Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Weert, maar anders door Ronald Halma
Vandaag om 15:17:32
Hof Tramrails, met welke lijm zit spoorstaaf vast aan bedding? door Ronald Halma
Vandaag om 15:16:07
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 15:14:11
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:57:18
n baan ardennen 2.90-1.22 mtr. mobile station 66955 DCC door C_cornelis_S
Vandaag om 14:55:20
Diorama in Wijnkist door wouter-
Vandaag om 14:17:21
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:16:51
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door gvandersel
Vandaag om 13:54:21
LSModels 2018 door Peter Crossrail
Vandaag om 13:22:40
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Sobat Kras
Vandaag om 13:01:38
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Pauldg
Vandaag om 12:19:35
NL Baan in Canada door 72sonett
Vandaag om 12:07:36
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 12:05:01
De bouw van Schellenbach door Rondje_HO
Vandaag om 12:03:25
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 11:24:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jakeman
Vandaag om 11:18:34
Ermehuizen anno 1974 door Jeroen Water
Vandaag om 10:18:52
Oersik in schaal 1 door 1795
Vandaag om 10:18:27
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Peter Crossrail
Vandaag om 09:15:03
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door tothebeach
Vandaag om 09:14:45
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm? door Frederikus
Vandaag om 08:59:10
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door tothebeach
Vandaag om 08:23:32
Boom valt voor stoomtrein bij de South Devon Railway door GD
Vandaag om 06:24:48
Westlandbaan door knutselaar
Vandaag om 06:18:50
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 476773 keer)

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1845 Gepost op: 15 mei 2018, 07:49:47 »
Wat me opvalt aan de Franse (en Italiaanse) spoorwegen is dat ze om de haverklap van kleurschema veranderen, terwijl ze in Nederland al 50 jaar in het geel rijden, vlaflip-kleurschema ten spijt. Dat oranje/wit van de SNCF stamt van na de Nederlandse vergeling en is inmiddels al weer een tijdje verleden tijd.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8047
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1846 Gepost op: 15 mei 2018, 08:06:17 »
En dat oranje doet ongelófelijk jaren '70 aan, terwijl het geel niet echt gedateerd overkomt.  (y)
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1847 Gepost op: 15 mei 2018, 12:09:43 »
Op 8 mei 1993 een ritje gemaakt met de trein (Roslagsbanan) van Stockholm naar Näsbypark.


Het toen modernste materieel van het type X10p op station Stockholms Östra. Spoorwijdte is 891 mm


Halte Vendevägen met ouder materieel.


Het eindpunt Näsbypark.


Bij station Stocksund zat het motorrijtuig van het type X7p goed in het licht. Volgens Wikipedia is dit materieel gebouwd in de jaren 1946 -1949.


Motorrijtuig 54 is bewaard (niet rijvaardig) en staat in het tram/spoormuseum in Stockholm.


In 2020 komt de opvolger van dit materieel (type X15p van Stadler Rail).

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Heel lang heb ik naar deze plaatjes zitten kijken omdat iets mij trickerde en ja het is maar een heel klein detail, maar het is de zoekhoorn van de koppeling. Deze zit precies andersom als dan bij "standaard" (?) Scharfenbergkoppelingen. Bij ontwerp van de nieuwe type X15p van Stadler Rail zijn is in ieder geval standaard Scharfenbergkoppeling getekend.


afb.: Stadler Rail
Jeanne Kok

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 515
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1848 Gepost op: 21 mei 2018, 09:26:14 »
21 mei 1993 op het centraal station van Oslo.


Motorrijtuig 6550 is uit 1951 en is in 1994 buiten dienst gegaan.

Later die dag.

Høka wagen 239 op de route naar Kjelsås. In 1997 was dit type verdwenen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 515
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1849 Gepost op: Vandaag om 11:24:59 »
Wat dia's gescand van 20 juni 1993, gemaakt in Bern (Zwitserland).


Soms regent het. Lagevloertram 734 bij de halte Bärenplatz (Spitalgasse).


Marktgasse met mr. 726. Zondagsrust of de regen: normaal lopen hier veel voetgangers.


Mr. 630 en ahr. 335 bij de halte Bärenplatz. De vierassers zouden het nog tot 2003 volhouden (bron:Wikipedia).


De tram naar Worb vertrok nog van het eindpunt Helvetiaplatz.


In de middag werd er met museumwagens gereden. Op deze dia, gemaakt in de Pestalozzistrasse, mr. 37 (bouwjaar 1910) en ahr. 239 en 204.


Brunnmattstrasse met mr. 171 en ahr. 317. Deze vierasser is uit 1944.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent