Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Ermelo in model 1:160 door Karben
Vandaag om 14:25:35
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door FritsT
Vandaag om 14:21:02
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Noordernet
Vandaag om 14:19:03
Projekt 083-338 door Ric
Vandaag om 14:07:01
Old England door sdz1976
Vandaag om 14:02:20
Gezocht, Gebogen stalen brug met radius H0, lengte 80-85cm door bosje77
Vandaag om 13:59:05
Een nieuw begin in 0 door arnout
Vandaag om 13:56:04
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
Vandaag om 13:45:57
Kleinbottwar in spoor 1 door becasse
Vandaag om 13:43:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door robin128
Vandaag om 13:43:12
Falkenheim door NS264
Vandaag om 13:26:13
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door spoorijzer
Vandaag om 13:25:21
Modelbaan als virtual background bij videobellen door Jan-Peter
Vandaag om 13:05:44
Vrachtwagen trekt bovenleiding in Bussum kapot: door VAM65
Vandaag om 12:59:15
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door Fred
Vandaag om 12:57:42
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 12:37:10
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door hansberekvam
Vandaag om 12:29:02
Bahnstrecke 5867 door gvandersel
Vandaag om 12:16:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:14:53
19 Toen door gvandersel
Vandaag om 12:07:26
Bouw B├╝hrtal III door Reinout van Rees
Vandaag om 12:05:11
Eerste H0, Marklin M-rail modelbaan door stefaninnermind
Vandaag om 11:32:56
Onderhoud Lima locomotief door NS1220
Vandaag om 11:23:27
Decoder overleden na ruim 3 maanden stilstand? door zuylen
Vandaag om 11:02:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rondje_HO
Vandaag om 10:52:49
De knutsels van een badeend door NS264
Vandaag om 10:31:12
Helling n spoor door Gert Willems
Vandaag om 10:23:25
LokSound 4 probleem, rijdt wel met LokProgrammer, niet met IB door MRdirect
Vandaag om 10:07:38
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 09:45:27
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 09:37:38
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 13648 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1293
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #105 Gepost op: 24 mei 2018, 15:33:44 »
Ik heb het idee dat de 1700 met hangen en wurgen rijdend worden gehouden. (oplappen)
Groeten Joop, machinist Lls

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1173
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #106 Gepost op: 24 mei 2018, 15:47:22 »
In tegenstelling tot de 1800'n hebben de 1700'n nooit een grote revisie gehad, maar nalatig zou ik het niet noemen.
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3903
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #107 Gepost op: 24 mei 2018, 16:47:49 »
Vaak worden bij nieuwe locs tevens een groot aantal reserve onderdelen meegeleverd. Als de voorraad opdroogt, wordt het tijd voor een nieuwe lok. Want aparte onderdelen bestellen, is erg kostbaar. Ten minste ik heb dat verhaal een keer gehoord. Maar ik denk dat mensen die dit werk doen hier een beter antwoord op kunnen geven? Want ik weet er het fijne niet van.
Wel weet ik dat bij de levering van de hondekoppen extra onderdelen erbij gedaan werden.
En natuurlijk kun je ze altijd oplappen. Hoe oud ze ook zijn. Maar wil je dat, na al die jaren terwijl er nieuwe locs met nieuwe mogelijkheden zijn? Bijvoorbeeld besparingen door terugleveren stroom aan het net? Dat is een afweging die de spoorwegmaatschappij maakt. Ze behouden niet een loc omdat ie nog mooi in de verf staat. Wij treinliefhebbers denken daar natuurlijk anders over.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 16:53:11 door zuylen »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3208
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #108 Gepost op: 24 mei 2018, 22:55:05 »
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
Omdat het idee was dat DDAR en DDM1 al afgevoerd zouden zijn ipv dat ze een terug komst gemaakt zouden hebben, en ICR had anders ookal aardig op zijn retour geweest maar dat is noodgedwongen de HSL op gegaan en blijft daardoor ook langer in dienst.
Als dat uiteindelijk zo gebeurd was, dan hadden de 1700 dus inmiddels geen werk meer gehad  en met dat vooruit zicht ga je geen tonnen in een grote revisie stoppen...
Overigens betekend dat niet dat er niets aan de 1700'en gebeurd is, er zijn wel diverse revisies op componenten niveau geweest.

