Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sluiting traject Geldermalsen-Elst? door Illya Vaes
Vandaag om 08:47:08
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 08:45:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjen B.
Vandaag om 08:27:59
NS bestelt 88 extra sprinters door Sander.
Vandaag om 08:13:26
Een oude Roco E44 in een nieuw jasje door Bahn-AG
Vandaag om 08:00:20
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 07:40:38
BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen door sander1985
Vandaag om 07:34:55
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Eric B
Vandaag om 07:31:39
Modeltrein Expo On traXS! 15-16-17 maart 2019 door Ben
Vandaag om 07:27:14
Dat overkomt mij niet. door Noordernet
Vandaag om 07:08:48
NS modelbaan Hoekdam H0 door Dash 8
Vandaag om 05:57:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:38:31
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door jakeman
Vandaag om 01:30:28
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Martijnstein
Vandaag om 01:07:30
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Michel Zethof
Vandaag om 00:03:28
's-Heer Heinkenspolder door NS264
20 februari 2019, 23:57:29
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door grove den
20 februari 2019, 23:52:45
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Sven
20 februari 2019, 23:19:21
Hulp gevraagd voor baanplan, thema: Nijmeegse kolenlijn in h0 door NS264
20 februari 2019, 23:16:09
PWM controller via ali-express door tothebeach
20 februari 2019, 22:58:17
Schwarzwald boerderij door EricZmS
20 februari 2019, 22:49:58
Depot 2 door NS264
20 februari 2019, 22:49:48
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
20 februari 2019, 22:27:54
Lima Hondekop komt moeizaam in beweging door Klaas Zondervan
20 februari 2019, 22:16:37
BMB-Module: “Wateringbury” door Remco_Nzo
20 februari 2019, 21:53:10
Geen Captrain meer in Belgie vanaf vannacht 23:59uur door Floris
20 februari 2019, 21:10:27
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht. door Biessendorf
20 februari 2019, 21:05:32
Terug naar het begin, van digitaal naar analoog. Ben ik de enige? door DJV
20 februari 2019, 20:56:14
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Luit
20 februari 2019, 20:52:41
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 februari 2019, 19:58:08
  

Auteur Topic: Problemen Zwolle - Kampen.  (gelezen 12609 keer)

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #45 Gepost op: 09 december 2017, 12:38:46 »
En om het nog erger te maken: Electrisch rijden vanuit Enschede gaat tot Raalte omdat er in Zwolle geen perron vrij is. Tot volgend jaar zomer in Raalte overstappen op de bus naar Zwolle. Maar wel DM90 aan de kant zetten. Ze zijn letterlijk en figuurlijk het spoor bijster.

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
    • Flickr
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #46 Gepost op: 09 december 2017, 12:40:20 »
Dat is niet correct. De sneltrein rijdt tot Raalte, de gewone stoptrein rijdt volgens de normale dienstregeling door. Dat omdat de sneltrein geen plek heeft op Zwolle. Dat was er bij DM'90 ook niet geweest.  Laten we feiten en fictie scheiden.
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

tolsspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #47 Gepost op: 09 december 2017, 13:25:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #48 Gepost op: 09 december 2017, 17:05:32 »
Ik snap niet wat het stoppen van rijden met DM90 te maken heeft met het inkorten van een toekomstige IC.

Die DM90 zijn van NS, en er komt nu een nieuwe vervoerder met nieuw materieel zoals ook geeist is in de concessie.

Ook als je met DM90 rijdt, is er niet ineens perronruimte...
« Laatst bewerkt op: 09 december 2017, 17:11:51 door Thom »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 5236
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #49 Gepost op: 09 december 2017, 19:13:24 »
Als ik jok, doe ik dat in commissie. Het stond vanmorgen woordelijk in de TC Tubantia maar op hun website is het bericht inmiddels gewijzigd.

Waarmee maar weer bewezen is, dat krantenjongens vaak de klok horen luiden, doch niet altijd weten waar de klepel hangt.
Zeker als het een stationsklok betreft.

Ondertussen wordt er morgen sneeuw verwacht. Dat nieuwe spul krijgt het meteen voor de kiezen.
Ik wens vervoerder en passagiers (waaronder mijn zoon) alvast een behouden aankomst volgens dienstregeling.

