Doel:€250.00
Donaties:€15.00

Per saldo:€-235.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 06-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ESU LokSound Micro, v4. Hoe kun je remgeluid aanzetten? door spock
Vandaag om 00:32:47
Concept en vragen voor eenvoudig bloksysteem met transistors door Joost O
Vandaag om 00:25:43
Informatie gezocht: oud model NS 1200 ca. 1960, 'N.V. Modelspoorwegen' door janw
Vandaag om 00:04:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:03:59
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
16 februari 2020, 23:58:39
DE2 geel en rood met hazelnoot door Hendrik Jan
16 februari 2020, 23:49:53
NS1000 - restauratie door janw
16 februari 2020, 23:36:46
Wisselaandrijving, hoe moet je stappenmotor aansluiten? door 72sonett
16 februari 2020, 23:20:55
DCC++ door Wikky
16 februari 2020, 23:19:06
Piko NS1100, materieelbespreking door Edsko Hekman
16 februari 2020, 23:08:37
NS DE-5 op basis van Lima Mat'46. door damngrazy
16 februari 2020, 23:03:48
Projekt 083-338 door 44
16 februari 2020, 22:56:40
Raadplaatje door eemstede
16 februari 2020, 22:27:16
Terschellinger Spoor door SimonSt
16 februari 2020, 22:10:24
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door Ronald69
16 februari 2020, 22:03:26
Productiejaar van de auto, overzichtslijst. door Ascona
16 februari 2020, 21:42:05
RC besturing van h0 modelbaan door Scratchbuilt
16 februari 2020, 21:37:23
Poolse meuk in 0e. door Stedahult
16 februari 2020, 21:35:38
Reparatie Fleischmann H0 profi driewegwissel door stoombr38
16 februari 2020, 21:22:28
Digikeijs 4018 wisseldecoder: op uitgang 8 gaan wisselspoelen trillen. door Bert_Apd
16 februari 2020, 21:01:04
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
16 februari 2020, 20:47:58
Afdraaien van wielflenzen door Fritsprt
16 februari 2020, 20:35:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GerardvV
16 februari 2020, 20:29:15
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door raymond erdtsieck
16 februari 2020, 20:18:31
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
16 februari 2020, 20:03:19
Cushman Oregon, voorheen Project Unnamed door Ronald Koerts
16 februari 2020, 19:50:16
Fleischmann wisselaandrijvingen aanpassen werkt niet goed. door Arjen52
16 februari 2020, 19:40:16
VERPLAATST: Flm wisselaandrijvingen door Bert van Gelder
16 februari 2020, 19:34:20
Open dag door JohnT
16 februari 2020, 19:25:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 februari 2020, 18:33:18
  

Auteur Topic: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..  (gelezen 3515 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6254
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2019, 09:55:15 »
Afstanden in Nederland stellen niks voor.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4017
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2019, 10:12:12 »
Relatief gezien heb je daar zeker gelijk in 😋
Het pakketje is al onderweg 😉

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
  • Hugo Baart
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2019, 12:05:55 »
Hugo,
Kijk eens op:

https://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=59&t=6344

Loc op de eerste pagina, rijtuig op de tweede pagina

Groet, Kees

Ik hoef geen beschrijving meer te maken van de ombouw van statisch model naar rijdend model. De website van spoorforum.nl is overduidelijk.
De ombouw is gelukt en ook is er een decoder gemonteerd. Er was daar net genoeg ruimte voor tussen het kapje en het KATO chassis 11-103. Het plaatje lood dienende als ballast heb ik aan de onderzijde van de originele bodemplaat geplakt. Ook hebben bij de sloopwerkzaamheden de kunststof spijltjes het niet overleefd en die he ik vervangen door veel realistischer 0,5 mm metalen staafjes. Al met al heb ik een leuk gedigitaliseerd kasten lokje aan mijn verzameling kunnen toevoegen. Tijdens de Gangelter Modellbautagen op 30 november en 1 december zal dit model op mijn modelbaan "De Niggende Saligheyd" te zien zijn. Achter dit kasten lokje heb ik een Welsh Highland Railway coach, welke ik groen heb gespoten, en een gesloten groenen goederenwagon gehangen. Een leuk stammetje.












Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6254
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #18 Gepost op: 24 november 2019, 10:04:42 »
Je hebt de lok mooi laag kunnen houden. Ziet er goed uit. Ook leuk dat je dat rijtuig groen hebt gemaakt, staat ‘m goed. Leuke details ook toegevoegd op het dak. Ik ben veel te lui geweest en heb dat niet gedaan. Volgende keer doe ik dat ook.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
  • Hugo Baart
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #19 Gepost op: 25 november 2019, 11:22:14 »
Ook leuk dat je dat rijtuig groen hebt gemaakt, staat ‘m goed. Leuke details ook toegevoegd op het dak. Ik ben veel te lui geweest en heb dat niet gedaan. Volgende keer doe ik dat ook.

Hallo Sven,
Je stelt je wat te bescheiden op met de opmerking at je veel te lui bent geweest. Ik ken je anders als een bevlogen modelspoorder die open staat voor allerlei innovaties.

Bijgaand wat foto,s van de Welsh Highland Railway Coach.
Zo veel details heb ik niet toegevoegd. De dakribben zijn van Evergreen strip nr. 100. De dakventilatoren zijn gemaakt uit een plaatje styreen van 0.5 mm waar met een holpijpje van 4 mm de rondjes zijn gemaakt. Tot slot is een rond styreen van 2.5mm van Evergreen op het rondje geplakt. Ik heb wel gaatjes in het dak geboord waar de ronde staafjes door heen passen. Zo zitten de dakventilatoren stevig vast. Tenslotte heb ik noodgedwongen een stripje styreen Evergreen 2,5 x 2,5 mm aan de onderzijde geplakt die ik zwart heb geschilderd. De reden is dat ik de treeplank verkeerd heb gelijmd en de coach veel te hoog op zijn wielen stond. Maar het geeft wel een aardig effect.








Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6254
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen..
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2019, 13:49:16 »
Mooi zo.  (y)

Waar ik wel weer tijd in heb gestoken is alle ramen met de snijplotter uit te snijden en één voor één in de sponning heb gelijmd. Daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.