Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Mitchell
Vandaag
om 13:40:11
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
ingenium
Vandaag
om 13:39:57
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
mamory
Vandaag
om 13:28:54
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen
door
Keska
Vandaag
om 12:57:50
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 12:45:11
Loconet over TCP/IP
door
Falkenberg
Vandaag
om 12:19:04
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:16:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Harryku
Vandaag
om 12:07:18
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:55:05
FS UIC-X wagens en hun varianten
door
1200blauw
Vandaag
om 11:38:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:20:00
NS/32
door
FritsT
Vandaag
om 11:08:41
Perronhoogte TP3
door
Pauldg
Vandaag
om 10:59:34
zelfbouw diesel vijf (DE-5)
door
FritsT
Vandaag
om 10:22:10
De Hondsrugbaan
door
Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag
om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
meino
Vandaag
om 10:18:27
US diorama in H0
door
ES44C4
Vandaag
om 10:09:14
Schneidersein
door
W.Broere
Vandaag
om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
door
MOVisser
Vandaag
om 09:56:58
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand
door
Pauldg
Vandaag
om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden
door
henk
Vandaag
om 09:02:16
Modelbaan Beltheim.
door
Hans GJ
Vandaag
om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
mass am see
Vandaag
om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Basilicum
Vandaag
om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
NS264
Vandaag
om 07:49:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:54:59
Bouw Bührtal III
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Denver Union Station/Crawfort Hotel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Denver Union Station/Crawfort Hotel (gelezen 2934 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12298
Denver Union Station/Crawfort Hotel
«
Gepost op:
21 oktober 2018, 10:42:07 »
Ik heb dit even uit mijn verslaggeving over Broomfield gehaald en wat informatie bij het Denver Union Station gezocht.
Het eerste Union Station in Denver is door de Union Pacific Railroad in 1881 gebouwd voor het gezamenlijk gebruik van the Denver and Rio Grande; Denver, South Park and Pacific; Colorado Central en uiteraard voor de Union Pacific railroads. De bouw koste destijds de van $525.000. Een grote brand in 1894 verwoeste het uit roze/grijs kryoliet opgetrokken gebouw zo ernstig, dat herbouw noodzakelijk was. Het in die tijd welbekende en gerenommeerd architectenbureau Van Brunt and Howe, uit Kansas City, tekende voor de “renovatie” van het nieuw te bouwen middelgedeelte en de zijvleugels. Het gebouw werd opgetrokken in een moderne romantische stijl die paste in de geest van die tijd. Met als blikvanger een grote klokkentoren op het middengebouw. Door het toegenomen verkeer van treinen en personen was Union Station al snel te klein en moest Union Station, nog maar net twintig jaar oud, al weer verbouwd worden. Het in Denver gevestigde architectenbureau “Gove and Walsh” tekende voor het ontwerp. In het middendeel wat opgetrokken is in “Grand Beaux-Arts style”heeft men rijkelijk gebruik gemaakt van het "Richly carved Colorado granite”.Het station heeft aan de perronzijde een uit staal en glas opgetrokken Marquee gekregen die de passagiers tegen de weersinvloeden moesten beschermen. Aan de voorzijde van de grote centrale hal werden twee plaquettes aangebracht met daarop de voor het station twee belangrijke datums; 1881 en 1914. “1881” is het jaar van de eerste opening en “1914” staat voor opening van het huidige gebouw. Na dat de Goldrush van november 1858 tot rust gekomen was, vernoemde de prospectors, die een soort nederzetting hadden gesticht, deze naar de Governor of the Kansas Territory, waarvan Colorado toen deel uitmaakte, James W. Denver, De staat Colorado is gesticht in 1861. In 1865 is door de plaatselijke bevolking (blanken, geen Indianen), Denver uitgeroepen tot hoofdstad en in 1881 werd zij door Washinton erkend als permanenten Hoofdstad van het Territorium Colorado. “The Mile-High City” is de bijnaam van Denver. Dat is heel eenvoudig te verklaren daar het centrum van de stad bij Union Station en Coordfield op precies 1 Amerikaanse mijl boven de zeespiegel ligt. Verder is de stad beroemd om zijn meer dan 200 stadsparken. Dit is zonder het 40.000 hectare grote Red Rocks Park en het Winter Park Resort ski area.
Tijdens de verbouwing van Denver Union Station werd Amtrak gedwongen een tijdelijke ander station in Denver te creëren. Op vrijdag de 28ste februari 2014, drie jaar eerder als geplant, keert Amtrak met de dagenlijkse avondtrein, de California Zephyr (Chicago-Denver-Emeryville), terug op het oude gerestaureerde en vernieuwde nest. Dat doet de UP, welke onderdeel is van de Amtrak ,niet alleen met de California Zephyr. In het winterseizoen is de UP twee maal in de week aanwezig met de Winter Park Express. De Winter Park Express rijdt van januari tot maart tussen Denver en het Winter Park Resort in de beroemde Rocky Mountain. De RTD =The Regional Transportation District, een partnership van the City and County of Denver, the Colorado Department of Transportation, the Denver Regional Council of Governments and the Denver Union Station Metropolitan District, Bij ons gewoon het OV genoemd, is de grootste gebruiker van het Denver Union Station .
The Union Station light rail station opened in August 2011; the 22 bay underground bus complex opened in May 2014; and rail service to Denver International Airport launched in 2016.
