Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.30

Per saldo:€-230.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-12-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door CAW
Vandaag om 06:31:21
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 06:21:05
Welke modellen staan boven aan verlanglijst voor komende Nürnberg Toy Fair? door Meppelspoor
Vandaag om 04:11:29
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Deetrein
Vandaag om 00:41:52
Mabar Tren, waar leverbaar in NL? door Rondje_HO
Vandaag om 00:29:04
Vrachtauto's in Schwarzburg door Ruud K
Vandaag om 00:16:34
BIELZ en het jaar 2017 door 3dscaleworks
Vandaag om 00:12:41
Nieuwbouw container overslag terminal door NS264
14 december 2017, 23:55:43
B-Models Sggmrss90 MAERSK Koelcontainer: in welke trein in te zetten? door jandcargo
14 december 2017, 23:06:03
3d Printen door 72sonett
14 december 2017, 22:48:49
vergroten van railsafstand Roco-Line zonder bedding door Nederlaantje
14 december 2017, 22:46:13
Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn door ReneN
14 december 2017, 22:38:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gérard Drost
14 december 2017, 22:35:38
Interieur foto's 1200 loc door evert bennekom
14 december 2017, 22:34:17
Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender door Bahn-AG
14 december 2017, 22:18:35
Beïnvloeding schakeltijden wisseldecoders door centrales door Bert_Apd
14 december 2017, 22:08:53
3D/RM-IG: NS seinen (H0) door De eerste Ivo
14 december 2017, 21:54:11
Koploper crash met onbekende fout, i.c.m. DR5000 door Bert_Apd
14 december 2017, 21:49:31
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door Jes
14 december 2017, 21:44:31
Rijtuigen spoorwegbouwbedrijf. 2 kleurig in 1955 door Jeff
14 december 2017, 21:29:26
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
14 december 2017, 21:29:14
Railtalk Magazine December 2017 door Erik de Zeeuw
14 december 2017, 21:16:38
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 december 2017, 21:09:00
BNLS-module: "De Kolk" door Tulpendaal
14 december 2017, 20:46:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Ruud K
14 december 2017, 18:59:12
Hatzum, NL modelbaan naar voorbeeld uit Friesland door mass am see
14 december 2017, 18:28:41
Aansluiten schakelaar 1xAAN/UIT/AAN door frodo
14 december 2017, 18:25:04
Project Halleberg, een digitale tandrad pendelbaan door Robkop
14 december 2017, 17:44:24
Index artikelen Railmagazine door martijnhaman
14 december 2017, 17:44:21
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
14 december 2017, 17:37:27
  

Auteur Topic: Stremming Goes-Vlissingen  (gelezen 2017 keer)

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #30 Gepost op: 24 november 2017, 11:04:29 »
Vind dat ook wel een beetje raar, temeer daar de bovenleiding zonder spanning was gevallen. Misschien met een aanloop en dan zonder geheven stroomafnemers zeilen tot voorbij het dode punt ;D.
Het onderzoek zal wel uitwijzen wat er daadwerkelijk is gebeurd, speculeren heeft geen zin.
Mvg Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 676
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #31 Gepost op: 24 november 2017, 11:14:55 »
Hoi Joop,

Als de trein al onderweg ( of dichtbij de lokatie is) is kan het inderdaad wat lastig worden.
Maar de normale gang van zaken is, dat we een schouwopdracht uitvragen.

In dit geval, via de NS planner, vertrek trein uit Vlissingen: 0520u (volgens het boekje tenminste)
Uitschakeling bovenleiding : 0524u
Daarna is de trein daar gestrand, sowieso omdat deze geen spanning meer had via de bovenleiding.

Dus de trein was daar eerder dan dat wij actie hebben kunnen ondernemen. beetje vervelende samenloop dus.
Mvg, Marcel

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 676
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #32 Gepost op: 24 november 2017, 11:23:04 »
Hoi,

Even terzijde, als een elektrische trein zonder bovenleiding spanning komt tijdens rijden, zal de machinist door blijven rollen met zijn trein, in de hoop weer onder spanningsvoerende bovenleiding te kunnen komen of aan een perron.
Over de afstanden wat ze dan kunnen afleggen, dat ligt aan de trein zelf. Heb al eens een goederentrein gehad die 13 km zo heeft afgelegd, op het A15 trace.

Dit is gebruikelijk, tenzij er een vermoeden is dat het door de trein veroorzaakt is, denk aan het verliezen van een stroomafnemer.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 14482
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #33 Gepost op: 24 november 2017, 12:20:54 »
Vertrek van de trein was 5:20 uit Vlissingen en 5:23 uit Souburg.
Als de uitschakeling om 5:24 was, dan is die waarschijnlijk veroorzaakt door het passeren van de zojuist vertrokken trein.
Het was toen nog steendonker, dus de machinist heeft te laat gezien dat hij tegen een krom portaal aan reed.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #34 Gepost op: 24 november 2017, 12:21:26 »
Ah, dat is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden dan..

Overigens, dat doorrollen wel met beugel(s)op het dak ;)

Uit het handboek:
4.4.4 Storingen aan de infrastructuur 4.4.4.1 Wegvallen bovenleidingspanning
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U zet een snelremming in en zendt een alarmoproep uit.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning niet heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U probeert de trein uit te laten rollen tot een plaats waar de trein -indien nodig- geëvacueerd kan
worden.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
Als de calamiteit langer dan 10 minuten zal gaan duren, overlegt u met de helpdesk MBN over de wijze waarop u het materieel dienstvaardig kunt houden.
Controleer elk half uur de batterijspanning en hoofdreservoirdruk . U maakt met het MBN nadere afspraken over technische ondersteuning en eventuele inzet van hulpmaterieel.
U vraagt na het oponthoud toestemming aan de treindienstleider om verder te mogen rijden.
Groeten Joop, machinist Lls

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 676
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2017, 13:15:32 »
hoi Joop,

Beetje off topic, maar zijn dat de regels?
Ik maak regelmatig anders mee.  ;D

Zelfs meerdere keren bij trdl moeten dreigen om grote gebieden spanningsloos te maken als ik een trein kan volgen op mijn systeem ( wat uiteraard niet goed is ).

@Klaas,

Als door trein gebeurt zou zijn, dan is 1 spoor spanningsloos, nu waren beide sporen nagenoeg tegelijk spanningsloos gegaan.
Maar voorval en passeren trein moet wel erg dicht bij elkaar hebben gelegen.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 14482
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2017, 15:21:37 »
Een (grotendeels) nieuw portaal.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 14482
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #37 Gepost op: 06 december 2017, 16:22:49 »
Het vervolg van het verhaal: 26 bomen worden versneld gekapt.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/versnelde-kap-bomen-langs-spoorlijn~acdd1f0a/
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)