Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:14:27
Baan in Los Angeles door phdirk
Vandaag om 09:57:45
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS8714
Vandaag om 09:56:37
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door gvandersel
Vandaag om 09:55:13
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:47:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 09:44:00
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door gvandersel
Vandaag om 09:42:26
Raadplaatje door könings
Vandaag om 09:36:11
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 08:14:33
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door MOVisser
Vandaag om 08:11:11
Update: baan in de tropen door MOVisser
Vandaag om 08:01:33
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:17:45
Hoe frosted ultra detail (shapeways) schoonmaken voor schilderen? door Joran
20 juni 2018, 23:50:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 juni 2018, 22:56:29
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Taigagaai
20 juni 2018, 22:28:15
LSModels 2018 door André82
20 juni 2018, 22:19:45
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm? door ivanzon
20 juni 2018, 22:15:51
Frans diorama 1:48 door Scratchbuilt
20 juni 2018, 22:14:35
BNLS-Module: Brandland door Spoortief
20 juni 2018, 21:37:58
Tramstraat in Waterland in H0m door Jelmer
20 juni 2018, 21:16:54
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 5979 keer)

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3911
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #105 Gepost op: 14 juni 2018, 11:22:30 »
Onder het maliebaan trace een tunnel graven en ondergronds een station bouwen.

Tram vanaf CS door de stad doortrekken naar het nieuwe IC station
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #106 Gepost op: 14 juni 2018, 11:31:41 »
Dat je dit in één bericht kwijt kan.
Trein hoeft niet te eindigen in Utrecht. Als je toch problemen daar hebt, laat het einde van de rit dan ergens anders zijn.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #107 Gepost op: 14 juni 2018, 11:38:10 »
Tja Rick, internet blijkt nogal eens een gratis etalage voor bizarre ideeën.   ;)

Het valt mij vooral op dat allerlei ideeën het gesignaleerde probleem niet gaan oplossen en nieuwe problemen veroorzaken. Het heeft totaal geen zin Utrecht CS uit te breiden. De treincapaciteit van Utrecht CS is het probleem namelijk niet.

Het idee waarmee het allemaal begon - feitelijk Lunetten intercitystatus geven en daar een oostelijk ov-netwerk rond bouwen - kan wel wat oplossen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #108 Gepost op: 14 juni 2018, 11:50:20 »
Trein hoeft niet te eindigen in Utrecht. Als je toch problemen daar hebt, laat het einde van de rit dan ergens anders zijn.

Groet,

Gerard van der Sel.

En hoe ga je het personeel dan weer in Utrecht krijgen?
Plus hoe ga je s'ochtends het mat wat in Utrecht start daar krijgen?
Er komt meer bij kijken dan je denkt...

Maar goed alles is toch zo simpel volgens jou. Dus benieuwd naar je andwoord.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 11:51:55 door gtw6016 »

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #109 Gepost op: 14 juni 2018, 11:54:42 »
Ik denk dat Lunetten niet een oplossing zal geven. Er is ruimte (als je groen als ruimte definieert), maar om er weg te komen. Je zit vlak naast de verlaagde A27, dus naar het oosten gaat maar mondjes maat. Naar het noorden loop je vast in de sportvelden en stadions. Zuid en west laat ik maar die zijn in mijn opinie totaal hopeloos (bebouwing met woningen).
Beweeg me dagelijks in de spits daar in de buurt. De Waterlinieweg zit vast, de A27 verstopt en daardoor de A28 ook. De nabij gelegen A12 is ook op dit punt geen rustige snelweg meer. Om bussen daar weg te laten komen zal een hel worden. Enige verlichting is mogelijk de tram die nu aangelegd word.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #110 Gepost op: 14 juni 2018, 12:02:30 »
En hoe ga je het personeel dan weer in Utrecht krijgen?
Plus hoe ga je s'ochtends het mat wat in Utrecht start daar krijgen?
Er komt meer bij kijken dan je denkt...

Maar goed alles is toch zo simpel volgens jou. Dus benieuwd naar je andwoord.
Personeel: Blijkbaar ben ik al wat ouder, want ik ken de tijd nog dat er 's morgen / 's nachts treinen reden uitsluitend voor personeel.
En verder hoe het personeel op het werk moet komen is niet het probleem van de werkgever (tenminste voor niet NS personeel). Dus schakel NS personeel ook onder deze regel en dat is ook opgelost.

Een trein hoeft niet te eindigen en ook niet te beginnen in Utrecht. 80% van de stations hebben geen begin of eind functie. Voeg aan deze lijst Utrecht CS toe en kijk eens hoe het dan wordt. Is vandaag de dag een computer programma, dus een paar weken stampen en er ligt een voorstel voor heel Nederland.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #111 Gepost op: 14 juni 2018, 12:02:49 »
Je kletst Gerard. Als er ergens plek is voor extra busbanen, tramverbindingen, fietspaden en stalling, dan is het rond Lunetten. In ieder geval van een totaal andere orde dan rond Utrecht CS waar jij het voortdurend over hebt. Daar is niet alleen het ov een probleem, zelfs de bereikbaarheid met de fiets is zo nu en dan hopeloos.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 5934
  • Spoor N
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #112 Gepost op: 14 juni 2018, 12:14:23 »
Trein hoeft niet te eindigen in Utrecht. Als je toch problemen daar hebt, laat het einde van de rit dan ergens anders zijn.
Heb je al door dat het niet gaat om de hoeveelheid treinen in Utrecht maar de capaciteit van het omliggende vervoer? Je hebt het alleen maar over minder treinen in Utrecht CS maar daar is geen oplossing voor nodig.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #113 Gepost op: 14 juni 2018, 12:14:41 »
Personeel: Blijkbaar ben ik al wat ouder, want ik ken de tijd nog dat er 's morgen / 's nachts treinen reden uitsluitend voor personeel.
En verder hoe het personeel op het werk moet komen is niet het probleem van de werkgever (tenminste voor niet NS personeel). Dus schakel NS personeel ook onder deze regel en dat is ook opgelost.

Een trein hoeft niet te eindigen en ook niet te beginnen in Utrecht. 80% van de stations hebben geen begin of eind functie. Voeg aan deze lijst Utrecht CS toe en kijk eens hoe het dan wordt. Is vandaag de dag een computer programma, dus een paar weken stampen en er ligt een voorstel voor heel Nederland.

Groet,

Gerard van der Sel.

Ik bedoelde hoe moet het personeel bij het materieel komen. Of terug op de standplaats..
Je kan niet verwachten dat als ik snachts de laatste naar Tiel rijd. En daar dan me auto heb staan omdat me trein daar eindigt...



Marc

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #114 Gepost op: 14 juni 2018, 12:15:17 »
opstelcapaciteit is blijkbaar wel een probleem, dus dat kan wellicht wel uitkomst bieden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 5934
  • Spoor N
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #115 Gepost op: 14 juni 2018, 12:17:56 »
Ik (en vele anderen met mij, verwacht ik) moet m'n onzin toch ergens kwijt? Nogmaals, het is maar een hobbyforum en ik begrijp nooit zo goed waarom de stuurlui die blijkbaar van zichzelf vinden níet aan wal te staan, altijd maar moet blijven herhalen dat we er toch niks van
Ook aan de wal kan je best aangeven dat het onlogisch is om in één bericht aan te geven dat een opstellocatie overbodig is om vervolgens te zeggen dat je een trein apart moet zetten op een opstellocatie.  ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3035
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #116 Gepost op: 14 juni 2018, 12:22:14 »
Henk,

Voor Utrecht CS ben ik totaal met je eens. Lunetten is wel groen en daarmee ruimte, maar om er weg te komen is een totaal ander verhaal. Pak Google Maps er maar bij:

Uitsnede uit Google Maps
Het gebied waar we over praten is het grasveld/ de driehoek begrensd door de Lijn Utrecht - 's hertigenbosch, A27 en Utrecht - Arnhem.
In de spits probeer ik regelmatig de N411 te bereiken. Mij gemiddelde snelheid met de auto ligt dan ver onder loop snelheid in het aangegeven gebied.
Dus succes met je verbetering (Not).

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #117 Gepost op: 14 juni 2018, 12:22:20 »
zeker, maar soms kun je ook even je best doen om te proberen te begrijpen wat iemand precies bedoelt, zonder iemand op de letter af te rekenen en te zeggen dat iemand zich belachelijk maakt :-\

Ik geloof dat Gerard bedoelt, dat je zo'n trein eventueel ergens anders aan de kant kan zetten en dat op cs dan geen treinen gecombineerd/ afgerangeerd worden. Maar da is mijn interpretatie :angel:

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #118 Gepost op: 14 juni 2018, 12:23:03 »
Heb je al door dat het niet gaat om de hoeveelheid treinen in Utrecht maar de capaciteit van het omliggende vervoer? Je hebt het alleen maar over minder treinen in Utrecht CS maar daar is geen oplossing voor nodig.

Exact. Het leeuwendeel van de voorgestelde investering is een oostelijk ov-netwerk. Nu is het ov-netwerk (en fietsverbindingen) nog grotendeels rond Utrecht CS georganiseerd en dat loopt vast. Bij zo’n oostelijk netwerk hoort een intercitystop of twee, maar daar gaat vermoedelijk niet eens het grote geld inzitten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #119 Gepost op: 14 juni 2018, 12:28:05 »
Henk,

Voor Utrecht CS ben ik totaal met je eens. Lunetten is wel groen en daarmee ruimte, maar om er weg te komen is een totaal ander verhaal.

Je gaat voortdurend uit van het huidige wegenstelsel en hoe je daar met de auto wegkomt. Dat lijkt me niet zo zinvol. Als ik op maps kijk, zie ik ruime mogelijkheden om daar met het ov weg te komen, mits ruim wordt geïnvesteerd. Dat is ook wat wordt voorgesteld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.