Wat zijn we aan het bouwen? > BNLS-forum trambaan bouwverslagen

Haagse Trambaan 1:87 H0

(1/45) > >>

Miniature Holland:
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik gestart met een trambaan van 120x 60 cm. De module is van het merk Dafri ( http://shop.dinasys.nl/epages/63375790.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63375790/Products/47001126 ). Er komt divers materieel van de HTM te rijden. De trams die momenteel op het HTM net rijden en uiteraard museum materieel. Het spoor ligt licht scheef tot recht op de module waar aan weers zijdes van het spoor door middel van Magnorail fietsers en auto’s voor meer levendigheid zorgen. De besturing word een Roco Multi Maus. Binnenkort zal ik een tekening met de plattegrond van de module plaatsen. Wel is er al gestart met het zelf maken van een gevel voor tegen de achterwand. Achter de ramen zullen wat simpele scenes gebouwd worden. Verder komt er een tram en bushalte op de baan en verlichting.



Dit is de testgevel. Er zullen wat rijtjes stenen verwijderd worden om beton elementen toe te voegen wat meer lijkt op de woningen die in Den Haag en Voorburg zijn gebouwd. Nstuurlijk worden de gevels als deze af zijn nog gevoegd. 
De kozijnen en deur zijn van Holland Scale. De deur is iets te groot, maar stoord mij niet. Heb je nog deuren en kozijnen liggen, kan je mij daar erg blij mee maken.

Wordt vervolgd  (y)

Groetjes Jason.

martijn v m:
Dit volg ik.

Die gevel is leuk.

Marco D:

--- Citaat van: Den Zoeterdam op 08 oktober 2018, 08:15:32 ---Hallo allemaal,

Gisteren ben ik gestart met een trambaan van 120x 60 cm. De module is van het merk Dafri ( http://shop.dinasys.nl/epages/63375790.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63375790/Products/47001126 ). Er komt divers materieel van de HTM te rijden. De trams die momenteel op het HTM net rijden en uiteraard museum materieel. Het spoor licht licht scheef tot recht op de module waar aan weers zijdes van het spoor door middel van Magnorail fietsers en auto’s voor meer levendigheid zorgen. De besturing word een Roco Multi Maus. Binnenkort zal ik een tekening met de plattegrond van de module plaatsen. Wel is er al gestart met het zelf maken van een gevel voor tegen de achterwand. Achter de ramen zullen wat simpele scenes gebouwd worden. Verder komt er een tram en bushalte op de baan en verlichting.



Dit is de testgevel. Er zullen wat rijtjes stenen verwijderd worden om beton elementen toe te voegen wat meer lijkt op de woningen die in Den Haag en Voorburg zijn gebouwd. Nstuurlijk worden de gevels als deze af zijn nog gevoegd. 
De kozijnen en deur zijn van Holland Scale. De deur is iets te groot, maar stoord mij niet. Heb je nog deuren en kozijnen liggen, kan je mij daar erg blij mee maken.

Word vervolgd  (y)

Groetjes Jason.

--- Einde van citaat ---
Heb je al n tram? Ik ben heel benieuwd. k Droom ook al 10 jaar over zo'n Haags baantje, al wil t niet vlotten. Posten! Sporenplan, foto's materieel. Ben benieuwd

Marco D:
Sorry. Tapatalk copieerde helaas je hele bericht volslagen automatisch mee.. 

Tulpendaal:
he steentjes... komen bekent voor 8) Misschien eens met dubbelzijdige folie proberen dan krijg je ze gelijkmatiger, maar komt goed zo.
Ben benieuwd

overigens een paar stripjes en je maakt ieder venster zelf 8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie