Google+
Doel:€250.00
Donaties:€92.15

Per saldo:€-157.85

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 10:23:18
Rollenbank in Spoor-1 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:15
Update: baan in de tropen door MOVisser
Vandaag om 10:00:36
Opnieuw beginnen met hobby door Lagavulin
Vandaag om 09:57:52
Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig? door Marc tramt
Vandaag om 09:55:44
Fleischmann Lint: Loksound overleden, vervanging? door spock
Vandaag om 09:47:01
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:44:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 09:43:42
Projekt 083-338 door tuurtje
Vandaag om 09:11:11
Mara Harbor door Corny121
Vandaag om 08:50:30
Corneliënstadt 2.0 door Corny121
Vandaag om 08:48:57
Detectie/blokken. door henk
Vandaag om 08:28:06
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 08:24:15
Montage bouwkit Weinert BR 93 door puntenglijder
Vandaag om 08:07:25
Sfeertopic voor toekomstige module door Reinout van Rees
22 september 2018, 23:43:50
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer: de tram.  (gelezen 2196 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 838
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2018, 15:11:59 »
Huibert, de gepolariseerde Tillig TT spoor wissels worden door mijn twee assers probleemloos doorlopen.
Dus er is geen enkele reden om bang te zijn voor een goede stroomafname
Het is natuurlijk wel zo dat afhankelijk van de rijrichting het metalen hartstuk omgepoold moet worden.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3440
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2018, 17:41:53 »
Ik rij inderdaad op Tillig tt en de wissels kunnen niet anders bereden wòrden dan met polarisatie. Ik ga een aandrijfsetje bestellen bij Halling. Als het niet bevalt, gaan we weer verder  :)

Paul, hoe komt het dat de schijfwielen zoveel beter presteren dan de spaakwielen?

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
    • skiptram
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2018, 10:41:49 »
Huibert,
De spaakwielen zijn van een ander materiaal en het plastic "binnenwiel" met alle spaken steekt soms iets uit t.o.v. de kleine overblijvende schijf waar door de stroomafnemers  als deze niet zeer secuur aan de rand van het wiel worden aangelegd of haken in de spaken/ gietrandjes  of niet goed contact maken.
Hierbij een afbeelding van een correct wielsetje



Gr.Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3440
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #18 Gepost op: 18 augustus 2018, 19:52:40 »
Aja, prima, duidelijk!

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3440
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2018, 12:36:47 »
Ben inmiddels bezig met een motorwagen van de tram Vlissingen Middelburg.
Ik neem er de tijd voor, en dat resulteert in een zijwand met werkende schuiframen.


« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2018, 23:14:08 door DE-II »

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3440
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2018, 09:41:45 »
Mark, je rijdt digitaal met Halling-aandrijvingen. hoe moeilijk is de ombouw van de units? Ik begrijp dat de motoren geïsoleerd moeten worden en dan opnieuw, geïsoleerd, vergrendeld op het chassis? Of begrijp ik dat verkeerd?

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 891
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2018, 11:58:29 »
Hoi Henk,

Nee hoor, het is zelfs super simpel. De motor zit op een plastic chassis en is met een stripje verbonden met de stroomafnamers van de wielen. Deze moet je doorknippen en daartussen de decoder zetten. De condensator kan je ook nog weghalen. Bij de Vario aandrijving hoef je niets te isoleren.
Duitse tramstad in H0 met Multimaus - S88XPressNetLI en Koploper.

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 389
    • skiptram
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2018, 12:46:14 »
Mark zegt het dus is het waar. Mijn beleving was anders omdat de motor vastgehouden wordt door de soldering en hij na het ombouwen wat losser zit in het chassis.
Bijgaand nog een filmpje met 3 motoren.

https://youtu.be/XAp6fLV-LOE

Daarbij zie je de verschillen analoog en de mooie doorloop van de SB aandrijving en de langzame loop van de PMT aandrijving.
Met groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3440
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2018, 12:58:37 »
Als de Halling digitaal net zo langzaam kan rijden als de pmt in het filmpje, ben ik er wel uit, denk ik ;-)