Doel:€250.00
Donaties:€195.00

Per saldo:€-55.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 10:36:47
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
Vandaag om 10:31:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 10:21:51
Olie door Besselspoor
Vandaag om 10:13:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door zuylen
Vandaag om 10:06:06
BNLS-module: "Grasland" door Edsko Hekman
Vandaag om 09:57:09
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn) door Daniels
Vandaag om 09:53:32
Roco 2020 nieuws door Rondje_HO
Vandaag om 09:45:14
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door bask185
Vandaag om 09:44:06
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door DE-II
Vandaag om 09:42:59
De Hondsrugbaan, H0 door mass am see
Vandaag om 09:42:41
NTM goederenwagens in Spoor-0 door 1795
Vandaag om 09:39:36
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Chris
Vandaag om 09:18:56
Steenkolenmijn "Zeche Anna", schaal 1f door spoorijzer
Vandaag om 09:17:32
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Hielke
Vandaag om 09:10:00
BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door Pauldg
Vandaag om 08:54:52
Weinig resultaten, maar wel (sporadisch) lekker bezig door 1200blauw
Vandaag om 08:13:11
Rangeer avontuur met Sik en 2400 door bask185
Vandaag om 07:41:19
DE 2 Artitec door Remystoom
Vandaag om 03:19:23
Malmö en de Öresundbrug. door Henk Barten
Vandaag om 01:17:21
Very USA: The Slug door NS1220
Vandaag om 00:32:15
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door Marijn
Vandaag om 00:02:03
ESU Ecos AC/DC samen door mardig23
19 januari 2020, 23:52:54
Lenz decoder 1035, waar zit de massa? door Priegelman
19 januari 2020, 23:48:05
Loksound micro v4.0 sound slot verwijderen door Ronald Halma
19 januari 2020, 23:44:25
Piko BR 82039, rijdt analoog, maar niet met ESU decoder? door Jos Schnitzler
19 januari 2020, 22:58:16
Update: baan in de tropen door Daniel Caso
19 januari 2020, 22:55:52
Magoo's geheime archief. VERBODEN TOEGANG door Daniel Caso
19 januari 2020, 22:54:17
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Pauldg
19 januari 2020, 22:49:59
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Carl
19 januari 2020, 22:49:35
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 12111 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1185
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #105 Gepost op: 24 mei 2018, 15:33:44 »
Ik heb het idee dat de 1700 met hangen en wurgen rijdend worden gehouden. (oplappen)
Groeten Joop, machinist Lls

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #106 Gepost op: 24 mei 2018, 15:47:22 »
In tegenstelling tot de 1800'n hebben de 1700'n nooit een grote revisie gehad, maar nalatig zou ik het niet noemen.
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

zuylen

  • Online Online
  • Berichten: 3508
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #107 Gepost op: 24 mei 2018, 16:47:49 »
Vaak worden bij nieuwe locs tevens een groot aantal reserve onderdelen meegeleverd. Als de voorraad opdroogt, wordt het tijd voor een nieuwe lok. Want aparte onderdelen bestellen, is erg kostbaar. Ten minste ik heb dat verhaal een keer gehoord. Maar ik denk dat mensen die dit werk doen hier een beter antwoord op kunnen geven? Want ik weet er het fijne niet van.
Wel weet ik dat bij de levering van de hondekoppen extra onderdelen erbij gedaan werden.
En natuurlijk kun je ze altijd oplappen. Hoe oud ze ook zijn. Maar wil je dat, na al die jaren terwijl er nieuwe locs met nieuwe mogelijkheden zijn? Bijvoorbeeld besparingen door terugleveren stroom aan het net? Dat is een afweging die de spoorwegmaatschappij maakt. Ze behouden niet een loc omdat ie nog mooi in de verf staat. Wij treinliefhebbers denken daar natuurlijk anders over.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 16:53:11 door zuylen »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3003
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #108 Gepost op: 24 mei 2018, 22:55:05 »
Waarom eigenlijk niet? Als ze de 1700 wel een revisie hadden gegeven dan had ie langer probleemloos kunnen doorrijden.
Omdat het idee was dat DDAR en DDM1 al afgevoerd zouden zijn ipv dat ze een terug komst gemaakt zouden hebben, en ICR had anders ookal aardig op zijn retour geweest maar dat is noodgedwongen de HSL op gegaan en blijft daardoor ook langer in dienst.
Als dat uiteindelijk zo gebeurd was, dan hadden de 1700 dus inmiddels geen werk meer gehad  en met dat vooruit zicht ga je geen tonnen in een grote revisie stoppen...
Overigens betekend dat niet dat er niets aan de 1700'en gebeurd is, er zijn wel diverse revisies op componenten niveau geweest.

