Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mass am See door cor_b
Vandaag om 12:34:14
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door Suchet
Vandaag om 12:12:53
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 12:05:55
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:29
LS models M6 wagens naar DC door Jeroen Water
Vandaag om 11:34:46
BNLS-Module (h0): "Ringvaartbrug Haarlemmermeer", de samenvatting door Paul Bender
Vandaag om 11:19:31
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Floris
Vandaag om 11:05:11
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door lokloods
Vandaag om 10:58:22
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 10:50:36
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door RodeDuivel
Vandaag om 10:36:57
Stoomtram Backer & Rueb in 1:87 door RobK
Vandaag om 10:11:45
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Wijktrein
Vandaag om 09:52:51
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 08:58:08
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Wijktrein
Vandaag om 08:46:43
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door MDK193
Vandaag om 08:09:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Frontier
Vandaag om 04:41:32
Nieuws over oud spul in Colombia door fc_del_nordeste
Vandaag om 01:50:17
ICE3 NS (BR406) pimpen door Maarten.T
Vandaag om 00:18:50
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Mark been
18 februari 2018, 23:46:55
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2018, 23:30:27
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door Chris80
18 februari 2018, 23:18:29
BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by door Paul Bender
18 februari 2018, 22:51:59
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
18 februari 2018, 22:46:10
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
18 februari 2018, 22:41:37
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Waelsteder
18 februari 2018, 22:33:07
El carrilet door 72sonett
18 februari 2018, 22:02:14
Bröckenbahn door Frank 123
18 februari 2018, 21:54:02
Roco 2017 door Bartje81
18 februari 2018, 21:23:37
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
18 februari 2018, 21:17:17
CIWL Cote d Azur door sncf231e
18 februari 2018, 20:54:39
  

Auteur Topic: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012  (gelezen 2311 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2018, 18:50:54 »
Het leidingwerk is aan de linkerzijde en rechterzijde klaar.

Zo zijn de zand val pijpen aan de zand dommen gekomen.
Ook de afdek plaat op het ventielen blok zit er op, het zijn juist de kleine details die zo iets afmaken.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Hier nog even een overzicht foto.

Toch ben ik niet kapot van de beschrifting op de lok, ik heb deze dus besteld bij Beckert Modellbau.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Achteraf zit er toch meer leidingwerk op dan dat je in het begin ziet. ::)

Later meer,

Kees.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #31 Gepost op: 11 februari 2018, 08:44:45 »
De tender heeft een andere opbouw dan de originele.

Deze word dus ook aangepast, hiervoor gebruik ik een plaat van styreen met een dikte van 0.5 mm.

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

De klinknagels worden er gewoon ingedrukt vanaf de binnenzijde met een kras pen. (y) (y)

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

Natuurlijk moeten er nog een paar treden op komen en diverse snuisterijen.

Later meer,

Kees.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2018, 10:33:36 »
De tender is bijna klaar.

Na de spuitbeurt en het drogen zijn de trappen aan de achterzijde weer geplaatst, ook de tender
beschrifting mag natuurlijk niet ontbreken en is van de firma Gunther ( bestaat niet meer).

Natuurlijk mag de kolen hoop niet ontbreken en zit met verdunde houtlijm vast.

De treden op de zijkanten van de tender zijn er nog wat later opgezet en moeten natuurlijk nog een
lik verf hebben.

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44-012 by Kees Borgers, on Flickr

De ketel treden op de ketel van de locomotief hebben ondertussen ook plaats genomen.

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Br 44 012 by Kees Borgers, on Flickr

Later meer,

Kees.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 11:16:59 door puntenglijder »

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11481
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2018, 19:36:32 »
Fraai! Mijn complimenten!

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4146
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2018, 22:20:23 »
Het is een lomp ding. Gaaf!  (y) Hij ziet er gewoon zwaar uit. En die brede schoorsteen maakt het helemaal af.

Mooi om te zien hoe je hem bouwt. Ik ben wel met huisjes en zo aan het zelfbouwen, maar loks zie ik toch nog als "afblijven". Een goed voorbeeld dat je er toch echt wèl aan kan klussen kan nooit kwaad.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2018, 19:05:13 »
Heren, dank voor de complimenten. (y)

Het is nog even wachten op de schilden van de firma Beckert.
Ondertussen rijd ze hier al wel haar rondjes met geluid, later een filmpje. ;)

Later natuurlijk meer.

Kees.