Doel:€250.00
Donaties:€40.00

Per saldo:€-210.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann decoder trimmen door Mechiel_
Vandaag om 00:20:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:12:12
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
Vandaag om 00:03:53
z21 error 5 door Mechiel_
23 augustus 2019, 23:38:31
Schwarzburg door Wim Vink
23 augustus 2019, 22:57:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 augustus 2019, 22:46:59
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door ETH023
23 augustus 2019, 22:24:45
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door jerrytrein
23 augustus 2019, 22:22:27
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door roadster36
23 augustus 2019, 22:11:23
V-IRM in 1:45 door Ronald Koerts
23 augustus 2019, 21:59:23
Zoutkamp 1921 - 1942 door MR
23 augustus 2019, 21:45:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
23 augustus 2019, 21:39:42
Modelspoorbeurs Houten 24 aug. 2019. Voor/nabeschouwing. door Falcon10
23 augustus 2019, 21:35:18
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
23 augustus 2019, 21:22:19
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door heuvelbaan
23 augustus 2019, 20:28:57
Nieuwe literaire activiteiten door ingenium
23 augustus 2019, 20:23:17
Leamington Canal baan (N-spoor, afm. 1.22*0.79) door eitreb
23 augustus 2019, 20:03:07
Wie weet fabrikant van deze loods, op de foto? door edwin1974
23 augustus 2019, 20:00:17
Bezoekje Koblenz en omgeving door Joop B
23 augustus 2019, 19:38:26
Vakantie in een spoorweghuisje in Frankrijk (Morvan) door Henk Boshuyzen
23 augustus 2019, 19:30:19
Stationsplein Baden Baden door Petertrein81
23 augustus 2019, 18:49:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 augustus 2019, 18:37:37
Onderbehang als isolatie door ES44AC
23 augustus 2019, 17:12:08
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
23 augustus 2019, 17:10:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Vink
23 augustus 2019, 17:09:07
Nederlandse Smalspoormodelbouwdagen Katwijk door Peter Soonius
23 augustus 2019, 14:41:31
Raadplaatje door Edgar
23 augustus 2019, 14:39:58
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
23 augustus 2019, 13:39:40
Er ook ingerold door nighttrain1
23 augustus 2019, 13:31:10
Verschil tussen Roco plan D's turkoois door VAM65
23 augustus 2019, 13:21:22
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 11960 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!