Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:17:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 15:08:55
Foamplaten door PkAlfisti
Vandaag om 14:59:21
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 14:22:33
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
  

Auteur Topic: ESU ECoS: 50200 vs 50210  (gelezen 7361 keer)

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2018, 12:09:04 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Wies

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2018, 12:31:23 »
Om zeker te zijn dat aanvullingen (nieuw ingevoerde locs, etc.) of wijzigingen worden opgeslagen bij het afsluiten, de stop-knop enkele seconden indrukken. Daarna verschijnt op het scherm de mededeling dat de stekker losgekoppeld kan worden. Overigens kun je volgens de handleiding ook gewoon de stekker uit het stopcontact trekken (maar dan riskeer je wel dat wijzigingen niet worden opgeslagen).

Bij het updaten laat ik ook de batterijen (heb een 50100) erin zitten. Hoewel de handleiding zegt dat je ze eruit moet halen voordat je een update doorvoert, heb ik tot nu toe nog geen problemen daarmee ondervonden. Let op: voor de 50200 heb je oplaadbare batterijen ("accu's") nodig.

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2018, 09:39:18 »
Niemand die wil/kan helpen met een upgrade (omg. Utrecht)?

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1398
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #18 Gepost op: 01 maart 2018, 10:20:25 »
Luc, heb je dit gezien:

Luc als je zin hebt kun je naar Nieuwegein komen dan kunnen wij kijken of het lukt.

Bertus

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #19 Gepost op: 01 maart 2018, 10:59:48 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie

Ben ik niet met je eens Arie, ik heb wel een keer problemen gehad en dat kwam wel degelijk doordat ik de batterijen er tijdens de update niet uitgehaald heb. Bovendien wordt het aangegeven dat je de batterijen er uit moet halen, dus waarom zou je het dan niet doen?

Je schrijft dat je nooit geen problemen hebt gehad, maar neem aan dat je bedoelt dat je nooit problemen hebt gehad. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk gehad.

Groet,

Pauw

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #20 Gepost op: 01 maart 2018, 14:52:17 »
@allen

Dank voor de informatie. Ik denk dat ik toch voor een nieuwe ga. Geen gedonder met upgrades en defecten. Is toch de basis van een baan ;)

Is er nog ergens een leuke aanbieding (nieuw)?


@bertus

Dank voor het aanbod. Wellicht bij een volgende upgrade  ;)

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #21 Gepost op: 01 maart 2018, 16:25:05 »


Dat zal het wel niet worden dan, heb mijn langste tijd gehad in Nieuwegein.
Ga redelijk ver hier vandaan wonen. (y)

Succes met zoeken, ik ben zeer tevreden over mijn Ecos

Bertus
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2018, 16:59:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Vriendelijkheid kost geen geld

Wim Peeters

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2018, 22:02:20 »
Beste lezers,

Blijkbaar zitten hier de mensen met de kennnis van de Ecos Centrale. Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een 2 rail ovaal testbaantje met daar in een geïsoleerde sectie. Ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding staat. Zodra ik de lok laat rijden stopt hij in het geïsoleerde gedeelte. De Ecos Detector Standaard geeft het kanaal mooi aan en ook krijg ik mooi de spoor detectie te zien op de op het rijweg scherm. Ik heb de voeding aan de Ecos al eens omgedraaid maar ook dat wil niet helpen. Heb nog wat instructie filmpjes bekeken en daar werkt het wel. Wat is er mis of doe ik fout. Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Groetjes Wim

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2018, 23:24:54 »
Wim,

Je hebt je vraag al in je eigen draadje gesteld. Dan is het niet handig het nog eens te doen in een ander draadje... ;)

Gr, Bert
Team moderatoren..

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2018, 10:23:10 »
Wim,

Een detector geeft alleen maar aan, dat er iets gebeurd. Het makkelijkste is om er een switch pilot bij aan te hangen. Deze geeft dan het geisoleerde gedeelte weer stroom als jij dat wilt.
Doe dit bv met een sein.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.