Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Knollendam door Totty
Vandaag om 18:50:03
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door Sobat Kras
Vandaag om 18:41:50
Slippende O ringen Roco krokodil. door Eric B
Vandaag om 18:40:54
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door john 56
Vandaag om 18:39:39
Stoomtram Backer & Rueb in 1:87 door Sven
Vandaag om 18:36:42
Spanningsverlies bij gelijktijdig opladen 34 CDU's, normaal? door bellejt
Vandaag om 18:23:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:21:32
BNLS-modulebaan: de tekeningen door Paul Bender
Vandaag om 18:21:14
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 18:21:07
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
Vandaag om 17:56:42
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 17:43:53
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 17:43:03
Steppermotor, Adafruit v2, PWM door meino
Vandaag om 17:36:33
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door marijnman
Vandaag om 17:31:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:24:07
Lokpilots en ontstoring door RobertH
Vandaag om 17:22:33
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door Eric B
Vandaag om 17:08:49
Preset 3 overweg met AHOB en massa simulatie van Digikeijs door Wernerf
Vandaag om 17:01:52
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Rockerbox2
Vandaag om 16:55:59
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door martijn v m
Vandaag om 16:44:44
LS models M6 wagens naar DC door bekie
Vandaag om 16:04:48
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 15:46:47
Berghuizer papierfabriek door ruudns
Vandaag om 15:18:47
Mass am See door tijgernootje
Vandaag om 14:01:15
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 12:57:33
BNLS-Module (h0): "Ringvaartbrug Haarlemmermeer", de samenvatting door Paul Bender
Vandaag om 11:19:31
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Floris
Vandaag om 11:05:11
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 10:50:36
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 08:58:08
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Wijktrein
Vandaag om 08:46:43
  

Auteur Topic: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)  (gelezen 1860 keer)

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 5839
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #15 Gepost op: 06 december 2017, 12:49:18 »
Was in het leger al zo. ZHKH = zelf hulp kameraden hulp.

Wil een hulpverlener kunnen helpen, zal hij dat veilig willen/moeten kunnen doen.
En wellicht niet fijn / te laat voor zwaargewonden, maar het is niet anders.
Gr.
Eric

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3916
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #16 Gepost op: 06 december 2017, 12:53:06 »
Niemand zegt ook dat de brandweer onterecht gewacht heeft tot het veilig was.

Het is alleen onacceptabel dat het meer dan 2 uur duurt tot dat eindelijk geregeld is.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
  • OntraXS Layout Division
    • Team USA Metusa Junction
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #17 Gepost op: 06 december 2017, 12:56:07 »
Heb net de persconferentie gezien op Facebook die door de hulpverleners is gegeven. Zij waren zeer tevreden en er werd vermeld dat de gewonden in de trein zeer gedisciplineerd te werk zijn gegaan en elkaar geholpen hebben totdat de professionele hulp ter plekke was.

Was in het leger al zo. ZHKH = zelf hulp kameraden hulp.


Bij ons (lichting 82-3) noemde men dat ZHKM.... Zelf Hulp Kameraden Moord  ;D ;)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #18 Gepost op: 06 december 2017, 14:22:47 »
En 70-3 zei Zelfhulp Konijnenhulp.  Maar we gaan wel erg ver off topic.

Aan alle stuurlui aan de wal: gezien de manier waarop de Duitsers hun zaakjes regelen kan je er echt vanuit gaan dat de gang van zaken correct was.

Drik

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 707
  • Oude meuk in h0
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #19 Gepost op: 06 december 2017, 15:22:48 »
Laatste informatie (06-12-2017; 12:19 uur): https://www.derwesten.de/panorama/personenzug-und-gueterzug-stossen-bei-meerbusch-zusammen-id212748471.html
Kort samengevat:
De goederentrein stond terecht stil voor een rood sein.
De personentrein had niet in hetzelfde blok als de goederentrein mogen rijden.
Onduidelijk is nog wat hiervan de oorzaak is: fout sein of fout van machinist. Dit wordt onderzocht.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 5839
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #20 Gepost op: 06 december 2017, 16:29:22 »
Bij ons (lichting 82-3) noemde men dat ZHKM.... Zelf Hulp Kameraden Moord  ;D ;)
Volledig off topic, ik was lichting 82-5  ;D
Gr.
Eric

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2672
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #21 Gepost op: 06 december 2017, 19:01:01 »
En 70-3 zei Zelfhulp Konijnenhulp.  Maar we gaan wel erg ver off topic.
Aan alle stuurlui aan de wal: gezien de manier waarop de Duitsers hun zaakjes regelen kan je er echt vanuit gaan dat de gang van zaken correct was.

Drik
alsof men daar geen fouten gemaakt worden of men zich altijd strikt aan de regels houd....

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2471
    • Mijn van-alles website
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #22 Gepost op: 06 december 2017, 21:34:23 »
"En de reizigers zitten relatief veilig omdat de trein fungeert als een kooi van Faraday in dit geval."

Daar zaten een aantal zwaargewonden tussen die dus niet geholpen werden...
En weer een journalist die weinig verstand van zaken heeft. Over het algemeen kan het bloedlink zijn ook maar iets aan te raken in een trein als er mogelijk een leiding op een plek ligt waar die niet hoort.

Maar gewonden gaan helpen terwijl er mogelijk spanning op de trein staat is vragen om moeilijkheden. Het lijkt mij gruwelijk moordend voor hulpverleners om ondanks hulpgeroep en gekerm niets te kunnen doen en te moeten wachten.
Ik ga de link niet plaatsen, maar er is een video van de zware aanrijding bij Bad Aibling (zo even uit m'n hoofd) op het internet te vinden: als je geen gekerm wil horen dat je nog enkele dagen in je hoofd hoort, moet je de video ook niet kijken, maar serieus: een beetje meer respect voor de mensen die verstand hebben van mensen redden, zou op z'n plaats zijn. Dat het lang duurt voor de spanning afgeschakeld is begrijp ik ook, maar kunnen de reddingswerkers weinig aan doen.

Arjen52

  • Offline Offline
  • Berichten: 707
  • Oude meuk in h0
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #23 Gepost op: 06 december 2017, 22:08:54 »
Update 06-12-2107; 19:16 uur:
De vermoedelijke oorzaak van het treinongeval is een verkeerde opdracht van de TDL aan de machinist van de reizigerstrein.
De TDL schijnt de machinist mondeling toestemming gegeven te hebben om een stoptonend sein te negeren en door te rijden.
Dit zou veroorzaakt kunnen zijn omdat een treinnummer verkeerd is aangemeld/ingevoerd.
Bron: www.derwesten.de

Overigens blijken, volgens een bericht in de Rheinische Post, inzittenden van de trein zelf eerste hulp geboden te hebben aan slachtoffers, terwijl de hulpdiensten nog niets konden uitrichten.
« Laatst bewerkt op: 06 december 2017, 22:14:58 door Arjen52 »

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #24 Gepost op: 06 december 2017, 22:29:14 »
Bij de Rheinische Post zijn ook beelden vanuit een drone te zien.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #25 Gepost op: 06 december 2017, 22:36:10 »
Een geluk bij een ongeluk dat de goederentrein niet beladen was. Anders had het er voor de reizigers nog veel slechter uitgezien.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re: Treinongeval bij Düsseldorf (d.d. 05-12-2017)
« Reactie #26 Gepost op: 06 december 2017, 22:50:00 »
In Nederland is na de invoering van concurrentie op het spoor als bezuinigingsmaatregel het voeren van sluitlichten op goederentreinen afgeschaft. In de plaats kwamen reflectorplaatjes.

Uiteraard kennen we de toedracht van dit ongeluk nog niet, maar je kunt je afvragen wat eerder opvalt als je als machinist in het donker een stilstaande of (langzaam) rijdende goederentrein van achteren nadert, een (knipperend) sluitlicht of een reflectorplaatje...