Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
henk
Vandaag
om 08:32:12
3,51° ofzoiets 😉
door
Jan-Peter
Vandaag
om 08:20:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 08:16:54
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 08:06:34
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Bob R.
Vandaag
om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost)
door
RK
Vandaag
om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
gdh
Vandaag
om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag``
door
g-j
Vandaag
om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:40:02
Bahnstrecke 5867
door
frits959
Vandaag
om 03:21:09
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
Vandaag
om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT
door
eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0
door
Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn
door
Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje
door
Magic
17 april 2024, 22:10:17
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0
door
Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool
door
Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen
door
Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden
door
Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant
door
ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
35
Omlaag
Auteur
Topic: Heen, En en Weer: de tram. (gelezen 93475 keer)
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #45 Gepost op:
14 oktober 2018, 22:57:22 »
Je bedoelt de 82610 T125?
1 motor.... Zover was ik nog niet....
Morgen eens kijken hoe lastig dat wordt....
;-)
* DE-II heeft de dummy al klaar staan....
«
Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 23:00:38 door DE-II
»
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #46 Gepost op:
15 oktober 2018, 07:47:04 »
Ja die inderdaad.
Als je 1 motor weghaalt zul je bij het aaangedreven draaistel dat dus geen aandrijving meer heeft 2 tandwielen moeyen verwijderen zodat de wielen kunnen draaien.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #47 Gepost op:
15 oktober 2018, 09:13:20 »
Ik denk dat ik het motordraaistel probeer uit te wisselen met een draaistel uit de dummy.
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #48 Gepost op:
15 oktober 2018, 09:33:38 »
Ah. Er is nog een 2de ongemotoriseerd voorhanden.
Dat is makkelijker ja.
En dan kan je de Dummy weer motoriseren met de 2de motor die je je overhoudt en heb je 2 rijdende trams
«
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:35:15 door martijn v m
»
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #49 Gepost op:
15 oktober 2018, 09:57:04 »
Precies. Dan kan ik met die beide trams een tweeminutendienst onderhouden op de drie meter tramspoor die beschikbaar is
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #50 Gepost op:
15 oktober 2018, 10:34:15 »
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #51 Gepost op:
15 oktober 2018, 11:54:23 »
Kwartiertje werk.
De ellende met die moderne museumtrams is natuurlijk wel dat de haltes er niet op berekend zijn....
«
Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 12:47:18 door DE-II
»
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #52 Gepost op:
15 oktober 2018, 12:13:10 »
Wel leuk zo. Nu nog Hogevloer perrons
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #53 Gepost op:
15 oktober 2018, 12:45:21 »
Nee, gaat m niet worden. Het trambaantje is en blijft bestemd voor de echte oude trams. Die Utrechter is leuk voor tussendoor, maar krijgt niet meer dan een bijrolletje in het geheel. Heel misschien, als het met de sporen een beetje wil lukken, krijgen ze een eigen modern loodsje, in Weer. Heel misschien.
Groet
Huibert
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #54 Gepost op:
17 oktober 2018, 11:51:30 »
De Utrechtse sneltrams rijden nu beide gedecodered zonder dat enige beveiliging inkomt. Moet nog wel bij beiden een tweede draaistel sroomafnemend maken maar daarvoor is nieuw fosforbrons nodig. Dat wat ik had, is opgegaan in de Vlissinger.
A propos Vlissinger..... Daar heb ik het fosforbrons weer uitgesloopt.
De in totaal 8 contactpunten (4 voor het motorstel en 4 om de spanning verder naar het dak te geleiden) leverden te vaak geen contact op. Daarom toch maar de decoder op vloerniveau. En ook dat is nog een aardige klus. Er is weing ruimte voor het ding. Ook de bedrading is vrij stug.
Mijn wens om alles zo demontabel mogelijk te houden was tot nu toe pure winst: ik kan nog steeds overal makkelijk bij, ook met de soldeerbout. Maar ik vrees dat het er uiteindelijk op uitdraait dat de coupéwanden toch vast worden gelijmd aan de vloer.