Maar krijgen ze nu wel het benodigde onderhoud of beknibbeld men op zaken, ook gezien het feit dat ze uitgefaseerd gaan worden.
De lokken krijgen gewoon het standaard onderhoud en diverse veiligheidsgerelateerde (deel of componenten) revisies, dat staat immers vastgelegd in het onderhouds en instandhoudingsplan van de machines.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2018, 22:57:25 door Thom »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1958
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #109 Gepost op: 25 mei 2018, 08:24:15 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Niels

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 487
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #110 Gepost op: 25 mei 2018, 10:57:37 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3003
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #111 Gepost op: 25 mei 2018, 11:39:36 »
Maar onderhoud wat niet meer rendabel wordt geacht wordt niet meer uitgevoerd. En dan gaan dergelijke locs aan de kant, zoals die twee DDM-1 locs waarbij tevens de hele stam aan de kant gaat.
Wat jij bedoeld heeft volgens mij niks met het onderhoud te maken wat uitgevoerd word, dat is gewoon een standaard pakket, maar volgens mij bedoel je dat lokken met grote defecten niet meer hersteld worden en aan de kant gaan.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1814
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #112 Gepost op: 25 mei 2018, 22:38:38 »
NS maakt het zichzelf vooral moeilijk met DDM-1 door onhandige theoretische rijtijden, personeelsbeperkingen, stamlengtebeperking etc etc etc... en ja, binnen die beperkingen kun je er weinig mee ;)

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 498
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #113 Gepost op: 26 mei 2018, 12:04:59 »
Ddm is soieso een serie waar de ns weinig mee kan ivm dat weinig machinisten bevoegd zijn op dat ding. :-\

Marc

Moah, volgens mij zijn er in den lande ook machinisten die op een antieke stoomloc kunnen rijden. Dus met een beetje
goede wil zijn er bij NS vast wel machinisten te vinden die dan "even" bijgespijkerd kunnen worden om ook dat materieel gaande te houden.
(even los van de technische aspacten van dat materieel)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 487
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #114 Gepost op: 26 mei 2018, 13:24:11 »
Het is ook niet dat wij machinisten niet willen.. ???
Alleen ns wil geen opleiding er op geven aangezien dat geld kost
Als ik nu op een ddm stap komt il er 100% mee weg.
Alleen  zonder papiertje rijd ik geen meter op dat ding.. stel dat er wat gebeurt

Marc

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 849
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #115 Gepost op: 26 mei 2018, 14:04:39 »
....sterker nog; als ze nu DDM-1 bevoegdheid in mijn dossier vermelden, rijd ik er direct mee weg. En dat geldt voor iedere collega die er al ooit mee gereden heeft. Daar is niets spannends aan. edit. Marc is me voor
Maar er zijn nu eenmaal wetten, regels en bepalingen waar we aan moeten voldoen.

Als er tegenwoordig stront aan de knikker is zijn de eerste 2 vragen: Meester, heeft u hier wel wegbekendheid en bent u wel materieel bevoegd? Dit wordt gevolgd door; hebbu alle verdere papieren op orde?  En als daarmee dan niet "de schuld in je schoenen geschoven kan worden", dan wordt er gevraagd: Meester, hoe gaat het met U ?

"Vroeger" zei je gewoon van; ja sorry...dacht dat het een DDAR was. Ik was al vertrokken toen ik erachter kwam dat het DDM1 was of ik rij hier al 10 jaar, ik had niet in de gaten dat het meer dan een jaar geleden was voor het laatst.....
maar daar kom je tegenwoordig dus niet meer mee weg.

Alles is tegenwoordig in regeltjes gevat en heel zwart wit.  Dit komt omdat bepaalde voorvallen getoetst worden door een externe instantie die te weinig verstand van zaken heeft.


Vwb de 1700 loc's.... Deze krijgen gewoon voldoende onderhoud....waar op beknibbeld wordt is nieuwe onderdelen....er wordt zoveel mogelijk aan onderdelen uit reeds afgeschreven loc's gebruikt. Daar lijkt me weinig mis mee. Denk dat het meer de DDM en DDAR is die aan het eind van hun latijn zijn....
De grote midlife revisie is er niet van gekomen, omdat alle ICR naar de HSL en Benelux gegaan is en de dubbeldekkers eigenlijk al verdwenen zouden zijn.

Het lijkt me logisch dat dat spul uitgefaseerd wordt op moment dat SNG gaat instromen. (Er zit een jaar overlap in gepland) Het 3 jaar langer in dienst blijven van SGM drietjes lijkt me de backup te zijn in die periode.


Mvg

Sander.





« Laatst bewerkt op: 26 mei 2018, 14:06:29 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!