Algemeen > Ditjes en datjes

25 jaar geleden

(1/529) > >>

Jan Bennink:
Beste BeneluxSpoorders,

Het is voor mij nu ook mogelijk om zelf oude negatieven te scannen. De uitgaven van Eisenbahn Kurier, "Die DB/DR vor 25 Jahren", brachten mij op een idee.
Van 1982 t/m 1984 heb ik veel tijd kunnen doorbrengen met het fotograferen van treinen. Al die foto's zitten nu in albums waar niemand wat aan heeft. Ik heb besloten om een selectie op mijn website te gaan zetten. Scannen kost veel tijd. Ik zal er daarom maar een paar per weekeinde doen. Het leek me wel leuk om jullie daar van mee te laten genieten. Vandaar dit draadje.

We beginnen in de winter van 1982. Nieuwe loc's van de serie 1600 werden uitgebreid onderworpen aan testritten. Daarvoor werd o.a. een stam plan N+K gebruikt. Die moest bij mooi winterweer op de plaat. Dan ook maar de sik van Zutphen er op gezet



De 314 voor de toen nog aanwezige van Gend en Loos loods (4 feb 82).



De 1617 in de boog ten oosten van het station Deventer (4 feb 82).

Onde de kap van Den Haag HS is het altijd mooi fotograferen geweest. Hier IC 167 van Amsterdam naar Brussel (11 feb 82).



In maart reed de 1009 met twee nieuwe ICR's instructieritten. Hier tijdens een stop in Zutphen (8 mrt 82).



Indien jullie dit leuk vinden zal ik dit topic blijven aanvullen. Als er een "verzoeknummer" gewenst is, wil ik wel kijken of dat in de albums zit.

Met groet, Jan

Dutch013:
Topppeerrr.
Ik wil wel meer ;D.

Thanx

Gr Marco

ruben giesbertz:
Super idee ;D

ruben

nscargo:
Geweldig dat je dit met ons wilt delen
Harm

Geoffrey Korstanje:
Doorgaan! Met als verzoeknummer voor wat foto's van goederenvervoer.

Wil je de foto's zelf ook doorlinken zodat we de afbeelding op ware grote kunnen bekijken door deze aan te klikken? Mocht je niet weten hoe dit werkt dan geef je maar een PM, of anders kan ik ze ook wel aanpassen voor je.

Als voorbeeld:



Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie