Maar de personeelsvereniging was niet zo scheutig met subsidie, dus brachten wij een eigen VROM-wagon op de markt, inclusief certificaat van de minister." Daarmee haalde de treinenclub zo'n 20.000 gulden op, waarmee geïnvesteerd werd in de baan. Normaal bestond het budget uit duizend gulden.Toen Nijpels in 1989 door Hans Alders werd opgevolgd, had hij dan ook een belangrijke tip voor de kersverse minister. "Ik zei: je gaat één ding doen en dat is die certificaten tekenen als er een nieuwe VROM-wagon uitkomt."
Vraag me af wie ze gaan interviewen als modeltreinen weer in het nieuws komen als Ed Nijpels en Erik de Zwart er niet meer zijn. Lijkt me een geschikte peer, overigens, die Ed.
Wel een wat giechelende interviewster overigens ...
Ed Nijpels vindt het maar onbegrijpelijk dat je je modeltreinverzameling verkoopt. Hij moest dat een keer doen en dat viel hem erg zwaar: Ed Nijpels begrijpt niet waarom Neil Young modeltreintjes veilt