Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

KATO chassis 11-110 door Hugo Baart
Vandaag om 01:07:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:03:01
Nederlandse geluidsprojecten (voor Loksound, Zimo of anderszins). door Jasperkc
23 januari 2020, 23:57:04
Raadplaatje door GerardvV
23 januari 2020, 23:51:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mardig23
23 januari 2020, 23:38:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 januari 2020, 23:18:44
Projekt 083-338 door 44
23 januari 2020, 23:09:33
EifelBurgenBahn door 44
23 januari 2020, 22:53:56
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
23 januari 2020, 22:41:44
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
23 januari 2020, 22:38:53
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Daniel Caso
23 januari 2020, 22:26:21
1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer. door Daniel Caso
23 januari 2020, 22:20:24
GATX zans knikketelwagon H0 door Michiel 80
23 januari 2020, 22:19:40
Artitec 2020, raad-draadje door NS8714
23 januari 2020, 22:14:28
Deining in Dönsdorf door Basilicum
23 januari 2020, 22:04:16
Bouw Bührtal III door Daniel Caso
23 januari 2020, 22:02:52
Exacttrain 2020 door RodeDuivel
23 januari 2020, 21:48:18
BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders door Olaf
23 januari 2020, 21:42:06
Rangeerbaantje cementfabriek Rhätische Bahn (H0m) door SimonSt
23 januari 2020, 21:41:10
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
23 januari 2020, 21:35:43
Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS.... door Ronald Halma
23 januari 2020, 21:30:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 januari 2020, 21:26:54
MB-module: Hielan Ware door Chris80
23 januari 2020, 21:07:48
Wat is een goede plek om oude plastic kits te kopen? door Pauldg
23 januari 2020, 21:07:09
BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door RodeDuivel
23 januari 2020, 21:00:40
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor door Suchet
23 januari 2020, 20:58:03
Loewe 2020 door RodeDuivel
23 januari 2020, 20:57:15
NPE 2020 door RodeDuivel
23 januari 2020, 20:55:11
Coöperatie de Eendracht door Niks
23 januari 2020, 20:32:36
VAM wagens nummering, aantallen? door hippel44
23 januari 2020, 20:26:50
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 12842 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 643
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!