Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Pfarrerwinkel bahn  (gelezen 122407 keer)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2019, 14:09:14 »
Ik zie dat ook bij jou de jeugd de toekomst heeft  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2019, 17:27:25 »
Nou, dochter vindt het maar stom en vraagt me wanneer we nou eens iets gaan doen wat zij leuk vindt.

Dat voorspelt niet veel goeds voor de bnls dag op 30 maart.

Maar in het geval van de 3rail rijdag was het leed iets zachter toen ze met mijn telefoon filmpjes mocht maken en even rijden met die treinen.

Ik heb dochter moeten beloven niet te lang te blijven en zoon was teleurgesteld dat we alweer gingen.
Kan het helaas niet gender neutraler maken op dit moment, snel maar kijken of ik eens kan gaan begrassen, dat von dochter wel erg leuk op Eurospoor.

Groeten,
Jelmer

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #62 Gepost op: 06 mei 2019, 15:59:24 »
#23 Langsam Aber Gewiss (LAG)

Goh al bijna 2 maanden geen update meer geplaatst, nou zo snel gaat het ook niet de laatste tijd.
Kijkend naar de vorige bouw update, zijn er met name in de afgelopen week weer wat aansluitingen aan de rails en de bezetmelders gedaan. Zo is de middenbak
Ook voorzichtig gekeken naar hoe het perron vorm te geven (middenperron tussen beide sporen voor reizigersverkeer); 2 bushaltes in elkaar gezet en wat muurtjes en trapjes op  maat gesneden.
Met dat laatste is zelfs al een doorkijkje gemaakt, die in ieder geval mijn ouders al op het verkeerde been zette als dat kon niet van mijn baan zijn. En dat te bedenken dat alles nog los staat.
Hier wat meer spaghetti te zien, enige draden zijn hierna nog wat ingekort en netter vastgezet.



Op basis van een standaard perron van Faller hier een overzicht van hoe de sporen uiteen moeten lopen vanaf het moment van inrijden. Ik zoek nog naar een geschikte manier van zelf perron bouw.



En het doorkijkje voor een voorlopige sfeerimpressie van het kopstation.



Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #63 Gepost op: 21 juni 2019, 21:17:22 »
#24 korte (zomer)update

Gisteren was het pakjesdag hier. Diverse bestellingen gedaan met ook onderdelen en bouwkits voor de baan zijn meegenomen door de huifkar vanuit Duitsland naar huis.   ;D



Ik had al de afspraak staan met mijn dochter om eens samen de begrassing van de baan te doen, maar kreeg ik van haar zowaar ook een erg leuk vaderdag kado! Ze wil me helpen met het maken van een camping op de baan. (Helemaal niet origineel, de vakantievierders die op baan gaan komen, zijn momenteel in Thailand...)  8)

Nou ja, de tegoedbon is tenminste erg leuk:


Bij alle pakketjes zat ook een doosje wat ik niet besteld had:


Een extra van de verkoper! Dat was aardig van haar (want eigenaar van die winkel is vrouw)

Dus vanmiddag ging mijn dochter aan de tuintafel, dit pakketje maken als oefening.


En ik ben eerlijk gezegd wel positief verrast. Het enige wat ik heb gedaan is wat onderdelen uitsnijden en de ergste bramen er van af gehaald. Ook heb ik haar op weg geholpen met een muur plaatsten, maar toen ik terug kwam van zwemles met mijn zonen, had ze het hele geval compleet af, inclusief trapje, waterkraan, kolen in de schuur! Niet gek voor een 8-jarige.



Kortom, ik kan niet wachten totdat de temperatuur weer wat zakt, ga ik samen met mijn dochter aan de scenery!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #64 Gepost op: 21 juni 2019, 21:35:46 »
Knappe dochter hoor dat ze dit al kan op haar leeftijd!!  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #65 Gepost op: 21 juni 2019, 21:41:11 »
Ja, hier heeft ook een trotse papa het verslag geschreven.

Bedacht me ook dat dit wel een leuk oefenobject kan zijn voor wat kleuren, wat raden jullie aan, qua verf of potlood of allebei om wat meer de houtstructuur weer te geven?

(heb hier echt 0 ervaring in, ook geen h0 trouwens)

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1400
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #66 Gepost op: 23 juni 2019, 14:02:55 »
Op zo'n vraag ga je duizend antwoorden krijgen  ;)

Mijn antwoord dus:
ik gebruik acryl verf van oa vallejo en lifecolor. Die hebben specifieke setje op de markt voor het schilderen van houtstructuren.
Basis is voor allen hetzelfde. Een goede primerlaag en daarna afwerken met een aantal washes om de diepere delen te accentueren. Hierna krijg je de drybrushes die de opliggende details terug op te lichten.
Daarna krijg je de verwering van het geheel met poeders, pastelkrijt of zelf kleurpotloden.

Nu nog wachten op een voorstander van de olieverfjes of enamelverfjes of ...
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #67 Gepost op: 10 juli 2019, 12:51:17 »
Geen bouwupdate (en ook nog geen verf gevonden), maar even een snelle kiek van een nieuwe aanwinst.

Is dit nu bij deze een "forumbaan"? In ieder geval ken ik geen SRV wagens die tot in Oberbayern kwamen, maar ik heb zelf wel eens van de werkgever een transport middel (busje) gehuurd/geleend gekregen in het weekend, misschien een speciaal (bier) transportje dan?

1 van de 2 exemplaren gaat trouwens door naar pa, die vind hem er ook erg goed uitzien.



De weg is trouwens wel nieuw, toch nog een kleine update.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2019, 13:48:30 »
Gelukkig weer een update Jelmer  (y)
Het was erg stil op je topic.
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #69 Gepost op: 22 juli 2019, 12:42:13 »
#25 Eerste keer poeders

In een eerdere post schreef ik over een klein kolenopslagloodsje gemaakt door mijn dochter
#24 korte (zomer)update


Sindsdien en ook na wat tips hier op het forum, was ik op zoek naar verf, maar is dat nog niet aangeschaft.
Wat wel binnen is gekomen met wat korting is een setje poeders van Noch voor het verouderen.

Daarmee is mijn dochter aan de slag gegaan, beetje zand en stof aan de onderkant en wat roest op het dak en de overige metalen delen.



Met dit als resultaat:



Duidelijk een eerste vingeroefening dus, maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik moet zelf eigenlijk verder met het afronden van de bedrading, maar voor die tijd wil ik eerst nog aandacht besteden aan het beter koppelen van de modules. Nu komt het teveel voor dat er zaken "struikelen" over de overgangen, doordat modules niet netjes aansluiten. Het gaat met name om wat hoogte verschil wat opgelost moet worden, dat vergt nog wat oplossingen uitdenken.

Pas daarna komt het bedraden van het laatste stuk.

Groeten,
Jelmer



Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #70 Gepost op: 22 juli 2019, 13:02:50 »
Ze is leuk bezig, die dochter van je! Gelukkig heeft ze een pedagoocheme vader   :)
Met een week of wat komt een kleinzoon een weekendje logeren, zal eens kijken of ik een geschikt bouwdoosje kan vinden voor hem  :D

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #71 Gepost op: 23 augustus 2019, 11:09:03 »
#26 De tijd vliegt...

... maar de voortgang niet. Ben een beetje aan het wachten totdat de omstandigheden juist zijn om de laatste bak te gaan bedraden. Wat ik daarvoor nodig heb is zoal:
- ruimte op de eettafel
- kinderen die niet iets anders willen doen aan die tafel
- ruimte om alle zaken die nu klakkeloos bovenop de laatste bak zijn gepleurd een (tijdelijke) andere plek te geven.

Een en ander afhankelijk van de hoeveelheid andere activiteiten in diezelfde werkkamer gedaan moeten worden als de baan staat opgesteld, het is tenslotte de arbeidsplaats van mijn vrouw.

Ook zal ik op die plek 8 sporen moeten doorzagen. Welliswaar allemaal rechte overgangen tussen de verschillende bakken, maar toch even iets waar ik toch wat tijd in moet steken.

Ondertussen stapelen die zaken die ik graag bovenop de bakken wil aanpakken zich op  :D



Een van de projekten die ik graag binnenkort met mijn dochter weer wil oppakken is het in elkaar zetten van huisjes. Ik vind het erg leuk om te merken hoe enthousiast zij is met het in elkaar zetten van de huisjes. Laatst kwam zelfs bij een groepje mensen mijn treinbaan ter sprake en toen heeft ze spontaan gezegd dat zij de huisjes aan het maken was!

Ze had al een vakantiehuisje gemaakt, maar juist met dit grote raamoppervlak is deze angstig leeg:


Daarom zitten er bij deze aanwinsten ook een setje meubels. Leuk setje trouwens! Past precies in de CenterParcs sfeer:


De volgende die ze gaat bouwen mag ze inrichten, dan kan ik ondertussen moed verzamelen voor de bedrading..

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #72 Gepost op: 24 augustus 2019, 16:51:32 »
Een stapel mooie aanwinsten Jelmer  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #73 Gepost op: 15 oktober 2019, 08:50:41 »
#Al bijna 2 maanden geen updates

Werk vraagt op het moment heel veel van me, waardoor de geplande activiteiten zoals beschreven in de zomer nog steeds niet zijn begonnen  :(

Niet getreurd, heb nog steeds lol aan de hobby ook met wat kleinere dingen;

Huisjes update:

Mijn dochter heeft intussen een tweede vakantiehuisje in elkaar gezet, met meubels! Zo ziet het interieur er beter uit, alleen jammer dat ze nu net voor dit huisje een raam met een barst er in had gezet. Nou ja, misschien zet ik er nog eens een dakdekker met ladder tegenaan.



Ombouw materieel

Ben begonnen aan een klusje wat ik makkelijk kan wegleggen en oppakken. Ik wilde nog wat rijtuigen van licht voorzien.

Lichtprintjes van Viessmann, en die in de Marklin rijtuigen inbouwen met stroomvoerende koppeling. Ben erg tevreden over deze lichtprintjes, in tegenstelling tot wat andere printjes zijn deze zonder hinderlijke intensiteitsverschillen (heb woord moeten aanpassen, werd gezien als schelden terwijl we het gewoon over licht f l i k k e r i n g e n moeten kunnen hebben toch?). Moet ze wel dimmen, dat is een beetje op gevoel naar welke stand ik de potmeter moet draaien.



Ook een Fleischmann stuurstand (mitteleinstiegwagen) omgebouwd en er een originele sleper onder gezet. Nu kan deze ook functioneel op de baan rijden, en lichtwissel is geregeld door de ingebouwde decoder. Een klein en wazig doorkijkje naar deze 2 projecten:



Fotografie sessie:

Hoogtepunt van de afgelopen maand was een dagje op bezoek bij een gepensioneerde fotograaf. Velen op dit forum kennen hem wel, ik heb het natuurlijk over Wim Vink. Hij heeft divers materieel van mij geportretteerd en er zijn op dit moment al 2 zondagse afleveringen gevuld geweest met iets van mijn inbreng.
Omgekeerd heb ik een reuze gezellige dag gehad bij Wim en heb ik me echt lopen vergapen aan de baan van Wim.

We hebben het ook over fotografie, muziek, films en diverse andere dingen gehad. En zoals jullie hier onder kunnen zien, heb ik een kiekje gemaakt van een stukje van Wim's baan (het stuk wat we de laatste tijd niet zoveel meer zien) en weet ik dat hij ongetwijfeld hiervan een betere foto van kan maken.



Nieuwe aanwinst

En dan nog het trotse nieuws over een nieuwe aanwinst. Ik was al een tijdje erg gecharmeerd van de stelconplaten oplossingen van Ronald Koerts, en al helemaal nadat ik wat van zijn werk in het echt had gezien bij Wim Vink. Nu heeft Ronald speciaal voor mij iets gemaakt wat zijn plek moet vinden op mijn baan. Ik zier er naar uit om hier binnenkort mee aan de slag te gaan.



Zo en alle kleine beetjes samen is toch weer een redelijke update, tot de volgende keer!

Groeten,
Jelmer

« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2019, 13:59:30 door Jelmer »
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8631
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #74 Gepost op: 15 oktober 2019, 12:13:23 »
Een leuke update  (y)

Veel plezier met de Stelconplaten. Graag gedaan  (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!