haven modelbaantje door olaf99
Vandaag om 17:22:39
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 17:21:41
Vrijwilliger gezocht omgeving Nunspeet door Plop
Vandaag om 17:19:21
Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn door Ronald Hofmeester
Vandaag om 17:07:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:05:31
Noch Gras Master 603131, electrisch schema gezocht. door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:01:28
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door NS8714
Vandaag om 16:54:34
Pimp mijn DB 407 door Dave.......
Vandaag om 16:51:32
Roco MultiMaus / Mobile station, docking station met koffiemok-houder door Ad Cleijsen
Vandaag om 16:39:05
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:34:41
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Eric B
Vandaag om 15:35:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 15:28:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 15:25:51
Kruising Blauwkapel door Joran
Vandaag om 14:55:26
Nieuw Vlieringen door Stuurman Wil
Vandaag om 14:54:22
Bielzen kleuren/wheateren door Frans Peeters
Vandaag om 14:09:51
Achter de Beel ... door Wijktrein
Vandaag om 14:07:28
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door Rondje_HO
Vandaag om 13:40:00
BR 03 154 met Gunter ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 13:03:23
NS 8100 in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 12:41:00
Marktplaats hilariteiten... door ZwolsBas
Vandaag om 12:27:54
Artitec / REE 1300, materieelbespreking. door arnout
Vandaag om 12:23:06
Formaat Roco Digitale kraan (40110) door p.heinst
Vandaag om 12:01:09
CityNightLine 1:1, 1:87 en 1:160 door Rondje_HO
Vandaag om 11:25:30
Treinen in oorlogsfilms (en hoe het daar de mist in gaat) door Peter Kleton
Vandaag om 11:20:46
Gouda in H0 door Forever Rocofan
Vandaag om 10:46:00
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door Pauldg
Vandaag om 10:45:43
Raadplaatje door Erik Mijd
Vandaag om 07:57:12
Pc besturing met enkel twin center door Ronald Koerts
Vandaag om 07:46:04
  

Auteur Topic: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766  (gelezen 1530 keer)

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
(van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Gepost op: 08 november 2018, 14:55:01 »
Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16955
    • Pagina van klaas
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2018, 15:27:30 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?
Spoorbaan "Uit en Thuis" in aanbouw.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2018, 15:29:12 »
HSL aansluiting

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2018, 15:30:39 »
Roestrijden HSL RAS-gebieden tbv borging treindetectie spoorstroomlopen na buitendienststelling spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6301
  • Spoor N
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2018, 15:51:50 »
Kan de 766 op de HSL rijden? Bovenleidingspanning?
Heel kort wel.  ;D De 766 rijdt tot de spanningssluizen, dit is een paar maanden terug ook al gedaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 542
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2018, 16:03:29 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2018, 16:11:13 »
Roestrijden tbv detectieborging met de 766 op de HSL-aansluitsporen.

Opbrengsten komen ten goede aan het behoud van Nederlands railerfgoed.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2018, 07:02:20 »
Mis 'm niet.

Zaterdag 10 november 2018 t/m zondag 11 november 2018

Zaterdag 10 november:

Amersfoort V 09:47

Utrecht 10:00
 
Geldermalsen 10:28

Boxtel 10:55

Boxtel 10:57

Acht

Tilburg 12:02

Breda 12:16

Trein wordt ingezet voor besloten gezelschapsrit naar Vlissingen

Zondag 11 november - Roestrijden HSL RAS-gebieden

Dordrecht 10:11
 
Lage Zwaluwe 10:25

Zevenbergsche Hoek Aansluiting
 
Te Zevenbergsche Hoek  wordt op spoor NJ kopgemaakt.

Roestrijden op HSL aansluiting, spoor XZ1

Breda A 11:15

Kopmaken

Breda V 11:22

Roestrijden op HSL aansluiting Hsbda HB1 en HA1

Breda A 12:20 (spoor 7)

Zevenbergsche Hoek Aansluiting 12:35

Roestrijden HSL-lijn spoor XB1

Breda 13:00
 
Breda 13:02
 
Tilburg 13:16
 
Acht A 13:39
 
Acht V 13:43

's Hertogenbosch A 14:21
 
's Hertogenbosch  V 14:31

Utrecht 15:21

Amersfoort A 15:46

Mvg.Erik.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 956
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2018, 14:27:23 »
Hallo Erik

Leuk om even kennis te maken....zie ook “still” van mijn film. Jouw foto zal vast iets scherper zijn ;)

https://images.beneluxspoor.net/bnls/080987D7-495B-43CB-959E-CD8F422EAD13.jpeg

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2801
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2018, 19:57:02 »
Is het in het kader van risico mijding niet handiger om een multispanning voertuig (geschikt voor beide systemen) in te zetten.
Lijkt me dat die wel beschikbaar zijn als de diverse sporen buiten dienst worden gesteld.

En anders met een diesel er over?

Zou jammer zijn als je net te ver doorschiet en dan met een verkoolde 766 overblijft (bij wijze van spreken).

Groeten,
Jelmer
Je schiet niet zomaar door en je staat ook niet zomaar gelijk onder de 25 kV.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2018, 08:36:50 »
Hallo Luc, genoegen was wederzijds. Dit is de 2e foto. Het laatste plaatje bewaar ik voor Railtalk Magazine.



Mat.'54 766 van Amersfoort naar Breda bij Schalkwijk op 10 november 2018.

Mvg.Erik.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: (van Somda) Gezelschapsrit en roestrijden met de 766
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2018, 17:10:09 »
We rijden ook niet geheel door naar de spanningsluis op dit moment, de laatste 1500 Volt sectie was deze keer zelfs afgeschakeld. De 766 heeft twee tractie installatie, we laten dan de voorste stroomafnemer neer en rijden op halve kracht zo ver mogelijk door met lage snelheid. Een persoon buiten kijkt of de achterste stroomafnemer niet te ver gaat en houdt altijd een halve bak lengte marge. Daarnaast gaat het om de detectie op het ATB deel. We gaan dus tot het begin van het ERTMS gebied en dat ligt voor de spanningsluis. Doordat de 766 technisch zo is opgebouwd kan er meer roest worden gereden dan met ander materieel en het levert een leuk bedrag op voor ons en voor het behoud van ander erfgoed. Sinds wij dit doen hoeft de eerste trein na werkzaamheden niet met aangepaste snelheid te rijden in het overgangsgebied van ERTMS naar ATB omdat de detectie kan worden gegarandeerd doordat er is roest gereden en kan de dienst normaal worden opgestart.

Groeten Edwin.