Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.65

Per saldo:€-230.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:42:54
Piko 2018 door Rondje_HO
Vandaag om 22:34:30
Rheinburgh, TP V/VI door Rondje_HO
Vandaag om 22:31:05
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
Vandaag om 22:23:01
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Jeanne
Vandaag om 22:14:19
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 22:06:38
Oersik in schaal 1 door Ferry As
Vandaag om 21:55:16
DigiKeijs DR4018 door Bert_Apd
Vandaag om 21:48:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Harryku
Vandaag om 21:46:48
Sporen naar het Verleden door Entity
Vandaag om 21:37:52
Den Overslag & Marchan'Dix door Wim1969
Vandaag om 21:35:20
LA Yard in 0 door Ronald Halma
Vandaag om 21:24:31
Raadplaatje door henk
Vandaag om 21:07:41
Het verslag van "de rondreizende goederenwagon in N" door Hoontje door Hoontje
Vandaag om 21:04:31
Knolselderieveen, veldspoor op batterijen. door Wim Corduwener
Vandaag om 20:43:22
Philotrain 3737 aandrijving door Karben
Vandaag om 20:00:02
Mijn LEGO modellen. door Joep-1851
Vandaag om 19:34:08
The Intercontinental Railroad Company door clickmaniac
Vandaag om 19:26:56
Motorschild van flm 4028 ombouwen door ruudns
Vandaag om 19:11:11
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Brigitte
Vandaag om 18:58:48
Reclame bord voor HTM 750 achterwagens in de 50-ger jaren door Sven
Vandaag om 18:50:30
onderdelen Minitrix door stoombr38
Vandaag om 18:37:59
VERPLAATST: Den Overslag & Marchan'Dix door Bert van Gelder
Vandaag om 18:17:10
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Dave.......
Vandaag om 18:16:25
Pimpen DB br 103 "Roco" door Dave.......
Vandaag om 18:15:02
VSM Bolkoppen project door timtrein
Vandaag om 18:12:50
Frans diorama 1:48 door Eric B
Vandaag om 18:04:15
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 469305 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
  • Bouwt aan [Emplacement Oosterhout vijf Eiken] in N
    • Emplacement Oosterhout vijf Eiken in N
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1830 Gepost op: 21 maart 2018, 19:26:19 »
Hey het witte boerderijtje! Erg leuk. Dank
Bouwt aan modulebaan [Emplacement Oosterhout vijf Eiken] in 1:160
Tijdvak 1978 - 2000

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1831 Gepost op: 21 maart 2018, 23:38:24 »
Mijn dia scanner is een Nikon Coolscan 5000 (worden allang niet meer gemaakt).
Ik denk overigens dat het type scanner er voor amateurgebruik niet zoveel toe doet.
Veel meer van invloed is de toestand van de dia (verkleurd of verkeerd belicht).
En belangrijkste: de nabewerking van het digitale bestand bepaalt het uiteindelijke resultaat.


Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Dank voor je info Wim (y)
Zo te zien is er met je CT 18s (dia's) nix mis, ook na 25 jaar niet.
En zo te zien ben je ook zeer bedreven in het nabewerken want je foto's zien er fantastisch uit.
Ride On

Rino

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1832 Gepost op: 27 maart 2018, 08:59:43 »
27 maart 1993.


Tussen Roosendaal en Breda, bij Zegge.


3-delige sprinter tussen Oudenbosch en Roosendaal.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1833 Gepost op: 28 maart 2018, 10:51:52 »
Blijkbaar was het op 28 maart 1993 ook mooi weer om treinen te gaan fotograferen.
Nog wat plaatjes van die dag.


Wederom bij Gilze-Rijen (richting Breda) met een Plan T.


Meer terug in de richting van het station Gilze-Rijen.

Nog wat dia's in de richting Tilburg.









Tot slot nog een dia bij het station Gilze-Rijen. De trein stond hier even stil en begon weer te rijden (met beide pantografen op).

Pas in 2011 (met een digitale camera) heb ik weer eens treinen gefotografeerd rond Gilze-Rijen.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent


Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 756
  • ZWOLLE
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1834 Gepost op: 28 maart 2018, 11:05:37 »
Willem, staat er op de 1ste foto een veldbaan locje?

Grt, Ronald.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1835 Gepost op: 28 maart 2018, 12:52:28 »
Hallo,
Inderdaad, een veldbaan locje als monument.
Een 100 % uitsnede wordt niet veel duidelijker.



Het huis staat er volgens Google Earth en Street View nog.
De vooruitgang heeft hier ook behoorlijk huisgehouden: het lokje is weg en er is nu een
soort sportterrein.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

F Helm

  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1836 Gepost op: 30 maart 2018, 11:11:12 »
De lokomotief is een diema nr 1293. Heeft dienst gedaan bij steenfabriek de Vijf Eiken. De rare motorkap is het gevolg het inbouwen van een zwaardere motor.

Groetjes Frits

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1837 Gepost op: 10 april 2018, 11:55:20 »
Dortmund in het Ruhrgebied in Duitsland had en heeft een uitgebreid tramnet.
Op 10 april 1993 zou daar met een museumwagen gereden worden, dus aanleiding om
die kant op te gaan.


Stadtbahn N wagen 117 is net vertrokken van het eindpunt Brambauer (ten noorden van Dortmund).
Destijds was de route naar Brambauer voor een groot deel nog enkelsporig. Inmiddels ligt hier dubbelspoor.


Een teleurstelling: de museumtram bleek de Partytram te zijn. De 435 met bijwagen 712 in de stad (bij halte Fredenbaum).


Eindpuntcomplex Westfalenstadion met Stadtbahn B wagen 306.


Stadtbahn N wagen 151. De trams van dit type zijn al enige tijd niet meer in dienst in Dortmund. De meeste zijn naar Gdansk gegaan.


De partytram is een dubbelgelede tram op 2 vaste onderstellen met zwevend tussendeel. In 1957 gebouwd door Hansa Waggonbau.


Behalve enkelsporige trajecten waren er ook dit soort straten: in het midden van een drukke autoweg (Kr├╝ckenweg). Dit is de route naar het eindpunt
Hombruch (in het zuiden).


Even later werd er door een fotogenieker straatje gereden.


Hier ook de Partytram afgewacht.


De halte Barop Parkhaus op de route naar Hombruch. Inmiddels rijdt de Stadtbahn hier in een tunnelbak.


De tramlijn van Wickede (in het oosten) naar Marten (in het westen) is heel lang nog een traditionele tramlijn gebleven. Bij het ombouwen naar Stadtbahnbedrijf
met tunnels is deze lijn ook gemoderniseerd.
Mr. 82 in Asseln. Ook dit type tram is allang weg.








Nog wat dia's, gemaakt in Asseln (tussen Wickede en tusseneindpunt Brackel).




Bij tusseneindpunt Brackel.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
    • Ipernity fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1838 Gepost op: 12 april 2018, 14:37:45 »
Op 12 april 1993 op station Rotterdam Blaak deze 2 dia's gemaakt.





Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5830
  • Spoor N
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1839 Gepost op: 24 april 2018, 19:13:55 »
25 jaar geleden ging mijn vader mee met een rondrit van Werkgroep 1501, die langs Rotterdam en Zwolle kwam. De beschrijving staat in de naam van de foto's:





















Het kantoorgebouw in de achtergrond bestaat nu nog denk ik:


Helaas heb ik enkele eerdere 25 jaar momenten gemist, die moeten maar herkanst worden in 19-toen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

51 *