Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 08-01-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 10:32:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Frank Bunnik
Vandaag om 10:32:22
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Marc tramt
Vandaag om 10:06:03
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:51
Brawa 2019 door EN446
Vandaag om 09:52:14
Märklin CS3 en aansturing servodecoders door Ronald Koerts
Vandaag om 09:09:11
Magnorail, materiaal voor wegdek i.c.m. lijmsoort? door Ben
Vandaag om 09:06:18
Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden door Ton H
Vandaag om 08:31:43
BNLS-Module trambaan. Wie wil er meedoen? door martijn v m
Vandaag om 08:12:51
BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen door WimM
Vandaag om 02:19:38
Overwegen en bijna ongevallen door Thom
Vandaag om 01:46:06
Gezocht: foto van rangeerlok met kapotte Blauwe Engel op de miljoenenlijn. door robin binsbergen
Vandaag om 01:32:13
Roco Fccpps door Maarten.T
Vandaag om 01:21:22
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Thijs1271
Vandaag om 01:18:17
Terugmelding via stroomdetectie door RudyB
Vandaag om 00:23:21
Raadplaatje door Niekleair
Vandaag om 00:14:09
T-gauge (1:450), Een kleine baan door Niekleair
18 januari 2019, 23:33:17
Modelspoordagen Rijswijk 12 en 13 januari. door Edsko Hekman
18 januari 2019, 23:19:07
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
18 januari 2019, 23:14:46
BNLS-Werkspoor - NS 20 Kameel van Kleinspoor (en Artitec) door Bert van Gelder
18 januari 2019, 23:07:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
18 januari 2019, 22:38:31
??? City Noord en Zuid ....eindelijk de bouw door Carl
18 januari 2019, 22:33:36
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door barry1972
18 januari 2019, 22:26:53
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Tulpendaal
18 januari 2019, 22:24:27
EifelBurgenBahn door Hlv53
18 januari 2019, 22:23:35
Brekina 2019 door Gérard Drost
18 januari 2019, 22:08:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Reinout van Rees
18 januari 2019, 21:47:22
Het oude station Wageningen (versie 3) door Station W
18 januari 2019, 21:46:10
Handleiding Roco 42322 / 4560S Kruiswissel door arwin
18 januari 2019, 21:45:16
Eerste baanplan spoor N door Erik
18 januari 2019, 21:13:47
  

Auteur Topic: De trams in Sevilla  (gelezen 1988 keer)

edzardloks

  • Offline Offline
  • Berichten: 2
De trams in Sevilla
« Gepost op: 12 maart 2018, 18:43:45 »
Dag lezers,

Ik was een paar dagen in Sevilla. De trams aldaar rijden grotendeels zonder bovenleiding. Op elke halte gaat de panto van de tram omhoog tegen een kontaktpunt om daar stroom te "laden". Na het laden gaat de panto omlaag en rijdt de tram naar de volgende halte en doet daar hetzelfde. Slim systeem, dat ook elders in Europa wel zou passen!
Leuk om dit gezien te hebben!

Greetz,

Edzard


Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2018, 07:25:28 »
Het is alleen aanmerkelijk minder "groen" .
Ook een Tesla is pas echt "groen" met een verlengsnoer  ;D
Groet, Ronald.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 483
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 15:19:36 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 16:00:56 »
Kan ook met "permanente" voeding zoals hierin het franse Orleans:

Permanente voeding

Heb wel dacht ik ergens gelezen dat alleen wanneer de tram boven de 3e rail staat, de betreffende sectie stroomvoerend wordt (of hoe je dat ook zegt).

Groeten,
Jelmer
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2018, 23:56:11 door Bert van Gelder »
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 6112
Re: De trams in Sevilla
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2018, 16:29:43 »
Ik was er ook het afgelopen weekend en volgens mij kon het systeem zo niet werken.
Ben de lijn een stuk gevolgd vanaf het eindpunt in het centrum en wat bleek: na ongeveer 2 kilometer hing er gewoon bovenleiding.
Wel een slim systeem als je de historische binnenstad niet wil vervuilen met allerlei constructies om je bovenleiding op te hangen.
Was er ook een paar weken geleden  ;D Populaire bestemming blijkbaar.

Zoals je gezien hebt werkt het dus wel  ::) :angel:
Het gaat inderdaad alleen om het stuk in de oude binnenstad om daar geen ontsierende bovenleiding te hebben.
Buiten het centrum is dat geen probleem.
Daarom zijn de batterijen voldoende sterk om het centrum te "overleven".

En er zijn inderdaad meerdere systemen al op de markt. Zowel bovengronds als via een ondergronds oplaadsysteem bij de haltes. Vergelijkbaar met het opladen van je tandenborstel of je mobieltje op een matje.
Gr.
Eric