Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Illya Vaes
Vandaag om 12:58:20
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Rotterdam
Vandaag om 12:54:14
Mara Harbor door sneek
Vandaag om 12:49:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 12:49:03
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door NTeering
Vandaag om 12:35:00
ArSigDec, Universele Seindecoder voor DCC met Arduino door NTeering
Vandaag om 12:30:36
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door 1795
Vandaag om 12:27:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 12:26:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 12:16:37
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door Carel Ruysink
Vandaag om 11:55:46
Duitse ICE in brand, 12-10-2018 door RhB-Mikey
Vandaag om 11:55:14
Spoor 1 locs programmeren met IBI door Ben
Vandaag om 11:50:04
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Ric
Vandaag om 11:41:40
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 11:41:21
RTM in 0m door rolfm
Vandaag om 11:24:02
Rocky rail 6400 door JAB van Ree
Vandaag om 11:13:09
Voith Maxima met Uhlenbrock decoder rijdt te lang door in windigipet door henk
Vandaag om 11:12:32
Het Veluws landschap door Dave.......
Vandaag om 11:02:32
Station Amsterdam Muiderpoort, gezocht: tekeningen, plattegrond door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:00:32
(BNLS Modulebaan) 27 oktober 2018 Generale repetitie tbv Eurospoor in Eindhoven. door St00mboy
Vandaag om 10:55:53
Baanontwerp door Trein-H0
Vandaag om 09:45:46
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 09:37:47
Berghuizer papierfabriek door ruudns
Vandaag om 09:04:38
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door BastiaanV
Vandaag om 08:58:54
De 9e Grote Modelspoorexpo LEUVEN 13 en 14 OKTOBER 2018 door bollen neus
Vandaag om 08:46:42
Projekt 083-338 door Trein-H0
Vandaag om 08:10:45
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 08:09:50
  

Auteur Topic: Problemen Zwolle - Kampen.  (gelezen 11529 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6094
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #105 Gepost op: 02 juli 2018, 07:48:14 »
Ten eerste worden je personeelskosten twee keer zo hoog, en het merendeel van die gesubsidieerde concessies kan juist kostenbesparend door de conducteur achterwege te laten (halvering van je personeelskosten) en daardoor word het financieel om die treinen überhaupt te laten rijden.
Dat doet er niet toe, het is tijdelijk tot er een definitieve oplossing is. De verbouwing was ook niet gratis en op deze manier kan Stadshagen ten minste open.

Citaat
En mijn opmerking over ervaring en routine trek je nu een beetje uit zijn verband, ga jij maar 5x hetzelfde stuk op één dag rijden in dezelfde richting... Dan slaat routine door en is de kans nog groter dat je je de 5e keer ergens in vergist...
Hoeveel personeel zou er in de normale dienst ingezet worden? Ik denk dat de machinist daar meer dan 5x per dag heen en weer gaat...
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

58 *

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #106 Gepost op: 02 juli 2018, 10:43:57 »
[knip].... ga jij maar 5x hetzelfde stuk op één dag rijden in dezelfde richting... Dan slaat routine door en is de kans nog groter dat je je de 5e keer ergens in vergist...
Sorry Thom, maar nu klets je een beetje uit je nek. Toen ik net klaar was met mijn opleiding, mocht ik vrijwillig/verplicht dienst doen op de A32 tussen Gd en Apn. Zag er in 1e instantie tegenop, lekker zaaddodend, 7-9 of 11x heen en weer racen. Maar het was toch best wel leuk om te doen. Nieuw mat, nieuw baanvak voor mij en nieuwe beveiliging (ATB-NG) En!! We mochten uitgesteld remmen daar. (kan mooi met ATB-NG) :D Om even terug te komen op de quote. Alle slagen gewoon scherp en alert, geen ongein of wat dan ook. Je bent ook gewoon machinist waarvan geacht wordt dat die weet waar hij/zij mee bezig is. ;) En dat geldt ook voor de collega's van Zwolle - Kampen. Rijden daar nu een maand of 6-7, hebben de routine, ervaring om veilig heen en weer te rijden. Die uitspraak van Keolis dat het nieuw materieel is en ze op een nieuw baanvak rijden kan daarom, naar mijn bescheiden mening, gewoon naar het rijk der fabelen gestuurd worden.
Groeten Joop, machinist Lls