Maar krijgen ze nu wel het benodigde onderhoud of beknibbeld men op zaken, ook gezien het feit dat ze uitgefaseerd gaan worden.
De lokken krijgen gewoon het standaard onderhoud en diverse veiligheidsgerelateerde (deel of componenten) revisies, dat staat immers vastgelegd in het onderhouds en instandhoudingsplan van de machines.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 22:57:25 door Thom »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #109 Gepost op: 25 mei 2018, 08:24:15 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Niels

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #110 Gepost op: 25 mei 2018, 10:57:37 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3208
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #111 Gepost op: 25 mei 2018, 11:39:36 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Wat jij bedoeld heeft volgens mij niks met het onderhoud te maken wat uitgevoerd word, dat is gewoon een standaard pakket, maar volgens mij bedoel je dat lokken met grote defecten niet meer hersteld worden en aan de kant gaan.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1854
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #112 Gepost op: 25 mei 2018, 22:38:38 »
NS maakt het zichzelf vooral moeilijk met DDM-1 door onhandige theoretische rijtijden, personeelsbeperkingen, stamlengtebeperking etc etc etc... en ja, binnen die beperkingen kun je er weinig mee ;)

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 527
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #113 Gepost op: 26 mei 2018, 12:04:59 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Moah, volgens mij zijn er in den lande ook machinisten die op een antieke stoomloc kunnen rijden. Dus met een beetje
goede wil zijn er bij NS vast wel machinisten te vinden die dan "even" bijgespijkerd kunnen worden om ook dat materieel gaande te houden.
(even los van de technische aspacten van dat materieel)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #114 Gepost op: 26 mei 2018, 13:24:11 »
Het is ook niet dat wij machinisten niet willen.. ???
Alleen ns wil geen opleiding er op geven aangezien dat geld kost
Als ik nu op een ddm stap komt il er 100% mee weg.
Alleen  zonder papiertje rijd ik geen meter op dat ding.. stel dat er wat gebeurt

Marc

Sander.

  • Online Online
  • Berichten: 922
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #115 Gepost op: 26 mei 2018, 14:04:39 »
....sterker nog; als ze nu DDM-1 bevoegdheid in mijn dossier vermelden, rijd ik er direct mee weg. En dat geldt voor iedere collega die er al ooit mee gereden heeft. Daar is niets spannends aan. edit. Marc is me voor
Maar er zijn nu eenmaal wetten, regels en bepalingen waar we aan moeten voldoen.

Als er tegenwoordig stront aan de knikker is zijn de eerste 2 vragen: Meester, heeft u hier wel wegbekendheid en bent u wel materieel bevoegd? Dit wordt gevolgd door; hebbu alle verdere papieren op orde?  En als daarmee dan niet "de schuld in je schoenen geschoven kan worden", dan wordt er gevraagd: Meester, hoe gaat het met U ?

"Vroeger" zei je gewoon van; ja sorry...dacht dat het een DDAR was. Ik was al vertrokken toen ik erachter kwam dat het DDM1 was of ik rij hier al 10 jaar, ik had niet in de gaten dat het meer dan een jaar geleden was voor het laatst.....
maar daar kom je tegenwoordig dus niet meer mee weg.

Alles is tegenwoordig in regeltjes gevat en heel zwart wit.  Dit komt omdat bepaalde voorvallen getoetst worden door een externe instantie die te weinig verstand van zaken heeft.


Vwb de 1700 loc's.... Deze krijgen gewoon voldoende onderhoud....waar op beknibbeld wordt is nieuwe onderdelen....er wordt zoveel mogelijk aan onderdelen uit reeds afgeschreven loc's gebruikt. Daar lijkt me weinig mis mee. Denk dat het meer de DDM en DDAR is die aan het eind van hun latijn zijn....
De grote midlife revisie is er niet van gekomen, omdat alle ICR naar de HSL en Benelux gegaan is en de dubbeldekkers eigenlijk al verdwenen zouden zijn.

Het lijkt me logisch dat dat spul uitgefaseerd wordt op moment dat SNG gaat instromen. (Er zit een jaar overlap in gepland) Het 3 jaar langer in dienst blijven van SGM drietjes lijkt me de backup te zijn in die periode.


Mvg

Sander.





« Laatst bewerkt op: 26 mei 2018, 14:06:29 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!