Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een Biertrein in schaal G door Rody v. G.
Vandaag om 12:42:45
Nieuwe versie van 6400 van Rocky Rail, zonder radio logo. door Bartje81
Vandaag om 12:21:36
Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Rick
Vandaag om 12:12:49
Het Belgische forum door breitenstein
Vandaag om 12:10:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:05:09
De Rollecate, smalspoorstoomloc door Sam
Vandaag om 11:48:54
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door wob
Vandaag om 11:31:51
Buitenlust door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:14
Niet alle functies van diversen Roco loc's werken via MultiMaus 10810 (v1.04) door Ronald Halma
Vandaag om 11:29:27
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door dh3201
Vandaag om 11:28:23
Baanplan in U-vorm, H0 door patrickvr
Vandaag om 11:18:35
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door janw
Vandaag om 11:17:20
Vraag over decoderformaat Roco V100 nieuwe uitvoering door henk
Vandaag om 11:04:54
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door Tomasso
Vandaag om 11:03:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
Vandaag om 10:51:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 10:42:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:07:58
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
Vandaag om 09:44:04
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Pinkelpa
Vandaag om 09:39:17
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 09:30:17
MB-module: "Groeten uit Jottum" door nighttrain1
Vandaag om 09:21:28
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door KNed
Vandaag om 08:41:50
Fleischmann BR 24/4141, hoe digitaliseren met verlichting? door San-Markos
Vandaag om 08:15:59
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door henk
Vandaag om 06:27:25
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 06:24:57
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Edsko Hekman
18 februari 2019, 23:48:07
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door mwdb
18 februari 2019, 23:20:18
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door mDDM
18 februari 2019, 23:12:57
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
18 februari 2019, 23:06:13
Doornvliet door NS264
18 februari 2019, 23:02:14
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 13197 keer)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #60 Gepost op: 13 september 2018, 08:27:51 »
Graag gedaan, hoop dat t wat oplost voor je  ;)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 6515
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #61 Gepost op: 13 september 2018, 09:44:27 »
Zeker. mijn vader heeft ooit een tram gebouwd van messing, hout en karton, en die heb ik als kind zorgvuldig gesloopt. Nu ben ik dit trammetje aan het ombouwen tot een autorail (franse dieseltram) en ik zocht een oplossing om zowel het motorstel (kato 103) als het dak te fixeren. En dat gaat wel lukken met een variant op dit systeem.

Dank je wel voor de toelichting.

Groet,
michel

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #62 Gepost op: 14 september 2018, 10:54:42 »
Leuk ding en ongebruikelijke kleur. En dan ook nog diesel. Projectje ergens te volgen?
Succes!

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 6515
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #63 Gepost op: 15 september 2018, 14:28:21 »
Het projectje is nergens te volgen. Dit is 1 van de 2 foto's die ik van dit dingetje heb. Ik vind het prettiger op gewoon te knutselen dan er tussendoor foto's van te maken en een verslag er van te schrijven. Want dan verlies ik mijn motivatie.
Het origineel was een HTM tram, maar of het een bijwagen of een motorwagen betrof weet ik niet. bij mij wordt het een dieselmotorwagen, voor het vervoer op marktdagen, of zo. Ik vind rangeren leuker :)
Ik heb ook nog iets vierassigs, ook HTM, volgens mij een bijwagen van de buitenlijn ??? (ik ben echt een leek op tramgebied).

Groet,
Michel

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #64 Gepost op: 15 september 2018, 22:39:02 »
Geen idee van Haagse trams. Ben zelf ook behoorlijk leek op dat gebied. Op faceboeo volg ik sinds kort twee groepen over de vlaamse interreginale trams. Er gaat een wereld voor me open. Dat had zelfs Nederland niet. De NZH buitenlijnen verbleken daarbij. ;-)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #65 Gepost op: 28 september 2018, 12:40:58 »
Inmiddels weer een stukje verder.
De tram heeft zn eerste meters digitaal afgelegd.
Stroomafname en -toevoer loopt via lipjes langs de raamstijlen. Die lipjes zijn zo geconstrueerd dat het dak afneembaar blijft, evenals de coupéwanden. Zo kan ik altijd overal bij.


