Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bosje77
Vandaag om 18:12:09
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 17:55:49
1e modelspoorbaan door tothebeach
Vandaag om 17:36:27
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Syb030
Vandaag om 17:27:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Johnnytrein
Vandaag om 17:21:38
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Wim Vink
Vandaag om 17:16:47
Rollenbank zelf bouwen met 3D-geprinte materialen door Michel de Ridder
Vandaag om 17:16:07
Verbinden rails, aangeraden om raillassen te solderen? door 72sonett
Vandaag om 17:07:45
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 17:07:15
Dat overkomt mij niet. door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:31:10
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door puntenglijder
Vandaag om 15:24:12
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 15:16:30
Trix 23219 Simplon Orient Express rijtuig binnenverlichting doet het niet door Daan in Las Vegas
Vandaag om 14:57:47
Toekomst van modeltreinbeurzen? door mdjr78
Vandaag om 14:19:05
NS Stoomverwarmingswagen door Bert van Gelder
Vandaag om 14:18:12
VERPLAATST: Nieuw digitaal systeem: radiografisch besturen, met Arduino Nano door Bert van Gelder
Vandaag om 14:15:35
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door RikM
Vandaag om 14:14:57
N-tram ervaring door Harm Boer
Vandaag om 14:09:28
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 14:02:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Wim Janse
Vandaag om 13:59:52
DR5052 in combinatie met Ecos 2 door Karst Drenth
Vandaag om 13:53:59
Paul's model train stuff door coldforged
Vandaag om 13:50:42
nieuw digitaal systeem door hans1958
Vandaag om 13:40:13
rail canons door coldforged
Vandaag om 13:28:19
Nieuw digitaal systeem: radiografisch besturen, met Arduino Nano door coldforged
Vandaag om 12:48:15
Ketelwagens NAM/ USATC door hervé
Vandaag om 12:40:46
Modeltrein Express eigen productie (nog niet bekend wat!) door Jeronimos
Vandaag om 12:10:36
Class 66 van Märklin/Trix of van ESU? door Von Rondstadd
Vandaag om 11:56:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:46:39
NL baan: Frotterdam in h0 door Wim Vink
03 juli 2020, 22:50:35
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 13985 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 759
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!