Doel:€250.00
Donaties:€115.00

Per saldo:€-135.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Reinout van Rees
Vandaag om 21:09:09
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Reinout van Rees
Vandaag om 21:03:28
Beginnersvragen Fleischmann analoog door NS1220
Vandaag om 21:02:45
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:01:16
Digikeijs 4088cs en intellibox 2 blijft aangeven alls bezet door Roy Hendriks
Vandaag om 20:56:06
CVs instellen bij koppeling van HK2 (Piko) aan HK4 (Artitec) door Gerrit K
Vandaag om 20:53:45
inbouw Piko 2200 ESU loksound decoder in Roco 2200 roco 63926 door henk
Vandaag om 20:53:41
Modelbaan, nog zonder naam ..... door RobVille
Vandaag om 20:50:41
SSN naar Maastricht vandaag 15-12 door Thom
Vandaag om 20:45:07
2 Motoren DCC, serie of parallel aansluiten? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:41:14
ASB wielen vervangen voor gewone wielen door ivanzon
Vandaag om 20:33:30
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 20:32:35
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door g-j
Vandaag om 20:31:42
Digitaal beginnen en je eigen treinbesturingsprogramma maken. door TrixExpress
Vandaag om 20:26:48
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door 72sonett
Vandaag om 20:23:05
DJH Modelloco NS 3931 in de revisie. door Weerd
Vandaag om 20:22:10
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 20:19:33
Reparatie HAG motor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:09:36
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Daniels
Vandaag om 20:03:57
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door martijn v m
Vandaag om 19:57:58
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 19:55:35
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 19:40:07
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 19:23:56
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 18:27:25
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
Vandaag om 18:23:57
Pronsfeld door Reinout van Rees
Vandaag om 18:22:27
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Reinout van Rees
Vandaag om 18:20:41
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door Ronald Koerts
Vandaag om 18:18:35
Onderdelen voor Liliput BR95, artnr. 9503 door Silvolde
Vandaag om 17:44:32
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Martin Welberg
Vandaag om 17:39:18
  

Auteur Topic: Verzendperikelen  (gelezen 2251 keer)

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 684
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re: Verzendperikelen
« Reactie #15 Gepost op: 16 november 2018, 13:54:27 »
Nee nee geen GLS!!! Hele slechte ervaringen mee in twee weken met drie pakketjes. Zouden aangeboden worden thuis. Ik was thuis, maar toch een berichtje : we troffen je niet thuis??? hoe kan dat nou???? Zou afgeleverd worden bij de plaatselijke inkt dealer: nooit aangekomen. Pas twee weken later en na diverse klachten eindelijk het pakketje kunnen ophalen. Was wel onbeschadigd dat dan wel. Maar ontzettend slechte service van het bedrijf(ook via de site). De lokale inktboer heeft wel haar best gedaan.
mijn advies: verzend niets met GLS

gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo normen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16382
    • Pagina van klaas
Re: Verzendperikelen
« Reactie #16 Gepost op: 16 november 2018, 14:23:39 »
Afleverperikelen worden vaak veroorzaakt door de bezorger die te weinig geduld heeft. Heb het ook een paar keer meegemaakt. Was op zolder bezig, bel gaat en direct naar beneden. Doe de deur open en staat die bezorger al 3 huizen verder aan de buurman te vragen of die het pakket wil aannemen. Als die eikels gewoon 10 seconden langer wachten is er niks aan de hand.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 767
  • Aachenau West
Re: Verzendperikelen
« Reactie #17 Gepost op: 16 november 2018, 15:29:18 »
Dat ze zoveel haast hebben wordt in de hand gewerkt door hoe ze uitbetaald worden: per afgeleverd pakket en dat tegen een niet al te riante vergoeding.
Geen excuus, ik weet het....

