Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MrBoembas
Vandaag om 02:36:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Schachbrett
Vandaag om 00:37:53
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door MOVisser
18 maart 2024, 23:09:27
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 20755 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #105 Gepost op: 24 mei 2018, 15:33:44 »
Ik heb het idee dat de 1700 met hangen en wurgen rijdend worden gehouden. (oplappen)
Groeten Joop, machinist Lls

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #106 Gepost op: 24 mei 2018, 15:47:22 »
In tegenstelling tot de 1800'n hebben de 1700'n nooit een grote revisie gehad, maar nalatig zou ik het niet noemen.
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #107 Gepost op: 24 mei 2018, 16:47:49 »
Vaak worden bij nieuwe locs tevens een groot aantal reserve onderdelen meegeleverd. Als de voorraad opdroogt, wordt het tijd voor een nieuwe lok. Want aparte onderdelen bestellen, is erg kostbaar. Ten minste ik heb dat verhaal een keer gehoord. Maar ik denk dat mensen die dit werk doen hier een beter antwoord op kunnen geven? Want ik weet er het fijne niet van.
Wel weet ik dat bij de levering van de hondekoppen extra onderdelen erbij gedaan werden.
En natuurlijk kun je ze altijd oplappen. Hoe oud ze ook zijn. Maar wil je dat, na al die jaren terwijl er nieuwe locs met nieuwe mogelijkheden zijn? Bijvoorbeeld besparingen door terugleveren stroom aan het net? Dat is een afweging die de spoorwegmaatschappij maakt. Ze behouden niet een loc omdat ie nog mooi in de verf staat. Wij treinliefhebbers denken daar natuurlijk anders over.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 16:53:11 door zuylen »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #108 Gepost op: 24 mei 2018, 22:55:05 »
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
Omdat het idee was dat DDAR en DDM1 al afgevoerd zouden zijn ipv dat ze een terug komst gemaakt zouden hebben, en ICR had anders ookal aardig op zijn retour geweest maar dat is noodgedwongen de HSL op gegaan en blijft daardoor ook langer in dienst.
Als dat uiteindelijk zo gebeurd was, dan hadden de 1700 dus inmiddels geen werk meer gehad  en met dat vooruit zicht ga je geen tonnen in een grote revisie stoppen...
Overigens betekend dat niet dat er niets aan de 1700'en gebeurd is, er zijn wel diverse revisies op componenten niveau geweest.

Maar krijgen ze nu wel het benodigde onderhoud of beknibbeld men op zaken, ook gezien het feit dat ze uitgefaseerd gaan worden.
De lokken krijgen gewoon het standaard onderhoud en diverse veiligheidsgerelateerde (deel of componenten) revisies, dat staat immers vastgelegd in het onderhouds en instandhoudingsplan van de machines.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 22:57:25 door Thom »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2446
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #109 Gepost op: 25 mei 2018, 08:24:15 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 660
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #110 Gepost op: 25 mei 2018, 10:57:37 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #111 Gepost op: 25 mei 2018, 11:39:36 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Wat jij bedoeld heeft volgens mij niks met het onderhoud te maken wat uitgevoerd word, dat is gewoon een standaard pakket, maar volgens mij bedoel je dat lokken met grote defecten niet meer hersteld worden en aan de kant gaan.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #112 Gepost op: 25 mei 2018, 22:38:38 »
NS maakt het zichzelf vooral moeilijk met DDM-1 door onhandige theoretische rijtijden, personeelsbeperkingen, stamlengtebeperking etc etc etc... en ja, binnen die beperkingen kun je er weinig mee ;)

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 634
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #113 Gepost op: 26 mei 2018, 12:04:59 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Moah, volgens mij zijn er in den lande ook machinisten die op een antieke stoomloc kunnen rijden. Dus met een beetje
goede wil zijn er bij NS vast wel machinisten te vinden die dan "even" bijgespijkerd kunnen worden om ook dat materieel gaande te houden.
(even los van de technische aspacten van dat materieel)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 660
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #114 Gepost op: 26 mei 2018, 13:24:11 »
Het is ook niet dat wij machinisten niet willen.. ???
Alleen ns wil geen opleiding er op geven aangezien dat geld kost
Als ik nu op een ddm stap komt il er 100% mee weg.
Alleen  zonder papiertje rijd ik geen meter op dat ding.. stel dat er wat gebeurt

Marc

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #115 Gepost op: 26 mei 2018, 14:04:39 »
....sterker nog; als ze nu DDM-1 bevoegdheid in mijn dossier vermelden, rijd ik er direct mee weg. En dat geldt voor iedere collega die er al ooit mee gereden heeft. Daar is niets spannends aan. edit. Marc is me voor
Maar er zijn nu eenmaal wetten, regels en bepalingen waar we aan moeten voldoen.

Als er tegenwoordig stront aan de knikker is zijn de eerste 2 vragen: Meester, heeft u hier wel wegbekendheid en bent u wel materieel bevoegd? Dit wordt gevolgd door; hebbu alle verdere papieren op orde?  En als daarmee dan niet "de schuld in je schoenen geschoven kan worden", dan wordt er gevraagd: Meester, hoe gaat het met U ?

"Vroeger" zei je gewoon van; ja sorry...dacht dat het een DDAR was. Ik was al vertrokken toen ik erachter kwam dat het DDM1 was of ik rij hier al 10 jaar, ik had niet in de gaten dat het meer dan een jaar geleden was voor het laatst.....
maar daar kom je tegenwoordig dus niet meer mee weg.

Alles is tegenwoordig in regeltjes gevat en heel zwart wit.  Dit komt omdat bepaalde voorvallen getoetst worden door een externe instantie die te weinig verstand van zaken heeft.


Vwb de 1700 loc's.... Deze krijgen gewoon voldoende onderhoud....waar op beknibbeld wordt is nieuwe onderdelen....er wordt zoveel mogelijk aan onderdelen uit reeds afgeschreven loc's gebruikt. Daar lijkt me weinig mis mee. Denk dat het meer de DDM en DDAR is die aan het eind van hun latijn zijn....
De grote midlife revisie is er niet van gekomen, omdat alle ICR naar de HSL en Benelux gegaan is en de dubbeldekkers eigenlijk al verdwenen zouden zijn.

Het lijkt me logisch dat dat spul uitgefaseerd wordt op moment dat SNG gaat instromen. (Er zit een jaar overlap in gepland) Het 3 jaar langer in dienst blijven van SGM drietjes lijkt me de backup te zijn in die periode.


Mvg

Sander.





« Laatst bewerkt op: 26 mei 2018, 14:06:29 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!