Doel:€250.00
Donaties:€155.00

Per saldo:€-95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 03:08:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rob quaedvlieg
Vandaag om 02:43:49
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Spelfaut
Vandaag om 01:02:59
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 00:00:15
NSinModel blijft aktief.. door ruudns
17 november 2018, 23:23:11
Beweging op de baan Eb en Vloed door Bjor
17 november 2018, 23:13:10
Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025 door spoorzeven
17 november 2018, 23:10:17
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door Timo
17 november 2018, 23:05:25
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
17 november 2018, 22:48:57
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
17 november 2018, 22:47:03
AVT NS6300 reactiedraadje door MDK193
17 november 2018, 22:46:14
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn. door Wim Vink
17 november 2018, 22:43:32
Raadplaatje door HIJ
17 november 2018, 22:38:22
NS 2801 van MK modelbouwstudio door RobBennis
17 november 2018, 22:32:31
“proof of concept” door HIJ
17 november 2018, 22:21:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Weerd
17 november 2018, 22:14:54
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 november 2018, 22:04:42
Projekt 083-338 door 44
17 november 2018, 21:47:58
Den Zoeterdam 1/87 H0 366x110 door Den Zoeterdam
17 november 2018, 21:32:34
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
17 november 2018, 19:59:44
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
17 november 2018, 19:03:36
  

Auteur Topic: Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm?  (gelezen 864 keer)

Frederikus

  • ik rij tweerail-digitaal, toch wel lastig.
  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm?
« Gepost op: 16 juni 2018, 15:28:56 »
Geacht forum.

Ik bezit sinds kort de hobby-set van Piko.  De Railjet.
Ik heb de Uhlenbrock functie-decoder 76900 in de stuurstand-wagon aangesloten voor binnenverlichting en de verlichting voor- en achteruit van de stuurstand.
In de wagon zit een printplaatje waar ik een deel uit moest breken voor het digitaal maken van de stuurstand-verlichting, het uitbreken heb ik gedaan.
Ik heb de draadjes van de decoder (rood en zwart) aangesloten op de plaatsen waar het volgens de beschrijving zou moeten, tevens heb ik wit en geel aangesloten op de (volgens mij) goede plaatsen.
De blauwe draad moet (volgens mij) op het printplaatje op de plek +F aangebracht worden.
Heb ik dit goed gedaan , want ik merk dat het dak van de wagon redelijk warm aan gaat voelen.
Is dat wel in orde ?? 
 
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2018, 10:16:23 door Bert van Gelder »
vriendelijke groet,   Frederikus

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3926
Re: piko railjet
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2018, 17:50:49 »
Ik heb er geen verstand van maar misschien is het handig om even een paar foto's erbij te zetten? Dan weten de mensen die weten waarover ze praten, waarover jij praat :)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
Re: piko railjet
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2018, 18:11:54 »
Zo te lezen heb je het goed gedaan, plaatje van Piko:



Hoe warm is warm? Een decoder wordt altijd wat warm maar als je je vingers gaat branden is er iets mis. Werkt het overigens wel goed?

Gr, Ben.

Frederikus

  • ik rij tweerail-digitaal, toch wel lastig.
  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: piko railjet
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2018, 08:59:10 »
Ben,

Ik ga er inmiddels vanuit dat de bedrading zoals ik deze heb toegepast juist is.
Voor de zekerheid heb ik de decoder naar een andere plaats gebracht.
Het  materiaal van de kap van de stuurstand wagon is redelijk dun qua dikte.
Ik denk dat daardoor de warmte wat meer opviel.

Ik dank je voor jouw antwoord.
vriendelijke groet,   Frederikus

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1342
Re: Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm?
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2018, 22:15:51 »
Je hebt geen blok metaal om de warmte in weg te werken zoals in een locomotief. Daar zit meestal een clip in die de warmte van de decoder naar het metaal kan wegwerken