Groet, Bas

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3618
    • Modeltrein projecten
Re: Verzendperikelen
« Reactie #18 Gepost op: 16 november 2018, 16:42:12 »
Je wordt traag Klaas. 8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16382
    • Pagina van klaas
Re: Verzendperikelen
« Reactie #19 Gepost op: 16 november 2018, 16:44:32 »
Ik kan anders nog heel snel van de zolder naar beneden komen.  ;D
Overweeg om een deurtelefoon aan te leggen zodat ik al op zolder kan roepen dat ik er aan kom.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
Re: Verzendperikelen
« Reactie #20 Gepost op: 16 november 2018, 16:46:41 »
De ervaringen die ik heb met pakketbezorgers zijn nogal wisselend; in elk geval laat ik nooit meer bestellingen onverzekerd versturen. Een keer is er zo een pakket van 100 euro verdwenen dankzij Deutsche Post of Post.nl. Waarschijnlijk gejat door een medewerker die ook verzamelt want op de verzendsticker stond "Modellautos". Omdat ik een vaste klant ben heb ik niet vooruit hoeven te betalen, de winkelier heeft op zijn kosten een nieuw pakket en ditmaal verzekerd toegestuurd, dat kwam wel aan. Aan Post.nl heb je helemaal niks als het fout gaat, dat "instellen van een onderzoek" levert nooit wat op of ze doen gewoon helemaal niets.

DHL doet het vrij goed maar laatst de merkwaardige ervaring gehad dat ze geen track & trace bericht stuurden. De verzender had wel de code, die heb ik gebeld en zo kon ik het pakket toch volgen. Zendingen uit het Oostblok vertrouw ik niet zo. Ooit een handgebouwde oplegger voor een DAF besteld in Praag die na 3 weken pas arriveerde. Pakketje leek niet meer gescand te zijn en verdween ergens in een Duits distributiecentrum. Wel een matige ervaring gehad met het verzenden door Menzels in Düsseldorf, een rijtuigset in een veel te grote slappe doos die bij aankomst behoorlijk was ingedrukt. Als ik weer wat bij ze bestel zal ik aangeven dat het wel wat professioneler mag.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Verzendperikelen
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2018, 18:03:47 »
 Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Dat een brief of zo ergens onder tercht komt daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar een pakje?


Er van uitgaande dat je een gemiddeld pakketje hebt zeg 30 x 20 x 20 cm of zo. Dat valt niet ergens onder uit het zicht denk ik maar zo, zou uit de bestelauto kunnen vallen, onwaarschijnlijk maar zou kunnen).

Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.

Wie het weet mag het zeggen….


Ben zelf een keer iets kwijt geraakt dat had de oversteek van Europa naar Canada gehaald en ging zoek op de laatste 10 km, uit voor bezorging, nooit bezorgd, geld wel terug gekregen van de verzender.

Arjan
NL baan in Canada

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 925
Re: Verzendperikelen
« Reactie #22 Gepost op: 16 november 2018, 18:30:45 »
Aan Post.nl heb je helemaal niks als het fout gaat, dat "instellen van een onderzoek" levert nooit wat op of ze doen gewoon helemaal niets.

Inderdaad. Afschuwelijk bedrijf is dat.


Steyn

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Verzendperikelen
« Reactie #23 Gepost op: 16 november 2018, 19:23:29 »
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Ik heb jaren geleden eens korte tijd bij de post vakantiewerk gedaan in een pakket sorteercentrum. Je wilt niet weten hoeveel er allemaal mis gaat....
- pakket slecht ingepakt door de verzender (oorzaak nr 1) > raakt beschadigd > wordt apart gegooid op een kar en vaak vergeten of is in flarden dat het adres er af is
- pakket heeft slechte labels, een los adresetiketje blijft als dozen tegen elkaar schuiven vaak niet zitten en is daarna foetsie. Als het dan op een postkantoor gebracht is en daar betaald stond staat het adres niet in de barcode, is inmiddels wel. Als een zelf geprint internetlabel eraf is weet de post niet van wie het pakje is of waar het heen moet.
- pakket valt van een van de lopende banden onder het plafond af en ligt dan in een vangnet, werd toen maar gemiddeld 1x per maand leeggehaald met een hoogwerker... er lagen heel wat pakketten in!
- pakket wordt verkeerd gesorteerd en beland in een container richting buitenland > zie je meestal niet meer terug.
- pakketten willen ook nog wel eens uit de te volle karren vallen bij het rijden in het sorteercentrum, of bij het inrijden van een vrachtwagen. Dan ligt het buiten tussen de vrachtwagen en het laadperron. Met een beetje pech rijdt de vrachtwagen er daarna overheen... (zelf gezien).

Hier in NL wordt er vrij weinig gestolen, dus die kans is vrij klein. Dat is meer traditie bij de Italiaanse post. ;D

De laatste tijd komt de post steeds zijn beloftes niet na (vertraagde bezorging), de beste ervaringen heb ik met DHL dit jaar.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8147
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Verzendperikelen
« Reactie #24 Gepost op: 16 november 2018, 19:25:19 »
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.
Arjan
Ow dat verhaal is heel best te verklaren.
Heb zelf onder een subcontractor een tijdje wat post ritten gereden,en waar de kneep zit is simpel.
Als (sub)contractor mag je bij de meeste distributie centra enkel je vrachtwagen aan t dok gooien en dan word die wagen geladen voor je.
Daar kan t dus niet mis gaan.
T gaat dan fout tussen t punt dat een post medewerker met zn busje de spullen haalt op ophaalpunten en dingen (deels) scant,en daar evt dingen niet in de rolcontainers laat zitten die worden gelost op distributie punt.
Vervolgens worden de incomplete containers op postcode gescant en verder vervoert en gaan zo verder tot ze t eindpunt bereiken voor dat postcode,daar komt men er dan (misschien) achter dat de aantallen pakketten niet klopt met de verzendlijst die er bij komt.
Maar zie dan maar is te achterhalen waar die wellicht niet gescande individuele pakjes "verloren" zijn geraakt.
*in bovenstaande zitten ook nog wel wat scenario's trouwens*
« Laatst bewerkt op: 16 november 2018, 19:27:35 door tijgernootje »

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Verzendperikelen
« Reactie #25 Gepost op: 16 november 2018, 19:59:25 »
@ floris,

Dus als ik je goed begrijp zijn er dus figuren die pakjes uit de volle rol containers halen en ze vervolgens uit het system halen. Moeten ze nog steeds dat DC uit maar als je in een busje zit kan je het natuurlijk aan je maat geven.
NL baan in Canada

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1355
Re: Verzendperikelen
« Reactie #26 Gepost op: 16 november 2018, 20:29:19 »
Heb alleen ervaring met het verzenden van grote dingen... en het geluk dat ik genoeg schuim delen in huis had om het stuiter proof in te pakken.
En altijd minimaal 2 lagen tape over het etiket, dan ben je ook bij vocht redelijk safe

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
Re: Verzendperikelen
« Reactie #27 Gepost op: 16 november 2018, 21:06:40 »
Ja dat helpt wel... ik ben helaas gedwongen om steeds meer via internet te bestellen omdat er ofwel geen winkel in de buurt is ofwel die winkel geen kleine bestellingen wil plaatsen, zoiets als DSB rijtuigen van Heljan om maar eens een dwarsstraat te noemen. Over het algemeen doen de Nederlandse en Duitse verzenders erg hun best en heb ik weinig klachten. Ook de vaste bezorger van Post.nl is een aardige gast.

De winkel in Duitsland waar ik geen pakket van ontving had het ook wel aan zichzelf te wijten door niet verzekerd en zonder track & trace te versturen. De man schreef zelfs nog met de hand rekeningen uit die soms apart met de post verzonden werden... Internet is in Duitsland en zeker in Frankrijk nog altijd niet zo verbreid als hier; ik heb hem verteld dat hij toch wel heel erg achterliep.... inmiddels krijg ik keurig PDF's via de mail.

Vroeger lang bij de PTT gewerkt; toen was er nog een aparte afdeling "moeilijke gevallen" bij de bestelling voor incomplete adressen, vakantiepost en achtergebleven pakketten. Kwamen we er niet uit, dan probeerden we via het telefoonboek de afzender/geadresseerde te herleiden en belden we op. Moet je nu eens om komen  ;)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3618
    • Modeltrein projecten
Re: Verzendperikelen
« Reactie #28 Gepost op: 16 november 2018, 22:07:39 »
Afdeling Beschadigde Stukken. Bestaat nog steeds hoor.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2585
    • Mijn van-alles website
Re: Verzendperikelen
« Reactie #29 Gepost op: 16 november 2018, 22:51:56 »
Wat ik eigenlijk niet snap (nou ja ik begrijp wel meer niet) is hoe die pakketjes nou eigenlijk kwijt raken.

