Doel:€250.00
Donaties:€147.00

Per saldo:€-103.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-06-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digitaal maken van een lok: doorgebrande leds door Hans Grasmaijer
Vandaag om 06:12:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Hans Grasmaijer
Vandaag om 02:13:28
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:02:30
Kruising NS/RTM Feijenoord door Frans8800
24 juni 2019, 23:57:00
LM2596 en DR4088, maar werkt niet goed. door HansQ
24 juni 2019, 23:48:49
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
24 juni 2019, 23:26:19
EifelBurgenBahn door 44
24 juni 2019, 23:06:42
Projekt 083-338 door tothebeach
24 juni 2019, 23:04:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door bernhard67
24 juni 2019, 23:03:15
Obdam in halfnul (De jaren '50 en '60 herleven) door Eric B
24 juni 2019, 22:22:03
Dat overkomt mij niet. door Eric B
24 juni 2019, 22:16:10
Modelspoor in Frankrijk, regio Angoulême/Cognac door Martijn de Kuiper
24 juni 2019, 22:08:04
Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0) door tothebeach
24 juni 2019, 21:54:02
Raadplaatje door tothebeach
24 juni 2019, 21:47:43
Overstappen op schaal TT? door CHH
24 juni 2019, 21:34:52
Gezocht: 11mm wielen met asb door Klaas Zondervan
24 juni 2019, 21:34:01
Draglinebak en andere grijpmiddelen in h0. door NS1220
24 juni 2019, 21:33:56
Advies beste lijm voor bouwpakketten door Klaas Zondervan
24 juni 2019, 21:31:55
19 Toen door Martin Hornis
24 juni 2019, 21:21:20
V-IRM in 1:45 door Mitchell
24 juni 2019, 21:06:50
Servo-positie instellen met MultiMaus door Henk Boshuyzen
24 juni 2019, 21:00:59
Pimp mijn DB 407 door cor_b
24 juni 2019, 20:50:04
Bröckenbahn door heuvelbaan
24 juni 2019, 20:41:22
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
24 juni 2019, 19:51:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RikJ
24 juni 2019, 19:51:08
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
24 juni 2019, 19:14:52
Marklin 36501 ombouwen met een ESU 54610 decoder. door wee
24 juni 2019, 18:09:49
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door puntenglijder
24 juni 2019, 16:48:07
De Hoekse Lijn nader bekeken. door Eric B
24 juni 2019, 15:55:24
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Wim Vink
24 juni 2019, 14:17:12
  

Auteur Topic: Artitec Mat '54, materieelbespreking.  (gelezen 97970 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3350
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #855 Gepost op: 12 januari 2019, 19:33:32 »
Artitec al gemaild? Iemand?

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9360
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #856 Gepost op: 12 januari 2019, 20:53:46 »
020-4350050 en je kunt het direct vragen.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5001
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #857 Gepost op: 15 januari 2019, 12:36:10 »
Is er nergens informatie te vinden over de tweede levering Hondekoppen? Ik ben niks tegengekomen... dus dan maar hier.
Iemand die wat weet? Eind 2018 is inmiddels geweest.


Even ter info voor degenen die nog een bepaald nummer zoeken, ik zag vandaag in Rotterdam de volgende nummers in de vitrine staan:
nr. 771   2440301   2240301
nr. 769   2040401   2440401   2240401
nr. 770   2040001   2440001   2240001
nr. 762   2040201   2240201
nr. 764   2040101   2240101

Alles in 2-rail. De 3-rail heb ik niet gefotografeerd (sorry :P )

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1881
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #858 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:31 »
N.a.v. een vraag over de inzetbaarheid van de in 2019 nieuw aangekondigde Hondekoppen van Artitec, ben ik eens gaan speuren naar wanneer welke wijzigingen plaats vonden bij het grote voorbeeld. Omdat ik dit ook voor de al bestaande modellen wil doen, plaats ik mijn bevindingen in dit topic.

Artikelnummer Stel   Inzetbaarheid         (redenen die ik gevonden heb)
2x.400.01       770    1960-1969             (1960: in dienst, 1969: voorzien van logo's, in december 1968 nog zonder)
2x.401.01       764    1971/72-1977        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1977: IC-verbouwing)
2x.402.01       762    1971/72-1976        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1976: IC-verbouwing)
2x.402.02       761    1971/72-1977        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1977: IC-verbouwing)
2x.403.01       771    1970-1971/72        (1970: gele huisstijl, 1971/72: aanbrengen A-sein)
2x.404.01       769    1971/72-1995        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1995: terzijde, niet uitgezicht sinds wanneer telerail)
2x.404.02       772    1971/72-1995        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1995: terzijde, niet uitgezicht sinds wanneer telerail)

2x.401.02       766    2016-heden           (Na revisie 2016, uitgaande van terugverbouwde BDk)
2x.402.03       786    1968/69-1971/72   (1968/69: voorzien van logo's en reclamebanen, 1971/72: A-sein (of toch niet?), 1972: IC-verbouwing)
2x.405.01       790    1972-1975/76        (1972: IC-verbouwing, 1975/1976: vernummerd in 1790)
2x.405.02       787    1972-1976             (1972: IC-verbouwing, 1976: botsing (hersteld met Bk 380 in 1977))
2x.406.01       1791  1980-1992             (1980: herschilderd met blauw/gele deuren, 1992: vernummerd in 779)
2x.406.02       1788  1979-1991             (1979: herschilderd met blauw/gele deuren, 1991: vernummerd in 775)
Niels

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #859 Gepost op: 30 januari 2019, 15:53:50 »
Dan dien ik de 1788 om te nummeren tot 775 om deze in te kunnen zetten in 1994(?)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 3607
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #860 Gepost op: 30 januari 2019, 16:01:25 »
heeft iemand ervaring met omnummeren van Artitec hondekoppen?