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 166
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #107 Gepost op: 15 juli 2018, 00:39:51 »
Het gaat serieus niet goed daar op die lijn. Ook bij 100 km/u bewegen de bovenleidingmasten teveel...
https://www.destentor.nl/kampen/problemen-nog-groter-dan-gedacht-zelfs-100-al-riskant-op-kamperlijntje~af844e81/

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #108 Gepost op: 15 juli 2018, 21:44:46 »
Welk materieel rijdt daar? Het zou ook (voor een deel) aan de loopeigenschappen kunnen liggen.

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #109 Gepost op: 15 juli 2018, 22:07:22 »
Flirts. Geen idee wat de eigenschappen daarvan zijn.
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 350
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #110 Gepost op: 15 juli 2018, 23:10:56 »
Pier Eringa is wel zo fatsoenlijk geweest de redactie van de Stentor te woord te staan in een interview. Niettemin wordt de toonzetting van de Zwolse krant steeds minder
begripvol, die ronduit stelt dat "ProRail voor *** staat"  :( : https://www.destentor.nl/zwolle/grote-baas-van-prorail-ik-baal-als-een-stekker-van-het-kamperlijntje~ae7d86c5/


Hans deR

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #111 Gepost op: 15 juli 2018, 23:47:31 »
Ik vind ook dat de krant/media ronduit gelijk heeft.

Stel je bent schilder en krijgt de opdracht om de kozijnen te schilderen, dan controleer je ook eerst of het hout niet verrot is. En dat doe je niet op slechts 2 plekjes van in totaal vele kozijnen. Want dat is niet controleren, een representatieve steekproef of niets doen.  als je klaar bent en t glas valt eruit omdat alles verrot was kun je niet gaan schermen met niemand heeft mij daar opdracht toe gegeven om t te controleren. Ik moest alleen schilderen. Ook al mag je van de andere partijen verwachten dat die ook enige kennis bezitten. Ze hebben advocaten zat om dan met disclaimers te werken. Misschien zat t niet in de originele scope. Maar hoe kun je nu een opdracht accepteren als je niet alle risico’s kent, voor jezelf en opdrachtgever.

Je moet je boerenverstand gebruiken, voor en tijdens het werk. ProRail had op voorhand kunnen bedenken dat het niet goed zou gaan (de geschiedenis van dit lijntje verteld genoeg), en ook tijdens het werk hadden ze de boel nog plat kunnen leggen.

Maar tegenwoordig denkt niemand meer na en de schuld ligt altijd bij de ander. Prutsers zijn t (alle betrokken partijen, niet alleen ProRail)

Stuurman Wil

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #112 Gepost op: 16 juli 2018, 00:02:15 »
Goedkoop is en blijft natuurlijk altijd duurkoop.
Oost-west gaan alle sporen niet best.
Bij het eerste spoor in achtienhonderd zoveel was de ondergrond al niet goed en ze willen dat niet toegeven en wel goed doen.

Het is geen kwestie van geld, het is een kwestie van oostwest niet al te best.
Leiden-Utrecht enkel spoor
Breda Den Bos enkel spoor
Zwolle- Emmen enkelspoor
Nijmegen-Kleef enkel spoor, maar geen trein.

Niet alleen bij de spoorwegen.

Lelystad-Zwolle tweebaans rotweg.
Leiden-Utrecht, vierbaans golfweg met stoplichten.
Den Bos= Duitse grens géén weg.
Schiphol richting oosten tweebaans weggetje.


Groetjes
Wil
Ik heb geen treinbaan meer.
Ik heb wel een nieuwe ruimte en een plan.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #113 Gepost op: 16 juli 2018, 00:11:03 »
Ik vind ook dat de krant/media ronduit gelijk heeft.

Stel je bent schilder en krijgt de opdracht om de kozijnen te schilderen, dan controleer je ook eerst of het hout niet verrot is. En dat doe je niet op slechts 2 plekjes van in totaal vele kozijnen. Want dat is niet controleren, een representatieve steekproef of niets doen.  als je klaar bent en t glas valt eruit omdat alles verrot was kun je niet gaan schermen met niemand heeft mij daar opdracht toe gegeven om t te controleren. Ik moest alleen schilderen.
Nou, dan zou ik maar niet gaan kijken hoe sommige schildersbedrijven te werk gaan bij opdrachten van woningsbouw corporaties "Dit staat wat we komen doen in het contract, en that's it..."  ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6094
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #114 Gepost op: 16 juli 2018, 07:15:11 »
Goedkoop is en blijft natuurlijk altijd duurkoop.
Oost-west gaan alle sporen niet best.
Bij het eerste spoor in achtienhonderd zoveel was de ondergrond al niet goed en ze willen dat niet toegeven en wel goed doen.

Het is geen kwestie van geld, het is een kwestie van oostwest niet al te best.
Leiden-Utrecht enkel spoor
Breda Den Bos enkel spoor
Zwolle- Emmen enkelspoor
Nijmegen-Kleef enkel spoor, maar geen trein.
Dit is toch wel het meest vreemde dat ik dit weekend gelezen heb.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

58 *

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17563
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #115 Gepost op: 16 juli 2018, 08:29:54 »
Tijdelijk met 140 km/uur gaan dieselen? Redden de Buffels dat qua acceleratie?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 838
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #116 Gepost op: 16 juli 2018, 08:50:51 »

Ja, de vervoerder ziet je aankomen. Kopen ze elektrisch materieel zoals in de concessie uitgevraagd is mag je er niet mee rijden en moet je ander toegelaten dieselmaterieel gaan zoeken voor de exploitatie.
We hebben hier duidelijk te maken met vergeten/verloren kennis van de bodemstructuur.
Mensen met ervaring worden wegbezuinigd en jongere goedkopere krachten stromen in.
Veel ervaren "rotten in het vak" kunnen je vertellen waar zwakke plekken in de bodemstructuur zitten.
Maar misschien heeft dit lijntje nu eens een leereffect!
Als er grondig bodemonderzoek was gedaan was al deze poespas niet nodig geweest.
Vroeger zag je geregeld de wagens van FUGRO bodemonderzoek langs de lijn.
Maar in het kader van financiële besparingen is dat het eerste wegbezuinigd.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2018, 09:44:36 door Bert van Gelder »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17563
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #117 Gepost op: 16 juli 2018, 09:05:39 »
Lijkt me ook niet dat de vervoerder daarvoor moet opdraaien. Helemaal terug naar dieselexploitatie lijkt me geen raar idee. Een investering in de bodem is duur. En als het lijntje jaren sluit, dan hoeft het op den duur niet meer.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16074
    • Pagina van klaas
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #118 Gepost op: 16 juli 2018, 09:16:26 »
Hoe zijn de bovenleidingmasten daar gefundeerd? Vlinderblokken?
Op een deel van de Sloelijn zijn de masten onderheid. D.w.z. één heipaal, daarop een betonblok gestort met ankerbouten  en daarop de mast. Ik vond het wel een aparte constructie omdat daar een dik zandpakket op de klei ligt en de treinen rijden er vrij langzaam. Dus de noodzaak van de heipalen zie ik daar niet zo.

Maar voor het Kamperlijntje is het misschien een oplossing.
Op 20 en 21 oktober sta ik met "Without" op de tentoonstelling in Edegem. http://mtdtreinenclub.be/over/tentoonstelling/index.html

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3158
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #119 Gepost op: 16 juli 2018, 09:49:50 »
Beste allen,

Graag wel even bij de feiten blijven en niet met argumenten komen die kant-noch-wal raken (zoals over schilders, oost-west, en vroeger was het beter).

Dank u...

Gr, Bert
Team moderatoren