Materieel > Stad- en streekvervoer

Ontwikkelingen Elektrische Museumlijn Amsterdam

(1/13) > >>

Simon Stenneberg:
Na de spanningen over het behoud van het viaduct over de A9 vanwege de verandering daarvan, blijkt er nog een bedreiging: de gemeente wil het gebied achter het Haarlemmermeerstation al snel ontwikkelen in een nieuw woongebied.

De museumtram was daar eerst wel in opgenomen, maar nu geschrapt omdat er geen toekomstgericht genoeg plan zou liggen. De deur zou nog niet helemaal dicht zijn, maar...

http://www.nul20.nl/tramspoorlijn-en-stalling-verdwijnen-uit-bestemmingsplan-havenstraatterrein

https://www.amsterdam.nl/projecten/havenstraatterrein/nieuws/stadswijk/?amp=true

Carl45:
En wie bepaalt of het plan goed genoeg is? Juist, diezelfde gemeente voor wie het lucratiever is ook dat stuk grond volte plempen met woningen, die zullen even middenhuur zijn, maar binnen een paar jaar ook niet meer te betalen door "foutjes" in de afspraken. En weer verdwijnt er een uniek stukje Amsterdam.

martijn v m:
Ze kunnen nou eenmaal geen commerciƫle huur ophoesten.

Ze zitten nu onder gunstige voorwaarden daar.

De gemeente moet toch is inzien dat als ze de ema/retm hier wegsturen het gebeurt is met de Amsterdamse museumtrams  :'(

henk:
Nu begrijp ik weleens dat de Amsterdamse museumtramorganisaties ook niet de gemakkelijkste clubs zijn om afspraken mee te maken en niet alleen wegens financiƫle beperkingen. Ik lees in het bericht alleen maar dat de gemeente heeft besloten daarop niet te gaan wachten. Woningbouw heeft mijns inziens terecht prioriteit in Amsterdam.

martijn v m:
Alleen gaat dat nu ten kosten van het historische mobiele erfgoed.

En je kan ook prima woningen bouwen en ruimte laten voor een museumtramremise.

Als de EMA/RETM daar wegmoet is het over en uit voor de Amsterdamse museumtrams er is nergens plek voor ze.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie