Google+
Doel:€250.00
Donaties:€66.80

Per saldo:€-183.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jaren 80 in woord en beeld door Tulpendaal
Vandaag om 17:36:08
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Chris80
Vandaag om 17:34:36
NS 1600P (ex DE2500 202-002) door ad.M
Vandaag om 17:23:09
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 17:05:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
Vandaag om 17:00:27
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 16:59:51
HK draaischijf: ervaringen? door Ben
Vandaag om 16:55:08
Waar is dit? door Sobat Kras
Vandaag om 16:42:53
plaatjes kantelen door Ronald Halma
Vandaag om 16:35:38
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door nighttrain1
Vandaag om 16:32:54
Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan door matthijs-spoor3
Vandaag om 16:29:21
Eerste baanplan spoor N door Erik
Vandaag om 15:59:51
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:21
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door NS1220
Vandaag om 15:31:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 15:17:59
ICE-T pimpen door Dave.......
Vandaag om 14:20:17
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door Euronight Jeroen
Vandaag om 14:18:42
NMBS - Railtour samenstellingen door MDK193
Vandaag om 14:00:37
N-baan Ardennen 2.90-1.22 mtr. Trix mobile station 66955 DCC door vanderHoek
Vandaag om 13:39:15
Krupp am Ruhr (N-baan, 4x1 meter) door Erwinmk
Vandaag om 13:36:18
Plaatsen van DB seinen door Wim Hesselink
Vandaag om 13:14:45
Br186 Rurtalbahn, wat hangen we erachter? door Rondje_HO
Vandaag om 12:43:42
Zimo MX630 Motorregeling door Jimmaet
Vandaag om 12:13:57
  

Auteur Topic: Reseau de Cambalou en construction  (gelezen 12531 keer)

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #60 Gepost op: 23 december 2013, 01:17:29 »
Aardig sfeertje! Leuk ook om te zien dat er iemand duchtig met Franse seinen (zowel licht als bordjes) in de weer is.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Reseau de Remco77 en construction
« Reactie #61 Gepost op: 28 maart 2016, 17:09:12 »
Tijdje niet gepost, er was ook niet zo heel veel te melden. Ik was druk met werk en andere zaken. Maar over twee maanden verhuist de baan (ik ben blij dat ik hem in modulevorm heb gebouwd....) naar een grotere ruimte dus wordt het tijd om uit te breiden. Aan de onderzijde wordt het (nu nog) kopstation omgebouwd tot 2 sporig doorgangsstation met aansluitende 'Paradestrecke' (geen idee hoe dat in het Frans heet), vervolgens een spoorspiraal naar beneden (anderhalve winding, radius binnenboog R3=48,3cm) en dan een schaduwstation in een keerlus met 2 keer sporen voor treinstellen. De keerlusschakeling komt in het rechte stuk aan de onderkant. Nadeel van de keerconstructie is dat vanwege de wissels gelijktijdig in- en uitrijden van het schaduwstation niet mogelijk is. Maar gezien de treinfrequenties in Frankrijk is dat niet zo'n probleem  ;D Vanwege een aantal houten dakbalken/spanten moet ik creatief zijn met het verloop van de sporen, vandaar het in een bocht liggende schaduwstation.

De rails in het zichtbare deel en beide nieuwe wissels in het station worden (net zoals op de rest van de baan) Tillig Elite; de rails en wissel op de spoorspiraal en in het schaduwstation worden Piko A-rails. Ik weet nog niet wat ik qua scenery doen. Ik denk dat ik de baan een rivierdal laat volgen met aan de andere kant van de rails een Route Nationale (de baan Saint Tourbière is een  mooie inspiratie (y) ). Ter hoogte van de balk/dakspant wordt het waarschijnlijk een flinke rots met aan beide kanten een  tunnelportaal. Maar we verzinnen wel wat.

Opmerkingen op het baanplan zijn uiteraard welkom.

Dit is nu het (zichtbare) deel van  het baanplan:



Dit wordt het:


Detail van onderzijde:

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3063
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #62 Gepost op: 28 maart 2016, 20:07:22 »
Ik zie dat je de titel hebt gewijzigd, nieuwe ideeën??

;)

Gr, Bert

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4329
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #63 Gepost op: 28 maart 2016, 22:24:14 »
Ah! De baan-met-de-indrukwekkende-heuvel is terug!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3516
    • Modeltrein projecten
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #64 Gepost op: 28 maart 2016, 22:32:19 »
Wat een sfeertje, goed getroffen, heel smakelijk!
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Paulus

  • Offline Offline
  • Berichten: 468
  • La vie est belle...
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #65 Gepost op: 29 maart 2016, 11:09:14 »
Af en toe moet je wat geduld hebben, maar dat wordt weer smullen...

Succes! grtz Paul  (y)

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 677
    • De Hoekselijn
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #66 Gepost op: 29 maart 2016, 22:29:56 »
Hey een oude bekende weer aan het bouwen geslagen, succes  (y)

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #67 Gepost op: 22 februari 2018, 10:28:05 »
Op 28 maart 2016 riep ik: dit wordt het. Nou, dat wordt het dus niet, het wordt toch weer anders  ;D Omdat ik in dat plan te weinig rijmogelijkheden had, heb ik een nieuwe plan gemaakt. Dat was lastig vanwege het schuine dak en de spant van het dak. Gelukkig bestaat die spant uit meerdere balken waar tussendoor precies een trein kan rijden, dus met veel passen en meten kwam er in Wintrack een maakbaar plan. Voor het nieuwe deel had ik een aantal uitgangspunten: geen bochten met radius < 48 cm, geen hellingen > 3,0% en zo min mogelijk wissels op lastig bereikbare plaatsen. Dat is redelijk gelukt, zo blijkt uit het nieuwe plan:



Het oude deel sluit linksboven aan (h=104) Via een enkel spoor (grijs) ga je in het midden (de spant) een tunnel in op h=104, maakt een 180 graden bocht naar beneden, takt in dubbelspoor dat vanaf een nog aan te leggen paradebaanvak komt (op h=96), via een klimspiraal  naar h=72, vervolgens via een recht baanvak met 2 wisselloverlopen  naar een volgende klimspiraal om uit te komen op h=50. Dat is  laag, maarja, de spant.... en vanaf die klimspiraal naar een schaduwstation in een keerlus.

Vanaf het grijze spoor op H=104 takt nog een spoor af (donkerblauw) naar een kopstationnetje op h=114. Het dubbelsporige paradebaanvak (naar boven toe op de tekening) is een meter of 4 lang en eindigt/begint in een keerlus.

Het railmateriaal voor het schaduwstation is RocoLine; alle zichtbare delen Tillig Elite. Alles wordt, net zoals het andere deel, bestuurd met iTrain.

Paar foto's van de bouw, allereerst de vermaledijde spant:



Klimspiraal in opbouw:


Overzicht:
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2018, 13:01:39 door Cambalou »
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3123
Re: Reseau de Cambalou en construction
« Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2018, 16:30:59 »
Ah, altijd leuk, een franse baan! Ik ga ook meelezen :)

Met vr. groet, Martijn.