Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Puttense treinkelder door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:16:25
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 10:12:10
Westlandbaan door Kas
Vandaag om 10:08:40
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 09:34:40
Projekt 083-338 door NS264
Vandaag om 09:27:17
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 09:23:58
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Chris80
Vandaag om 09:23:25
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC door Trein-H0
Vandaag om 09:15:40
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:08:27
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 08:38:24
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 07:05:42
De laatste stoomlocomotief door Gerard Rozeveld
Vandaag om 01:17:35
Modulebaan.nl, module Militaire laad- en losplaats 't Harde ( N ) door Hoontje
Vandaag om 00:55:12
Treinen in Polen door Zalwiryn
Vandaag om 00:29:49
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door könings
Vandaag om 00:12:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 augustus 2018, 23:49:38
Het grote klein gekregen... door Besselspoor
21 augustus 2018, 23:31:21
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
21 augustus 2018, 23:25:34
  

Auteur Topic: Electrofrog specialist gezocht  (gelezen 1559 keer)

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 187
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2018, 23:55:55 »
Eric

post dan ook een foto van de bovenkant.

groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 386
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2018, 09:14:11 »
Zie het bericht hier onder.
Zo heb  ik het gedaan?
Wissel is peco code 55
Alleen drie draadjes gesoldeerd aan de wissel.
En werk met een servo decoder van rosoft.

mvg ronald

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10771&start=210
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:43:08 door Ronaldp »

Martin Domburg

  • Domburg Train Support
  • Offline Offline
  • Berichten: 681
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2018, 10:15:34 »
Hier is al een hele uitgebreide discussie geweest over het wel of niet aanpassen van de wissels. Hier wordt ook uitgelegd dat het extra maken van scheidingen ook niet zinvol is.

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11458

Al blijven de meningen verschillend blijft het in mij ogen een vreemde discussie.
Op Schellenbach heb ik nu ruim 168 peco wissels liggen in complexe wisselstraten zonder ook maar ergens een scheiding of aanpassing gemaakt te hebben in de wissel ;) en het werkt uitstekend en betrouwbaar. Nog nooit problemen gehad en oom niet banen die ik voor klanten heb gebouwd met code 55.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:31:12 door Martin Domburg »
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 386
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2018, 10:39:49 »
Je link werkt  niet Martin.

mvg ronald

Martin Domburg

  • Domburg Train Support
  • Offline Offline
  • Berichten: 681
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2018, 10:42:06 »
Vreemd bij mij wel.... Althans in Tapatalk.

Nog een keer:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11458
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 386
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2018, 10:47:02 »
Krijg de melding dat op gevraagde medling niet bestaat
Kijk nu via andriod toestel.

mvg ronald
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 10:49:09 door Ronaldp »

Martin Domburg

  • Domburg Train Support
  • Offline Offline
  • Berichten: 681
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2018, 10:48:01 »
Zoekfunctie:

Discussie: Peco wissels aanpassen, nuttig of niet?
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 386
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2018, 10:50:59 »

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17386
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2018, 11:36:56 »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2018, 11:42:24 »
Meino,

Hierbij de beloofde foto's



Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

Martin Domburg

  • Domburg Train Support
  • Offline Offline
  • Berichten: 681
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2018, 11:45:01 »
Dat is code 80 als ik me niet vergis?
Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2018, 11:53:34 »
 Martin,

Dat klopt idd code 80.
Dit heeft toch geen gevolgen voor de werking/aansluiting van de wissel?
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 11:59:02 door EricZmS »
Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 187
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2018, 12:32:31 »
Eric

als ik de foto's bekijk dan is het duidelijk dat de beschrijving op wiringfordcc van de electrofrog niet van toepassing is op deze wissels. Het kan wel, maar dan wordt het een serieuze verbouwing. Ik denk dat Klaas gelijk heeft en dat de wissels gewoon zoals ze zijn, gebruikt kunnen worden en dat het schema dat je getekend hebt met de positie van de isolaties ook goed is. Wel zijn er dan wat zaken waar je op zult moeten letten.

- De polariteit van het geheel van puntstuk en wisseltongen wordt verzorgd door het fysieke contact tussen een wisseltong en de rail waar de tong tegen aan gedrukt is. Dat betekend dat het contactvlak tussen tong en rail schoon moet blijven tijdens het aanbrengen van de ballast en het eventueel verven van het geheel. Ook later tijdens het gebruik moet dit schoon gehouden worden. Je kunt dit verbeteren door een draadje aan het puntstuk te solderen en te voeden via een microswitch zoals Martin dat voorstelt. Maar het is niet absoluut nodig.

- Omdat het gehele complex van puntstuk en wisseltongen gepolariseerd is, moet je er opletten dat de afstand van de twee wielen op een as correct is. Als die afstand te klein is, kan er contact tussen het wiel en een tong optreden wat een korte kortsluiting tot gevolg heeft. Als ik de foto van het wissel zie, dan is de ruimte tussen de tong en de rail vrij groot, dus is dit waarschijnlijk niet zo'n groot probleem. Ik zelf gebruik code70 railmateriaal en dat heeft veel kleinere toleranties, dus voor mij is dit wel een issue geweest.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 530
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2018, 12:42:47 »
Meino,

Hartelijk dank voor je duidelijke toelichting.

Ik ga aan de slag
Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 15772
    • Pagina van klaas
Re: Electrofrog specialist gezocht
« Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2018, 13:29:57 »
Ik bedacht dat ik jaren geleden eens een animatie op YouTube heb gezet. Daarin zie je twee manieren van polarisatie. Bij de bovenste worden tongen en puntstuk gezamenlijk omgeschakeld, bij de onderste wordt alleen het puntstuk omgeschakeld en de tongen hebben een vaste polariteit.
https://youtu.be/u5tUergwH54
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)