Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 20:48:21
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 20:47:13
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:38:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
  

Auteur Topic: Lima V36, hoe open te maken?  (gelezen 808 keer)

brutus142

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Lima V36, hoe open te maken?
« Gepost op: 10 december 2017, 14:24:09 »
Ik ben in het bezit van een Lima V36. Om deze om te bouwen naar de loc van de Belgische artillerie dien ik de loc wel uit elkaar te nemen maar dit lukt mij niet.
Heeft iemand info over hoe je deze lok open krijgt

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 17:08:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Lima V36
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2017, 14:25:53 »
Misschien heeft Steef die hamer nog ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

008200

  • Offline Offline
  • Berichten: 759
Re: Lima V36
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2017, 16:47:41 »
https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=43797:
Führerhaus gefühlvoll nach hinten "kippen", bis die vorderen Rasten aus dem Vorbau ausklipsen. Danach lässt sich das Führerhaus 1) nach oben abziehen, und 2) nie wieder richtig fest und gerade aufsetzen. Auch aufpassen, dass man nicht die Kabel für die Beleuchtung bei dieser Aktion abreißt. Danach die Schmierpumpe vom Umlauf abziehen, die vordere Leiter vorsichtig aus dem Umlauf abziehen, die Lok in einen größeren Karton stellen, und mit zwei Schraubendrehern, die man vorsichtig vom Führerhausende seitlich unter den Vorbau schiebt, die Rastnasen aushebeln. Der Karton dient dazu, die dabei unweigerlich wegfliegenden Kleinteile (Griffstangen, Lampen, Lichtleiter etc.) aufzufangen. Der Zusammenbau gestaltet sich ähnlich "einfach", zumal nicht mehr alle Kleinteile an ihren Platz zurück, bzw. dort bleiben, wollen.
Kantel de bestuurderscabine voorzichtig naar achteren totdat de inkepingen aan de voorkant loskomen van de stuurpen. Dan kan de cabine 1) naar boven worden getrokken, en 2) nooit echt weer strak en gewoon vastgezet worden(!). Zorg er ook voor dat je bij deze actie de kabels voor de verlichting niet lostrekt. Verwijder vervolgens de smeerpomp van de voetplaat, trek de voorste ladder voorzichtig los, plaats de locomotief in een iets  grotere doos en duw met twee schroevendraaiers voorzichtig vanaf het einde van de cabine onder de stuurpen de uitsteeksels naar buiten. De doos wordt gebruikt voor het opvangen van de onvermijdelijk wegvliegende kleine onderdelen (grijpstangen, lampen, lichtgeleiders, enz.). De montage is vergelijkbaar "gemakkelijk", vooral omdat niet alle kleine onderdelen terug naar hun plaats passen, of daar willen blijven zitten.
Ik heb de vertaling van Google translate iets  bijgewerkt maar die is vast voor verbetering vatbaar, vooral als je de loc zelf gaat bekijken en opereren...
Succes ermee..
FB