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3126
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #861 Gepost op: 31 januari 2019, 13:27:16 »
Welke (4 delige) hondekoppen hadden draai ramen? (Zoals de icm)

Zie op afbeeldingen 3 soorten ramen.

Sprinterramen.
Draai schuif ramen.
4 delige ramen middelste deel kan open.

Had dit met renovatie enz te maken?
Of deelseries?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Flickr
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #862 Gepost op: 31 januari 2019, 13:34:34 »
De asbest Hondekoppen
(321-365 en 711-757)
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1881
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #863 Gepost op: 31 januari 2019, 14:51:01 »
Dan dien ik de 1788 om te nummeren tot 775 om deze in te kunnen zetten in 1994(?)

Als je de 1788 omnummert in 775, dan is deze inzetbaar van 1991-1996
Dit is het enige nummer van deze uitvoering die toepasbaar is.

Met de 1791 zijn meer omnummermogelijkheden:
777, 778, 783, 784 van 1991-1995
779, 782 van 1992-1995
780 van 1992-1996
785 van 1992-1993

Als de panto's uitwisselbaar zijn (ik heb geen idee hoe de constructie op het dak is voor de voetjes van de schaarpanto's cq. eenbeners), dan zou je ook nog de 1786 (1982-1992) of 786 (1992-1995) kunnen maken met eenbeners op de Bk en schaarpanto's op de BDk.
Andersom is het meer werk, want de 1787 (1982-1992) of 773 (1992-1995) heeft sinds 1977 de Bk van een tweetje met een andere raamindeling.
Niels

DavidNS400 Grote sik

  • III IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #864 Gepost op: 31 januari 2019, 17:54:14 »
Ik heb zelf besloten de 1791 te nemen...

Waarom omdat ik de 769 al heb en een andere die geen schaarpanto’s heeft dus kwam bij mij gelijk een lampje branden  :angel: en het puntje maar het wordt een 1791  ;D  (y)




Moderator: foto i.v.m.auteursrecht verwijderd

Volgens mij was dit een echte 1791 hier op de foto in Geldermalsen  :)


« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 16:49:03 door Bert van Gelder »

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Flickr
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #865 Gepost op: 31 januari 2019, 17:56:42 »
Als je de 1788 omnummert in 775, dan is deze inzetbaar van 1991-1996
Dit is het enige nummer van deze uitvoering die toepasbaar is.

Met de 1791 zijn meer omnummermogelijkheden:
777, 778, 783, 784 van 1991-1995
779, 782 van 1992-1995
780 van 1992-1996
785 van 1992-1993

Als de panto's uitwisselbaar zijn (ik heb geen idee hoe de constructie op het dak is voor de voetjes van de schaarpanto's cq. eenbeners), dan zou je ook nog de 1786 (1982-1992) of 786 (1992-1995) kunnen maken met eenbeners op de Bk en schaarpanto's op de BDk.
Andersom is het meer werk, want de 1787 (1982-1992) of 773 (1992-1995) heeft sinds 1977 de Bk van een tweetje met een andere raamindeling.

Hier hebben we de kandidaat voor de eerder gevraagde auteur denk ik  ;D
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #866 Gepost op: 01 februari 2019, 15:49:18 »
Voor een correcte 766 zal Artitec een P2 moeten maken, op de tekening op: https://hetgroterdamproject.nl/index.php/artitec/1404-hondekop-4-ic klopt hij (nog?) niet. :-X ::)

Dat vergt nog wel wat aanpassing.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 15:52:18 door Bartje81 »

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #867 Gepost op: 01 februari 2019, 16:01:22 »

Volgens mij was dit een echte 1791 hier op de foto in Geldermalsen  :)


Dat is een foto afkomstig van mijn photostream op Flickr.com. Dat had je er wel even bij mogen zeggen.
Bovendien had je toestemming moeten vragen voor gebruik.
Ik ben de beroerdste niet, dus wellicht had ik je nog toestemming gegeven ook...

Cock Koelewijn.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1881
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #868 Gepost op: 01 februari 2019, 16:05:35 »
Voor een correcte 766 zal Artitec een P2 moeten maken, op de tekening op: https://hetgroterdamproject.nl/index.php/artitec/1404-hondekop-4-ic klopt hij (nog?) niet. :-X ::)

Dat vergt nog wel wat aanpassing.
Wat klopt er dan niet aan?
De bagageruimte van de echte 766 is bij de revisie aan de buitenkant terugverbouwd zoals deze voor 1978 was (binnen heb ik nog niet gekeken).
Niels

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #869 Gepost op: 01 februari 2019, 16:59:14 »
Ik zat vast naar een wat oudere foto van de 766 te kijken, want ik zie nu wel foto's  (op hun site) met eenzelfde bagageafdeling als op de tekening inderdaad. Mijn excuses. ;)