Of, misschien kan ik met fosforbronsstripjes toch een soort contactdoosje ergens maken. Dat zou wel heel mooi zijn. M'n gedachten eens over laten gaan en wat spul bestellen....
Ow, by the way.... De frontverlichting brandt en wisselt.
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #55 Gepost op:
17 oktober 2018, 22:10:51 »
En in de tussentijd traptreden gemaakt en lampringen.
acht traptreezijden uitgesneden, aan de bovenkant bij elkaar geplakt, in vorm gevijld. De uiteindelijke treden zijn 3mm hoog.
Vier treden.
Lampglasringen uit buis.
Fotoos zijn soms gruwelijk eerlijk. Morgen de traptreden corrigeren en het dak laten zakken.
Wagen 12 vertrekt van het Betje Wolffplein in Vlissingen naar het station
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #56 Gepost op:
06 maart 2019, 07:31:25 »
De Vlissinger gaat mogelijk deze zomer in een glazen kissie naar een OV-expositie in Vlissingen. Daarom bouw ik de motor weer uit en maak een interieur voor het ding. Binnenkort meer. Onderrtussen de aandrijving en sleepbeugel voor de Amsterdammer ontvangen en de Amsterdammer gedemonteerd.
Snapshot.
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #57 Gepost op:
07 maart 2019, 17:27:05 »
Leunde de hele boel gister nog op de raaminzetten, vandaag drastischer ingegrepen.
Wanneer je de Amsterdammer openmaakt heb je grofweg de volgende onderdelen op je tafel (als het goed is):
- wagenbak
- plaatje met de boogiezijden en deurtreden
- twee assen met wielen
- een plaatje om de assen in de andere plaat op hun plek te houden.
- paar schroefjes
- interieur
- ijzeren gewichtsplaat over de volle lengte van de wagenbak waarop de stuurinrichtingen.
Op
Skiptram
, waar het Halling motorstel vandaan komt, staat een uitvoerige demontage- en bouwbeschrijving.
Waar ik dan gelijk tegenaan hik, is het verzagen van de gewichtsplaat. Ik haat ijzer zagen. Dus andere oplossing zoeken. En gevonden.
Ik heb de aandrijving gedemonteerd.
Je hebt dan het volgende op tafel (als het goed is):
- motor (los gesoldeerd)
- twee tandwielassen met wielen.
- plaatje met stroomafnemers.
- behuizing van de motor.
- ontstoorder
De plaat met stroomafnemers vervalt. Ontstoorder ook. Prullenbak blij.
Het motorhuis is de maat voor het uitzagen van de vloer uit het interieur.
Afdekplaat van de tram wordt op maat gemaakt voor de tandradassen met wielen.
Bodemplaat van de tram wordt op maat gezaagd voor de afdekplaat van de vorige foto.
Motor wordt in het motorhuis geplaatst.
Interieur wordt om het motorhuis geklemd.
Wielen plaatsen.
Afdekplaat vastschroeven.
Mooi resultaat.
Leuninkjes van de middelste bankjes kunnen worden geplaatst.
Het geheel wordt ingebracht in het frame met de boogiezijden en treden.
Geen motor te zien
Nu de bedrading nog even.
Kuch.
Groet
Huibert
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Sven
Offline
Berichten: 7839
Eton Wick, UK
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #58 Gepost op:
08 maart 2019, 17:29:52 »
Is de asafstand van het model exact hetzelfde als bij de Halling aandrijving?
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Huup
Offline
Berichten: 7517
Re: Heen, En en Weer: de tram.
«
Reactie #59 Gepost op:
08 maart 2019, 17:47:56 »
Ik ken de exacte radstand niet. Zo op het oog is het exact hetzelfde. Ik zal vanavond een plaatje schieten.
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
35
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Heen, En en Weer: de tram.