Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 10:37:29
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:55:12
ProRail: het spoor begint vol te raken door Hendrik Jan
Vandaag om 09:52:50
2 Motoren DCC, serie of parallel aansluiten? door henk
Vandaag om 09:51:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Ronaldp
Vandaag om 09:41:52
Rollenbank in Spoor-1 door becasse
Vandaag om 09:39:58
AVT NS6300 reactiedraadje door ATB
Vandaag om 09:37:04
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door gvandersel
Vandaag om 09:14:27
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 08:50:59
Bröckenbahn door NS264
Vandaag om 08:12:25
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 07:41:24
BNLS-Module "Bahnübergang Burgstraße" door Wim1969
Vandaag om 07:30:01
Montage bouwkit Weinert BR 93 door NS1220
20 augustus 2018, 23:57:31
Spoor 0 messing, HSM AB 185-246 door FritsT
20 augustus 2018, 23:54:21
Foto/Filmtopic Laurent door laurent
20 augustus 2018, 23:44:32
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
20 augustus 2018, 23:29:10
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door becasse
20 augustus 2018, 22:54:42
Stadtstrecke in spoor 1 door becasse
20 augustus 2018, 22:49:13
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
20 augustus 2018, 22:42:05
Digitale locs uit startset allemaal op hetzelfde nummer. door KNed
20 augustus 2018, 22:41:58
Artitec Daf ya126 en ya328 kleuren door RobertBaaij
20 augustus 2018, 22:36:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Marc tramt
20 augustus 2018, 22:26:48
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rondje_HO
20 augustus 2018, 22:19:57
19 Toen door Rondje_HO
20 augustus 2018, 22:17:37
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1307 keer)

edzardloks

  • Offline Offline
  • Berichten: 5
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 482
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 292
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6038
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric