Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

REE loc met ESU: of geluid, of rijden? door VAM65
Vandaag om 08:56:05
Problemen Zwolle - Kampen. door Henk Boshuyzen
Vandaag om 08:50:51
Mijn-baan, HOe. door NS264
Vandaag om 08:47:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 08:43:56
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 08:43:21
MSC HET SPOOR - Chateau Migraine door NS264
Vandaag om 08:40:20
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door MWS
Vandaag om 08:26:37
Baan in Los Angeles door Karst Drenth
Vandaag om 07:37:03
Haagse PCC 1308 + 2104 door Henk Boshuyzen
Vandaag om 07:35:18
digikeijs 4018 door hannes62
Vandaag om 04:54:35
NL Baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 01:09:02
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door NS264
15 juli 2018, 23:46:02
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door NS264
15 juli 2018, 23:42:00
Bouw van een NCS rijtuig C10c jaren dertig door St00mboy
15 juli 2018, 23:36:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
15 juli 2018, 23:18:46
Opdracht fotowedstrijd juli/augustus: meerdere vormen van transport door NS264
15 juli 2018, 23:10:03
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door sdz1976
15 juli 2018, 23:05:53
Oersik in schaal 1 door sdz1976
15 juli 2018, 22:58:49
Vraag over seinnummering DB door Wim Hesselink
15 juli 2018, 22:42:45
Westlandbaan door Tulpendaal
15 juli 2018, 22:14:55
  

Auteur Topic: Stremming Goes-Vlissingen  (gelezen 2285 keer)

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #30 Gepost op: 24 november 2017, 11:04:29 »
Vind dat ook wel een beetje raar, temeer daar de bovenleiding zonder spanning was gevallen. Misschien met een aanloop en dan zonder geheven stroomafnemers zeilen tot voorbij het dode punt ;D.
Het onderzoek zal wel uitwijzen wat er daadwerkelijk is gebeurd, speculeren heeft geen zin.
Mvg Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 678
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #31 Gepost op: 24 november 2017, 11:14:55 »
Hoi Joop,

Als de trein al onderweg ( of dichtbij de lokatie is) is kan het inderdaad wat lastig worden.
Maar de normale gang van zaken is, dat we een schouwopdracht uitvragen.

In dit geval, via de NS planner, vertrek trein uit Vlissingen: 0520u (volgens het boekje tenminste)
Uitschakeling bovenleiding : 0524u
Daarna is de trein daar gestrand, sowieso omdat deze geen spanning meer had via de bovenleiding.

Dus de trein was daar eerder dan dat wij actie hebben kunnen ondernemen. beetje vervelende samenloop dus.
Mvg, Marcel

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 678
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #32 Gepost op: 24 november 2017, 11:23:04 »
Hoi,

Even terzijde, als een elektrische trein zonder bovenleiding spanning komt tijdens rijden, zal de machinist door blijven rollen met zijn trein, in de hoop weer onder spanningsvoerende bovenleiding te kunnen komen of aan een perron.
Over de afstanden wat ze dan kunnen afleggen, dat ligt aan de trein zelf. Heb al eens een goederentrein gehad die 13 km zo heeft afgelegd, op het A15 trace.

Dit is gebruikelijk, tenzij er een vermoeden is dat het door de trein veroorzaakt is, denk aan het verliezen van een stroomafnemer.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15596
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #33 Gepost op: 24 november 2017, 12:20:54 »
Vertrek van de trein was 5:20 uit Vlissingen en 5:23 uit Souburg.
Als de uitschakeling om 5:24 was, dan is die waarschijnlijk veroorzaakt door het passeren van de zojuist vertrokken trein.
Het was toen nog steendonker, dus de machinist heeft te laat gezien dat hij tegen een krom portaal aan reed.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 823
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #34 Gepost op: 24 november 2017, 12:21:26 »
Ah, dat is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden dan..

Overigens, dat doorrollen wel met beugel(s)op het dak ;)

Uit het handboek:
4.4.4 Storingen aan de infrastructuur 4.4.4.1 Wegvallen bovenleidingspanning
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U zet een snelremming in en zendt een alarmoproep uit.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning niet heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U probeert de trein uit te laten rollen tot een plaats waar de trein -indien nodig- geëvacueerd kan
worden.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
Als de calamiteit langer dan 10 minuten zal gaan duren, overlegt u met de helpdesk MBN over de wijze waarop u het materieel dienstvaardig kunt houden.
Controleer elk half uur de batterijspanning en hoofdreservoirdruk . U maakt met het MBN nadere afspraken over technische ondersteuning en eventuele inzet van hulpmaterieel.
U vraagt na het oponthoud toestemming aan de treindienstleider om verder te mogen rijden.
Groeten Joop, machinist Lls

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 678
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2017, 13:15:32 »
hoi Joop,

Beetje off topic, maar zijn dat de regels?
Ik maak regelmatig anders mee.  ;D

Zelfs meerdere keren bij trdl moeten dreigen om grote gebieden spanningsloos te maken als ik een trein kan volgen op mijn systeem ( wat uiteraard niet goed is ).

@Klaas,

Als door trein gebeurt zou zijn, dan is 1 spoor spanningsloos, nu waren beide sporen nagenoeg tegelijk spanningsloos gegaan.
Maar voorval en passeren trein moet wel erg dicht bij elkaar hebben gelegen.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15596
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2017, 15:21:37 »
Een (grotendeels) nieuw portaal.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15596
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #37 Gepost op: 06 december 2017, 16:22:49 »
Het vervolg van het verhaal: 26 bomen worden versneld gekapt.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/versnelde-kap-bomen-langs-spoorlijn~acdd1f0a/
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)