'allo
Hendrik Jan
“Since the founding of our nation, many of our greatest strides—from gaining our independence, to abolition of civil rights, to extending the vote for women—have been led by people of faith and started in prayer,"  Donald J Trump

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 6672
  • Jeroen
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #50 Gepost op: 24 juni 2018, 12:43:00 »
Goh. het zal eens niet.

https://www.tubantia.nl/enschede/twijfel-over-sneltrein-enschede-zwolle-door-rekenfout~aa2fe67b/

(sorry voor omhooghalen oud topic, maar vond het wel een beetje hier op aansluiten. )

Blauwnet heeft wel problemen

Hoe Keolis daar uitkomt?

Denk ook aan de lijn Bielefeld - Hengelo, met problemen met omschakelen van de spanning op de FLIRT.



Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2710
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #51 Gepost op: 24 juni 2018, 22:25:56 »
Ik denk niet dat het Keolis is die een probleem heeft maar onze infrabeheerder die de verantwoording heeft de infrastructuur beschikbaar te stellen zoals afgesproken is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17965
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #52 Gepost op: 25 juni 2018, 07:44:58 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6216
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #53 Gepost op: 25 juni 2018, 08:01:34 »
Dat hoeven ze niet, maar de sneltrein wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

matthijs-spoor3

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #54 Gepost op: 25 juni 2018, 22:34:40 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?

omdat de lijn daar wel voor verbouwd is en daar beloftes over gedaan zijn.

Illya Vaes

  • Online Online
  • Berichten: 1825
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #55 Gepost op: 26 juni 2018, 09:14:17 »
Waarom moeten stoptreintjes egenlijk zo nodig 140 op dergelijke lijntjes?
Die "lijntjes" zijn niet meer de gezapige rustige lijntjes van 1980.
Er worden serieuze hoeveelheden mensen vervoerd en om dat te doen zonder (al dan niet integraal) verdubbelen moet je wel je kruisingen halen in een stabiele dienstregeling.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17965
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #56 Gepost op: 26 juni 2018, 09:23:42 »
Helder, maar het klinkt als kennet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #57 Gepost op: 26 juni 2018, 10:20:45 »
Het verhaal
De oude lijn Zwolle Kampen was diesel en er werd 100km/h gereden. Stadshagen (nieuwe wijk van Zwolle) wilde graag een halte maar was niet haalbaar met de rijtijden.
Bij de aanbesteding naar elektrificeren van de lijn werd bepaald dat de snelheid verhoogd word naar 140 km/h waardoor een halte bij Stadshagen mogelijk zou worden i.v.m de nieuwe rijtijden.

Nu ligt de halte bij Stadshagen er maar kan niet worden gebruikt omdat er 100 km/u gereden wordt i.p.v. de beloofde 140 km/h omdat de bodem in de oude polder te slap blijkt te zijn voor 140 km/h. Bij snelheden van 140 km/h gaat de bodem deinen.

Een (klein) inschatting foutje  :o

Mvg, Johan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 4245
  • NS tijdperk IV (1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #58 Gepost op: 26 juni 2018, 12:31:31 »
Ik ben zelf vanuit ProRail betrokken bij dit project. Zolang er nog veel gedoe is tussen ProRail en de Provincie Overijssel, ga ik geen mededelingen doen hoe het nu werkelijk zit met dit project. Ik kan wel melden dat Johan's verhaal kant noch wal raakt.  :o

Er doen zich heel veel verhalen de ronde over dit project. Maar ga a.u.b. GEEN conclusies trekken uit wat er in de media geschreven en geroepen wordt. Het ligt allemaal veel genuanceerder dan de media schrijft / roept.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 12:39:25 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen anno 1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6216
  • Spoor N
Re: Problemen Zwolle - Kampen.
« Reactie #59 Gepost op: 26 juni 2018, 13:47:10 »
Hoezo, het punt is toch dat de trein geen 140 km/u kan vanwege de slechte ondergrond waardoor de rijtijden en eventuele overstappen niet worden gehaald?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

62 *

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.