001(114) Het eerste Station in Denver was het Union Depot en is in 1881 door de Union Pacific gebouwd voor het gezamenlijk gebruik van the Denver and Rio Grande; Denver, South Park and Pacific; Colorado Central en uiteraard voor de eigen Union Pacific railroads. De bouw koste destijds de som van $525.000. Een grote brand in 1894, die begon in de vrouwen toiletten, verwoeste het uit roze/grijs kryoliet opgetrokken gebouw met de houten klokkentoren zo ernstig, dat complete herbouw noodzakelijk was. Alleen de stenen muren leken nog redelijk in takt te zijn gebleven. Bij de nieuwbouw is de houten klokkentoren vervangen door een van baksteen en die was 40 voet hoger dan de oude houten toren
002 Zo zag het 2e station en de tuin er in 1894 uit. Het is de glorietijd van het stoom en Denver was een heel belangrijk knooppunt in de intercontinentale lijnen verbindingen door Amerika. Let eens op de sporen die zowel voor normaal als voor smalspoor gebruik werden
003 Het nieuwe station met de hogere bakstenen klokkentoren op het centraledeel van het station was na amper 20 jaar dienstal weer te klein om het grote aantal passagiers en treinen te kunnen verwerken. In 1914 moest de stenen klokkentoren op de centralehal plaatsmaken voor nieuwbouw van de centralehal. Op deze plannen is geen plaats meer voor een klokkentoren. Door middel van op alle hoeken van het gebouw aangebrachte horloges zal de reiziger op de hoogte gehouden worden van de tijd.
004 In 1906 is voor de ingang van het Union Station de “The Mizpah Arch”opgericht. Deze boog is een welkom aan de reiziger die Denver aandoet. “Mizpah “is een woord wat ik niet thuis kan brengen maar naar het schijnt heeft het heel wat emoties opgeroepen bij de treinreiziger van die tijd.
005 Zicht van uit 17thstreet op het centraledeel van Union Station en de Mizpah boog. Denver had in 1921 nog een uitgebreid tramnet in zijn straten liggen. Hier kijken we vanuit de 17th street in de richting van het hoofdgebouw en de Mizpah Arch. Voor de Drugstore buigen de tramrails af de Wazeestreet in.In 1931 is de Mizpah Arch uit het straatbeeld van Denver verdwenen. Volgens de autolobby vormde zij een grootgevaar voor het toen al drukke autoverkeer. Het was de bedoeling dat de Arch gerestaureerd zou worden, maar ergens in 1941 is zij spoorloos verdwenen en heeft waarschijnlijk een andere functie gekregen tbv de oorlogsindustrie. Er bestaan momenteel geen plannen om de Arch weer terug te halen.
006 Vlak bij en naast het station kon je meestal de ijspakhuizen vinden die de koelwagens, maar ook de personenrijtuigen van o.a. de Union Pacific in de zomer van ijs voorzagen. Hier zien we de ijspakhuizen van de Denver Ice & Coldstorage Co. aan Blakestreet. Vlak naast het Union Station , aan de Wynkoopstreet hoek 18th street staat nu nog steeds de coldstore van de UP.
007 Van 1914 tot de late 1940’ zijn de gouden jaren voor de spoorwegen in Amerika. Union Station is het hoofdknooppunt in de spoorwegverbindingen voor Colorado en de American West. Union Station verwerkte in die tijd tussen de 60 and 80 treinen per dag en zag menig President en historisch belangrijke figuren aan haar muren en perrons voorbij gaan. Gedurende de tweede Wereldoorlog was Union Station een belangrijke doorvoerstation voor soldaten en goederen die ten oorlog gingen. In die periode passeerden meer dan 200,000 personen Denver Union Station.
008 De 844, nu museumlocomotief, was een van de giganten die ooit in de regulierendienst op Denver hebben gereden.
009 1978 Denver Union Station in de nadagen van het personenvervoer over langeafstanden in de US
010 De Rio Grande Zephyr heeft heel wat tractie gekent. Hier afgebeeld met een mengelmoes aan tractie typen. Cow and Calf zijn niet elkaars gelijken!
011 De Cow & Calf 5771& 5762 hebben de Ski train in Denver aan de 8444 overgegeven. De F9 moeten nu gedriehoekt worden net buiten het station en kunnen dan door naar het Colorado Railroad Museum in Golden.
012 De Skitrain compleet met twee maal twee tractie units waaronder de vaste 5771&5762
013 De moderne versie van de Skitrain zoals deze in 2003 gereden heeft.
014 Union Station is veranderd in een volwaardig vijf sterren hotel met de naam “The Crawford Hotel”. Het Crawfort Hotel is een van de oudste hotels in historisch Denver, Colorado.
015 De lobby van het hotel en het bijbehorende restaurant hebben een plaatsje gekregen in de voormalige stationshal. Ergens aan de zijkant is nog ruimte vrijgehouden voor reizigers die wachten op de Amtrak Rio Grande Zephyr. Het Crawfort hotel is het enige hotel in Denver Union Station,. Het hotel opende haar deuren in Juli 2014, het heeft 112 kamers verdeeld over de bovenverdieping van de noord en zuid vleugels van het station en langs de “Great Hall” .
016 Plattegrond van het station en zijn omgeving. Helemaal links vindt je het lightrail, de tram, station. Tussen de twee stations is een gratis busdienst ingesteld!
017 Union Station, Denver, Colorado met de California Zepher in 2016
018 Tijdens mijn bezoek aan Union station in September 2018, zag ik dit Pullman slaap/observatierijtuig van de voormalige Seaboard Railroad staan. Het rijtuig met de naam “Hollywood Beach” is nu eigendom van een particulier, die naar de Game op Coorsfiefd was kijken” en stond voor ruim 10.000 dollar een nachtje over
019 Hij mocht dan wel stroom van de RTD gebruiken
https://images.beneluxspoor.net/bnls/134-IMG_3788.jpg
]
[/url]
134 En zij hield een oogje in het zeil.
«
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2018, 11:49:55 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Denver Union Station/Crawfort Hotel