Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke aanslag zit op mijn "zo-goed-als-nieuwe" lok? door Martin Welberg
Vandaag om 16:29:48
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Duikeend
Vandaag om 16:28:45
Vraag over Fleschmann 447103 door Kees Hoeks
Vandaag om 16:27:05
Je hebt nog een ton of wat op de plank liggen... door Jan-Peter
Vandaag om 16:25:48
NS 6100 van GM&S door AB 7216
Vandaag om 16:22:09
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:22:00
Een opklabare treintafel voor iemand anders door bask185
Vandaag om 16:20:54
Artitec: Plan E, serie 2020, materieelbespreking door Daan de leeuw
Vandaag om 16:19:18
Verlengde VW door Jeronimos
Vandaag om 16:10:28
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Dpc Fo
Vandaag om 16:10:25
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door tijgernootje
Vandaag om 15:58:57
De Hef in N schaal... door charp
Vandaag om 15:53:18
Beursbaan H0 150x40 DSB - Spodsbjerg Havn door Hendrik Jan
Vandaag om 15:46:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 15:34:18
Baanbouw Bosje77 door tijgernootje
Vandaag om 15:26:26
NS D 4101-45 spoor 0 door FritsT
Vandaag om 15:25:01
Volker Rail neemt 3x 1700 over van de NS door Luc2000
Vandaag om 15:20:46
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door gvandersel
Vandaag om 15:03:37
Station Rekerdam door Railhopper
Vandaag om 15:01:46
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door AdLoc
Vandaag om 14:38:10
Trix C-Gleis ballast kleur door cor_b
Vandaag om 14:17:45
Vroomshoop 1950 (HO) door Ferdy
Vandaag om 13:51:43
Probleem met Cobalt IP digital wisselmotoren door Martin Welberg
Vandaag om 13:40:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 13:28:26
PIKO Ns 2205 digitale koppeling problemen. door tod
Vandaag om 13:22:46
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 13:20:11
Sudexpress Vossloh 4000, functie-instellingen gezocht. door 008200
Vandaag om 13:02:41
Huizen gezocht voor modelbaan, niet berg-omgeving. door Bert V
Vandaag om 12:50:59
H0 Krähehof zolder door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:33:10
Digikeijs Centrale en Boosters: Kortsluiting door spanningsverschil baanvakken door Remunj
Vandaag om 12:29:56
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 15036 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 790
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!