Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NL baan: Frotterdam in h0 door NS264
Vandaag om 08:44:59
Met kunsthars dupliceren, welk materiaal: praktijkadvies gevraagd. door oudebiels
Vandaag om 08:40:37
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door egger
Vandaag om 08:38:55
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door Noordernet
Vandaag om 08:21:04
RTM-tijden herleven... door Falkenberg
Vandaag om 08:19:17
Projekt 083-338 door Falkenberg
Vandaag om 08:11:24
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
Vandaag om 07:57:57
Bij Heukelom en Oisterwijk Oost hekken geplaatst (Fotolokatie)? door André82
Vandaag om 07:53:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 07:19:00
Fleischmann 4117, Buehler motor loopt zwaar door henk
Vandaag om 05:56:54
Sloop van spoorbrug over de A28 bij Zeist door henk
Vandaag om 05:34:38
Reedcontacten snel kapot door Te 2/2
Vandaag om 00:51:20
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
18 september 2020, 22:32:21
NS perronrand , welke kleur beton door MOVisser
18 september 2020, 22:20:48
OV-bedrijven hebben nog steeds geen financiële steun ontvangen. door Bert van Gelder
18 september 2020, 22:00:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Stijn
18 september 2020, 21:38:54
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door 72sonett
18 september 2020, 21:02:10
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Pauldg
18 september 2020, 21:01:22
Spoor 1 baan Gebr. Vierling: van DB naar ÖBB door becasse
18 september 2020, 21:00:37
Buitenlust door becasse
18 september 2020, 20:46:18
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
18 september 2020, 20:34:46
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
18 september 2020, 20:22:22
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
18 september 2020, 20:20:28
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door ronald1956
18 september 2020, 20:05:34
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Luc2000
18 september 2020, 20:00:54
Rocrail gebruikersgroep door PeterC
18 september 2020, 19:49:21
Roco 63123 startset, RAm met MultiMaus, geen geluid? door willyTEE
18 september 2020, 17:03:33
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door NS1220
18 september 2020, 16:11:17
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
18 september 2020, 16:04:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
18 september 2020, 16:04:08
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 6127 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6033
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2020, 21:05:04 »
Mijn meisje wil ineens met me naar Wenen (y)

groeten
Hendrik Jan
Stupidity is the basic building block of the universe
-Frank Zappa

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2020, 21:11:48 »
Maar wil ze ook met je terug? ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6033
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2020, 21:17:37 »
 (y)
Stupidity is the basic building block of the universe
-Frank Zappa

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2478
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2020, 22:30:23 »
Ik heb diverse keren zitrijtuigen in de nacht gehad. Of liever gezegd, zitplaatsen. Die stoelen van de CNL staan bij mij nog steeds met stip bovenaan. De 2e klasse couchettes waar je dan met 6 in zit waren ronduit beroerd, de eerste klasse ICE was ook niet echt slaapbaar. Bij CNL had ik altijd zo'n stoel, na 1x ÖBB zitplek in de toen nog EN421 heb ik de keren daarop maar een bed geboekt. :-X

Toch goede ontwikkeling dat ie terugkomt. Minder goede ontwikkeling is dat daarmee het autovervoer vanaf Düsseldorf naar Wenen komt te vervallen. Men wil blijkbaar niet nog meer rangeren. 3x per week zal, verwacht ik, de trein te Keulen gecombineerd worden met het Brusselse deel, dat vanaf 13 december enkel nog naar Wenen gaat (München/Innsbruck komt te vervallen). Te Keulen gaat sowieso de NS lok eraf, ook als er geen treindeel uit Brussel/Aken komt. Ik verwacht dus op dagen dat de Brusselaar ook rijdt, dat de ÖBB Lok met trein naar Aken gaat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1287
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2020, 11:36:19 »
NS least 2 Vectrons van ELL voor het rijden van de Night Jet.
Nee. Die zijn gekomen om  de Intercity Berlijn te gaan rijden, t.z.t.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2020, 12:04:08 »
Je werkgever zegt zelf hier iets anders:

Nieuwe locomotieven
NS huurt voor de nachttrein nieuwe locomotieven die zowel in Nederland als in Duitsland kunnen rijden. Tijdens de proefrit vandaag passeert de trein met de nieuwe locomotief voor het eerst de grens bij Zevenaar. Tot Keulen rijdt de trein straks met Nederlandse machinisten en trainmanagers, die hiervoor een speciale opleiding krijgen. In Keulen wordt de trein overgenomen door ÖBB die de trein verder tot Oostenrijk brengt. De proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland


Omdat NS er twee huurt, zal de loc die op de dag niet wordt ingezet, ingezet worden voor de Intercity Berlijn. Dat is dus een bijkomstigheid, maar is niet de reden waarom deze loc geleased zijn.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 814
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2020, 14:23:01 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7301
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2020, 15:05:10 »
We hebben het in berichten in kranten over treinen altijd over het geschreven taalgebruik van journalisten.
Rijtuigen zijn treinstellen enzo. Maar de NS doet het niet veel beter.
" De  proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland" .
 ::)
Jeroen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
    • flickr fotopagina
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2020, 15:16:47 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
En in NL is de max snelheid vooralsnog beperkt (door ProRail) tot 100 km/u. Dus inzet IC Berlijn is (nog) niet mogelijk.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4000
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2020, 15:39:53 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
Onzin.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 814
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2020, 16:23:54 »
Onzin.
Ohhh, dan zitten er verkeerde stickers in de 193 766 toen ik er mee onderweg was.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 1534
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2020, 20:19:58 »
En nu nog de prijs .
groet kees

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2478
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2020, 22:51:26 »
Onzin.
Bij mijn weten heeft ELL voor de Vectron MS de keuze gemaakt voor een 6400 kW 160 km/h versie. Dat strookt met het verhaal van André. Nou is de 766 een vrij nieuwe machine, dus dat kan veranderd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 814
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2020, 05:15:15 »
Enkel de Italië variant heeft een maximaal snelheid van 200 km/h.