Dat een brief of zo ergens onder tercht komt daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar een pakje?

Er van uitgaande dat je een gemiddeld pakketje hebt zeg 30 x 20 x 20 cm of zo. Dat valt niet ergens onder uit het zicht denk ik maar zo, zou uit de bestelauto kunnen vallen, onwaarschijnlijk maar zou kunnen).
Wij hadden 'vroeger' (hooguit 1,5 jaar geleden) op het werk een speciaal pallet met kartonnen dozen, die een minimum-maat, opgelegd door DHL, bezaten.
Kleiner en je kon er op wachten dat het klem kwam te zitten/verloren ging op de transportbanden in het sorteercentrum.
Blijkbaar is dat veranderd (misschien wel op verzoek van veel klanten) want tegenwoordig hebben we een stuk kleinere doosjes.
Blijft toch over dat iemand het steelt, maar je vraagt je dan wel af kan een medewerker van een grote bezorgdienst of post bedrijf zomaar een pakje mee nemen uit het sorteercentrum zonder dat dat wordt opgemerkt? Gericht stelen lijkt me al meer werk want dan moet die persoon ook nog de verzend details gaan bekijken dus misschien voor de vlugge dief wat te veel werk.
Ik zou niet te raar opkijken als de diefstal niet in de postketen zelf plaats heeft, maar dat een pakket vanuit de bus gejat wordt.
Het zou me niets verbazen als blijkt dat er criminelen zijn die precies weten wat er in zo'n bestelbus vervoerd wordt en dus gericht kunnen 'aanvallen'. Criminelen hebben geld en voor geld is alles te koop.
Over het algemeen doen de Nederlandse en Duitse verzenders erg hun best en heb ik weinig klachten. Ook de vaste bezorger van Post.nl is een aardige gast.
Hier ook. Het is een van de weinigen die normaal rijdt. De rest sjeest door de straat en hoewel ik ze geen ongelijk kan geven, vraag ik me wel altijd af of ze het zichzelf zullen vergeven als het een keer mis gaat.
Kwamen we er niet uit, dan probeerden we via het telefoonboek de afzender/geadresseerde te herleiden en belden we op. Moet je nu eens om komen  ;)
Gaat tegenwoordig via India. Onleesbare adressen/namen worden volautomatisch gescand en als de computer er niet uit komt, onmiddelijk per internet naar India gestuurd, waar goedkope arbeidskrachten zich erover buigen. Die schijnen verbazend goed te zijn in het oplossen van onleesbare adressen of namen...
Gemiddelde responstijd was 18 seconden of zoiets als ik het me goed herinner.

On-topic: tot nu toe is maar 1 maal iets verdwenen. M'n chipkaart voor het OV die ik uitgeleend had aan een vriendin die elders woont. Het was de bedoeling dat ik 'm een dag later in persoon terug zou krijgen, maar door allerlei omstandigheden lukte dat niet. Toen per post gestuurd. Wat daarvoor al twee maal eerder was gelukt (omdat ik 'm toen verloren was maar een sticker met m'n telefoonnummer erop 'm per post bij me terugbracht) mislukte nu. Ik heb 'm nooit meer terug gezien.

Voor de rest geen problemen: ook een pakket van enkele duizenden euro's uit de VS is zonder problemen aangekomen. Fijn (voor zowel mij als FedEx) was dat ik de invoerrechten volledig online af kon handelen, in plaats van aan de deur (en, de laatste keer dat ik dat deed, 6 jaar terug of zo, volledig gepast in contanten...).

Alleen m'n zus heeft ooit meegemaakt dat een pakket door de bezorger (ik dacht GLS) in een bak bij ons in de voortuin was gelegd. De bezorger had niet eens de moeite gedaan om aan te bellen.
Het is dat het internet tegenwoordig feilloos werkt en ze dus een bericht kreeg dat het pakket afgeleverd was en ging zoeken, anders had het ding uren buiten gelegen.