Gisteravond nog eens uitgebreid mijn eerste rijtuig bestudeerd. Daar viel me een foute bedrukking op. Namelijk de coupé's zijn doorgenuumerd van A t/m J. J is de laatste. Alleen aan een kant zijn de H en de J omgewisseld. Mijn rijtuig is een tp II met zilveren dak. Op bovenstaande foto zie ik op het rijtuig van Stephan dat naoorlogs is echter dezelfde fout. Na de G komt in het alfabet echt de H en niet de J. Bijzonder is dat het aan de andere kant van het rijtuig wel goed is gedaan.Verder valt me aan de foto van Stephan op dat het chassis hier ook groen is gespoten. Dat lijkt me uiterst onwaarschijnlijk eind jaren '40 begin jaren '50. Ik denk dat dat gewoon zwart moet zijn, maar dit is alleen een aanname. Daarvoor heb ik geen enkel bewijs.mvg,Ivo
Ik zie nog een veel storender fout. De 1ste en 2de klasseborden moeten of allemaal wit of allemaal zwart zijn (na het omhoog plaatsen van de zwarte borden werden ze 1947 niet altijd vervangen voor witte exemplaren), de gekozen combinatie van 1ste wit en 2de zwart kwam pas na de déklassering van 1956.Komt er een kapwissel? Of is er een toch een foto van deze uitvoering te vinden, ik ben benieuwd.Stephan.
De 1ste en 2de klasseborden moeten of allemaal wit of allemaal zwart zijn (na het omhoog plaatsen van de zwarte borden werden ze 1947 niet altijd vervangen voor witte exemplaren), de gekozen combinatie van 1ste wit en 2de zwart kwam pas na de déklassering van 1956.Komt er een kapwissel? Of is er een toch een foto van deze uitvoering te vinden, ik ben benieuwd.
Revisiedatum is het jaar 1956. Plan K's uit deze periode hebben ook witte 1e kl en zwarte 2e kl borden. Wel jammer dat er geen goede foto' s uit dit tijdperk beschikbaar zijn.grBrutus
Bij mijn tp II variant zijn de borden allemaal zwart met witte cijfers. Dus die klopt wel. Misschien heeft de tp III variant zo gereden na de declassering?mvg,Ivo