Doel:€250.00
Donaties:€15.00

Per saldo:€-235.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 06-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ESU LokSound Micro, v4. Hoe kun je remgeluid aanzetten? door spock
Vandaag om 00:32:47
Concept en vragen voor eenvoudig bloksysteem met transistors door Joost O
Vandaag om 00:25:43
Informatie gezocht: oud model NS 1200 ca. 1960, 'N.V. Modelspoorwegen' door janw
Vandaag om 00:04:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:03:59
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
16 februari 2020, 23:58:39
DE2 geel en rood met hazelnoot door Hendrik Jan
16 februari 2020, 23:49:53
NS1000 - restauratie door janw
16 februari 2020, 23:36:46
Wisselaandrijving, hoe moet je stappenmotor aansluiten? door 72sonett
16 februari 2020, 23:20:55
DCC++ door Wikky
16 februari 2020, 23:19:06
Piko NS1100, materieelbespreking door Edsko Hekman
16 februari 2020, 23:08:37
NS DE-5 op basis van Lima Mat'46. door damngrazy
16 februari 2020, 23:03:48
Projekt 083-338 door 44
16 februari 2020, 22:56:40
Raadplaatje door eemstede
16 februari 2020, 22:27:16
Terschellinger Spoor door SimonSt
16 februari 2020, 22:10:24
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door Ronald69
16 februari 2020, 22:03:26
Productiejaar van de auto, overzichtslijst. door Ascona
16 februari 2020, 21:42:05
RC besturing van h0 modelbaan door Scratchbuilt
16 februari 2020, 21:37:23
Poolse meuk in 0e. door Stedahult
16 februari 2020, 21:35:38
Reparatie Fleischmann H0 profi driewegwissel door stoombr38
16 februari 2020, 21:22:28
Digikeijs 4018 wisseldecoder: op uitgang 8 gaan wisselspoelen trillen. door Bert_Apd
16 februari 2020, 21:01:04
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
16 februari 2020, 20:47:58
Afdraaien van wielflenzen door Fritsprt
16 februari 2020, 20:35:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GerardvV
16 februari 2020, 20:29:15
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
16 februari 2020, 20:18:31
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
16 februari 2020, 20:03:19
Cushman Oregon, voorheen Project Unnamed door Ronald Koerts
16 februari 2020, 19:50:16
Fleischmann wisselaandrijvingen aanpassen werkt niet goed. door Arjen52
16 februari 2020, 19:40:16
VERPLAATST: Flm wisselaandrijvingen door Bert van Gelder
16 februari 2020, 19:34:20
Open dag door JohnT
16 februari 2020, 19:25:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 februari 2020, 18:33:18
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 46127 keer)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #195 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:28:56 »
De loods is zelfbouw, inderdaad.
dank voor de complimenten allemaal!  😊

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #196 Gepost op: 16 augustus 2019, 10:20:06 »
...

Kliko   :-\


Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1136
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #197 Gepost op: 16 augustus 2019, 12:23:17 »
Kliko?  Vind het meer op een boom lijken  :P

Alle begin is moeilijk.

groet, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #198 Gepost op: 16 augustus 2019, 15:04:11 »
Veel bomen kunnen niet goed tegen druk op het wortelpakket. Kun je hem iets verder uit het spoor zetten?

Wolter

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #199 Gepost op: 23 augustus 2019, 06:07:13 »
Hier komt die boom sowieso niet te staan ;)

Verder met de wissels. Die liepen niet goed om. Advies gevraagd. Oplossing: 1mm verenstaaldraad.

Done

Nu gaten dichten en ballasten, dan de seinen.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #200 Gepost op: 06 september 2019, 04:54:22 »
Na het 'wisselen' de seinen aangepakt. Eén ervan moet nog worden afgelakt, de drie lage rangeerseinlantaarns worden nog vervangen door steviger exemplaren, maar de boel werkt wel. :)

Hier te zien.

De aandrijving van het rangeersein is simpel, zoals het hoort.

Uiteraard is het een georganiseerde chaos geworden onder Heen. Maar goed, vraag de gemeente naar wat er onder de grond aan leidingen zit en men schudt meewarig het hoofd.....
« Laatst bewerkt op: 06 september 2019, 05:01:11 door DE-II »

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #201 Gepost op: 11 oktober 2019, 13:44:03 »
Ik heb het eerdere seinenplan aangepast aan de realiteit. Boven Heen en boven Weer komt het betreffende deel van dit plan te hangen. Benaming van wissels en seinen correspondeert met de benaming van betreffende schakelaars op de zijden van de modules. Zo zijn de juiste schakelaars eenvoudig terug te vinden. ;)


NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5741
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #202 Gepost op: 12 oktober 2019, 18:59:39 »
Hoi,

Een hele klus waar ik me nog niet in echt heb verdiept.

Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #203 Gepost op: 12 oktober 2019, 20:39:29 »
Gelukkig is het niet zo moeilijk 🙃

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #204 Gepost op: 14 oktober 2019, 13:50:58 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?



DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #205 Gepost op: 14 oktober 2019, 14:20:57 »
De halte van En, waar de abri moet komen.


Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2825
  • Westlandbaan
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #206 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:21:06 »
Bedoel je dat je een abri nodig hebt, die maak je toch even zelf volgens de beschrijving van wijlen Hollandsbouwwerk, staat ook gelinkt in mijn draadtje. ???

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #207 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:35:35 »
Ik heb er al 1 staan op Weer, ook van Mastica. Zo bewaar ik een beetje eenheid. 😉
Inmiddels ook voor elkaar trouwens, die gevraagde. 😊

Ik ga trouwens wel zelf een bushalte frotten. De klomp plastic op de foto is niet om aan te zien....

Servé

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • Busje rijden...
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #208 Gepost op: 15 oktober 2019, 11:35:35 »
Ik heb het eerdere seinenplan aangepast aan de realiteit. Boven Heen en boven Weer komt het betreffende deel van dit plan te hangen. Benaming van wissels en seinen correspondeert met de benaming van betreffende schakelaars op de zijden van de modules. Zo zijn de juiste schakelaars eenvoudig terug te vinden. ;)



Ik heb eens gekeken naar je seinenplan en heb een paar aanpassingen gemaakt:



Even toelichting van links naar rechts.
- Links kan het vaantje eventueel weg, want de rouwbrief dekt dat spoortje ook al af.
- Het inrijsein van kan een gewoon hoofdsein zijn en geen enkelvoudig vertakkingssein (en ook geen vertakkingsvoorsein, maar daar ben ik het rode kruis even vergeten zie ik...). Als je eens op klassiekebeveiliging.com kijkt naar de emplacementen van bijvoorbeeld Enkhuizen en Stavoren. Ik ken alleen Kampen als kopstation met een vertakkingssein (bordessein) als inrijsein, en dat komt omdat het rangeerterrein een aparte aftakking is die vóór het station ligt.
- In Heen kunnen alle vaantjes vervallen en kun je deze door 2 rouwbrieven oplossen. Maar ik kan begrijpen dat je voor vaantjes gaat, ziet er wat leuker uit :) Ik zou wel de U1 laten vervallen, die heeft daar weinig functie.

Dit zin slechts tips hoor, je hoeft het niet te verwerken, het is jouw modelbaan :D
Vriendelijke groet, Servé.
Rangeerder & Seinhuiswachter bij de ZLSM

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #209 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:56:53 »
Ha Servé,
Advies kan nooit kwaad, dus is altijd welkom ;)
Het vaantje op Weer is geplaatst omdat de sporen 1-4 onder een hoek van 90gr liggen tov het uithaalspoor. Verder ligt daar nog een complete tramhalte tussen met bomen en dergelijke, wat het zicht op Q daar niet eenvoudiger maakt.
Het inrijsein van Heen is, op jouw aanraden de vorige keer, inmiddels een hoofdsein. Voor het voorsein vervalt dus het staande blad. Aan de paal van het hoofdsein komt een bordje 4, gelijk aan Kampen. Ik weet niet of het vertakkingsvoorsein ook een 4 had (snelheid terugbrengen naar). Zou logisch zijn.

De vaantjes op Heen zijn inderdaad te leuk om te laten vervallen. Verder krijg je dan ook de vreemde (mijns inziens) situatie dat een rouwbrief voor tegengestelde richtingen geldt, bv 1-18. Ik heb begrepen dat een rouwbrief alleen geldt voor de zijde waar hij staat. Op de plek waar hij nu staat kan hij dus alleen gelden voor 12-18.
Het vaantje U1 blijft ook. Zo kun je van spoor 1 naar de lokloods rijden terwijl tegelijkertijd andere rijwegen vrij zijn.

Mocht ik in de redeneringen fouten maken, hoor ik het graag terug.