Uiteraard even getest of dit allemaal werkt  ;)

Video van een dradige Vlissinger.

Nu verder met het aansluiten van de lampjes.
Elk balkon krijgt een schakelbare lamp, de coupé krijgt er twee.
Frontverlichting komt er natuurlijk ook.
Drie circuitjes derhalve.
De stripjes zitten keurig in een [-profiel.  Inschuifbare stripjes onder het dak zorgen voor de electrische verbinding van het geheel.



Voort maar weer.

Ondertussen ook de rails besteld voor het h0 gedeelte van de baan.


waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #66 Gepost op: 28 september 2018, 13:36:57 »

Gaaf allemaal  (y) (y)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #67 Gepost op: 02 oktober 2018, 04:48:28 »
Draaistel bouwpakket van De Tramfabriek in elkaar gezet. Twee van deze stellen komen onder een rijtuigje zoals wat ik in het Smalspoormuseum tegenkwam.




DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #68 Gepost op: 07 oktober 2018, 20:34:55 »


 :)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #69 Gepost op: 11 oktober 2018, 08:40:49 »
Inmiddels zijn alle schakelaars gearriveerd, evenals conventionele telefoonstekkers. Oude mannen grijpen terug op oude methoden.
In Duitsland staat bij Lippe een pakket met rails en wissels te wachten op een Mercedes O 309 die moet gaan dienen als souvenir aan een prachtige vakantie.





O, en had ik al geschreven dat alles digitaal wordt?  ;)
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 09:25:09 door DE-II »

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 2411
  • Westlandbaan
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #70 Gepost op: 11 oktober 2018, 13:09:11 »
Wouw, die tram komt werkelijk mooi.  (y)

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #71 Gepost op: 14 oktober 2018, 08:48:02 »
Bedrading onder de modules in orde gebracht. Als test een nieuwe museumtram omgespoord en ingezet....

Aankomst museumtram te Weer
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 08:50:13 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5616
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:01:00 »
Blijft een leuk project. Vind je bovenleidingmast ook prachtig.

Nog even je draaistellen opnieuw bekijken. De bovenste klinknagelstrip is omhoog geschoten. Die moet gelijk liggen met de rand, niet erboven uit steken.



Wat betreft het openen van de ramen van de tram. Je zou in het bovenste gedeelte van het raam de kop van een messing speld kunnen drukken, zoals je met echte ramen ook wel eens ziet. Dan heb je grip om met een stokje het raam omhoog te duwen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #73 Gepost op: 14 oktober 2018, 09:34:18 »
Klopt. Ik ben die soldeerbrander nog niet gewoon. Komt goed.
Dank voor het compliment. Ik moet nog iets vinden om die dubbele krul bovenin de mast goed rond, en gelijkvormig te krijgen....

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 3599
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #74 Gepost op: 28 oktober 2018, 20:33:40 »
En terwijl ik over krullen peins, en de verlichting en moduleplek in de Vlissinger, terwijl ook de open wagen op afbouw wacht, arriveert plots toch het normaalspoorrailmateriaal voor de baan.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en de eerste module (Weer) van werkend spoor voorzien.



Module 1: Spoor in Weer

Rechts de sporen voor reizigersmaterieel. 2 2200-en passen hier met 4 pl.E's.
Links vier sporen voor goederenafhandeling. Tussen die twee komt een spiegel zodat het goederenemplacement twee keer zo groot lijkt, en de suggestie wordt gewekt dat het reizigersmaterieel eenvoudigweg doorrijdt.


module 2: vrije baan en aftakking naar Weer

Hier valt meer te doen. Vier wissels (twee van de tramhalte Weer), een rouwbrief, twee armseinen en twee seinen op een bordes.
De seinen heb ik nog van mijn voormalige modules van Kampen. Ik kom er uiteindelijk 2 tekort, maar hier nog niet.
Toch wat meer werk dan module 1  ;)