Vraag en antwoord > Ombouwen

Pimp My Oerlelijke Plan E

<< < (2/20) > >>

ruben giesbertz:
Ik heb de mijne ook gepimpt:




Maar deze was nog het grootste proefkonijn:


Groetjes Ruben.

btraornsuhobcd:
@Ruben, en hoe is het afgelopen met je kortkoppeling?


inmiddels weer een update van mij,
de handgrepen zitten er nu allemaal op. en de schortplaat heeft een donkergrijze kleur.


aan de achterkant van het rijtuig heb ik wat verandert met wat verf, het begin is er. maar dat is nog lang niet af. zit eraan te denken er echte vouwbalgen voor aan te schaffen.


nu is al mijn aandacht gevestigd op de ramen. iemand tips??? ???
ik heb wat uitgeprobeert met dun transparant plastic, het is de bedoeling daar nog een lichtgrijze rand omheen te maken en die raamstijl erop te krijgen... :-X ;D

op deze foto is ook de te zien dat ik een begin heb gemaakt aan het verfraaien van het draaistel.

verder staat er natuurlijk nog op de planning om hem te airbrushen en te voorzien van interieur. en misschien nog echte sluitseinen.
heeft iemand nog punten die ik aan deze (lompe..) rijtuigen kan superen??

mvg
Bart

Floris Dilz:
de ramen... tsja. Raamsponningen alu verven, ramen snijden van sheet (gewoon ineens een hele serie snijden, gewoon rechthoekjes die binnen het buitenste randje van de sponning passen als je de hoekjes eraf snijdt), die met een heel klein beetje alleslijm op het binnenste deel van de sponning lijmen en dan een evergreen-stripje alu verven, in heel evel stukjes snijden en als raamspijl op de ramen lijmen met een klein beetje alleslijm. Mooie geduldtraining.
Hier de mijne, smotsig en al.
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/limaplane2.JPG
http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/limaplane1.JPG
Ja, dat was me hongerwintermodelbouw.

Ivo tB:
Beste Bart,

Voor het pimpen van Lima of Mastica plan E's raad ik je aan de Spoorwegjournaals 55, 56 en 58 te zoeken (jaargang 1991/1992). Daar stonden artikelen in, die van een Lima een oogverblindend rijtuig maakten. Draaistellen aanpassen, schortplaten, kopwanden, ramen en interieur werden onder handen genomen. Daar is zelfs nu nog wat van te leren.

Je bent bovendien al aardig op weg.

mvg,
Ivo

Wesley:
jaa, ziet er al heel wat beter uit dan normale lima prutsels, die handgreepjes heb je er netjes opgeplakt zeg. de koppeling is ook een grooote verbetering. ;)

Wesley

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie