Vraag en antwoord > Digitaal

Hulp aan huis

(1/21) > >>

Dirk:
Goedenavond,

nav mijn laatste bericht ivm de polarisatie van een sl-90 ben ik nu te weten gekomen dat mijn hele electra verkeerd zit. Ik moet dus alles slopen wat betrft aansluitingen en overnieuw beginnen. Helaas begrijp ik de basis niet. Daarom mijn vraag om terplekke alles eens uit te leggen. Uiteraard hoeft dat niet gratis, ik ben bereid om in de onkosten te voorzien. Ik begrijp ook wel dat een verplaatsing geld kost dus dat is geen probleem. Wat ik graag zou willen is iemand die enkele uren vrij wil maken om me nu eens de basis van digitale modelbouw uit te leggen en wel hier op mijn treinen zolder zodat ik gerichte vragen kan stellen en mijn bedrading goed kan aanleggen zodat ik toch uiteindelijk een s kan beginnen met het aankleden en het programmeren in koploper. Ik wil het goed doen en liefst begrijpen, zodat ik weet wat ik doe. Ik wil bijleren, echter via het forum lukt het niet omdat ik de basis niet begrijp. Wie wil daar enkele uren aan besteden?

mvg

Dirk

Hans Reints:
Ik snap het niet? Mij is altijd voorgehouden dat je met digitaal rijden verlost ben van de bos spaghetti draadjes onder je baan. Hooguit twee draadjes en een decoder in je voertuig en gaan met die banaan. Kom er nu achter dat dat allemaal leugens zijn en je terug naar school moet om enigszins  de basis te begrijpen.

HansQ:
Twee vragen... SL-90, je bedoelt een Peco H0 Engels wissel? ...en waar woon je?

HansQ:
Ah, Hasselt BE. Voor mij te ver weg...

jerrytrein:
Sobat dat 2 draadjes was al met annaloog
Zelfs zonder decoder  ;D
Maar de rest  ???
wissel 3 draadjes
en een decoder en weer 2 draadjes digi en 2 voeding (bij sommige merken)
en al je melders
en
en
en
Dat heet verkoop praatjes
als je het dan had en verder wilt komt de aap pas
dan moet je beginnen met een kilometer draad  :angel:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie