Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Pauldg
Vandaag om 08:58:21
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 11889 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #75 Gepost op: 14 september 2020, 12:30:34 »
Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden. Dan vind ik dat je geen stickertje hebt verdiend (*).


(*) Zelfs niet in de huidige tijd waarin "je best doen" ook al voldoende is voor een aai over je bol van de juf. Huppekee, beetje spartaans opvoeden, ja? ;)



... Dit is sowieso erg lastig, ook met de huidige rekenkracht de we tot de beschikking hebben...

Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."




......

......


Ja, ik zie het al weer hoor, helemaal verkeerd  ::)  Ze hebben beton gebruikt en da's helemaal niet goed! Als die treinen nou te zwaar zijn dan moeten we gewoon die brugdelen een beetje lichter maken, dat heft elkaar op!  (y)  Dus als we die brug nou gewoon van piepschuim maken is er niks aan het handje. Maar goed dat ik zo slim ben want jullie waren daar mooi nog niet opgekomen, hè?  :angel:


Vr. groet, Martijn  ;)



henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #76 Gepost op: 14 september 2020, 12:40:47 »
 ;D

Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden.

Maar zoiets heeft Silvester dus al in post 41 verteld. Alles wat daarna over de Botlekbrug is geschreven is nogal overbodig en off topic bovendien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #77 Gepost op: 14 september 2020, 13:55:05 »
Ah, sorry, dat had ik niet gelezen   :-X

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #78 Gepost op: 14 september 2020, 18:54:47 »
Bij deze zal ik me verder weerhouden van enige vorm van reactie.
Gewoon simpelweg vragen om info omdat je t zelf niet weet,of je een vermoeden hebt hoe iets volgens een leek in elkaar zou moeten steken,dat resulteert in "onaangename reacties"
Ik eindig daarom met de volgende woorden,tekst typen op een forum kan ten alle tijde verkeerd worden geïnterpreteerd,want je leest iets, maar snapt niks van de intentie of hoe iemand het bedoelt.
DEUVM  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TimoD

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #79 Gepost op: 16 september 2020, 16:58:56 »
Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."

En dat heet (aannemers-)risico! Vroeger werd er dan gewoon wat bijgeplakt aan de brug oid (of was het niet nodig want men bouwde immers een stuk minder op de limiet) en nu wordt dat met risico inventarisaties in contracten afgedicht.

Groeten!

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #80 Gepost op: 17 september 2020, 21:35:39 »
Marc vroeg naar een officieel document. Het verhaal is de wereld in geholpen door het vakblad Cobouw. Daarna ging RTL erover berichten en werden kamervragen gesteld die door de minister zijn beantwoord.
Bedankt voor beide links.

Het gaat er in feite om dat er nu serieel in plaats van parallel (in de tijd gezien) gewerkt/afgebouwd gaat worden. Dat kost meer tijd en daardoor vaak ook meer geld.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2020, 21:39:50 door Martin Hornis. Reden: alinea er bij »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.