Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door MichielB
Vandaag om 18:57:36
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: ESU ECoS: 50200 vs 50210  (gelezen 7356 keer)

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2018, 12:09:04 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Wies

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2018, 12:31:23 »
Om zeker te zijn dat aanvullingen (nieuw ingevoerde locs, etc.) of wijzigingen worden opgeslagen bij het afsluiten, de stop-knop enkele seconden indrukken. Daarna verschijnt op het scherm de mededeling dat de stekker losgekoppeld kan worden. Overigens kun je volgens de handleiding ook gewoon de stekker uit het stopcontact trekken (maar dan riskeer je wel dat wijzigingen niet worden opgeslagen).

Bij het updaten laat ik ook de batterijen (heb een 50100) erin zitten. Hoewel de handleiding zegt dat je ze eruit moet halen voordat je een update doorvoert, heb ik tot nu toe nog geen problemen daarmee ondervonden. Let op: voor de 50200 heb je oplaadbare batterijen ("accu's") nodig.

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2018, 09:39:18 »
Niemand die wil/kan helpen met een upgrade (omg. Utrecht)?

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1398
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #18 Gepost op: 01 maart 2018, 10:20:25 »
Luc, heb je dit gezien:

Luc als je zin hebt kun je naar Nieuwegein komen dan kunnen wij kijken of het lukt.

Bertus

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #19 Gepost op: 01 maart 2018, 10:59:48 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie

Ben ik niet met je eens Arie, ik heb wel een keer problemen gehad en dat kwam wel degelijk doordat ik de batterijen er tijdens de update niet uitgehaald heb. Bovendien wordt het aangegeven dat je de batterijen er uit moet halen, dus waarom zou je het dan niet doen?

Je schrijft dat je nooit geen problemen hebt gehad, maar neem aan dat je bedoelt dat je nooit problemen hebt gehad. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk gehad.

Groet,

Pauw

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #20 Gepost op: 01 maart 2018, 14:52:17 »
@allen

Dank voor de informatie. Ik denk dat ik toch voor een nieuwe ga. Geen gedonder met upgrades en defecten. Is toch de basis van een baan ;)

Is er nog ergens een leuke aanbieding (nieuw)?


@bertus

Dank voor het aanbod. Wellicht bij een volgende upgrade  ;)

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #21 Gepost op: 01 maart 2018, 16:25:05 »


Dat zal het wel niet worden dan, heb mijn langste tijd gehad in Nieuwegein.
Ga redelijk ver hier vandaan wonen. (y)

Succes met zoeken, ik ben zeer tevreden over mijn Ecos

Bertus
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2018, 16:59:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Vriendelijkheid kost geen geld

Wim Peeters

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2018, 22:02:20 »
Beste lezers,

Blijkbaar zitten hier de mensen met de kennnis van de Ecos Centrale. Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een 2 rail ovaal testbaantje met daar in een geïsoleerde sectie. Ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding staat. Zodra ik de lok laat rijden stopt hij in het geïsoleerde gedeelte. De Ecos Detector Standaard geeft het kanaal mooi aan en ook krijg ik mooi de spoor detectie te zien op de op het rijweg scherm. Ik heb de voeding aan de Ecos al eens omgedraaid maar ook dat wil niet helpen. Heb nog wat instructie filmpjes bekeken en daar werkt het wel. Wat is er mis of doe ik fout. Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Groetjes Wim

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2018, 23:24:54 »
Wim,

Je hebt je vraag al in je eigen draadje gesteld. Dan is het niet handig het nog eens te doen in een ander draadje... ;)

Gr, Bert
Team moderatoren..

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2018, 10:23:10 »
Wim,

Een detector geeft alleen maar aan, dat er iets gebeurd. Het makkelijkste is om er een switch pilot bij aan te hangen. Deze geeft dan het geisoleerde gedeelte weer stroom als jij dat wilt.
Doe dit bv met een sein.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.