Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 09:58:15
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door sncf231e
Vandaag om 09:49:28
Zee. Land. door BartvD
Vandaag om 09:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Logo-op-museummaterieel discussie  (gelezen 8073 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: Logo-op-museumspul-discussie
« Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2017, 12:02:00 »
Een ontspoorde goederentrein (ook al staat er heel groot een logo van een ander bedrijf op) wordt door veel mensen ook aangegrepen om hun gal te spuien over de NS...  ::)
Maar dat ontkrachten word niet makkelijker als er in beeld een groot NS logo staat natuurlijk :)
Citaat
Met uitzondering van de 1312? Die is immers al vaak genoeg op de baan geweest, of is dat weer de "uitzonderingspositie" voor het NSM?
Het Spoorwegmuseum mag het logo sowieso gebruiken :)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #46 Gepost op: 21 oktober 2017, 13:36:18 »
De doorsnee nederlander ziet alles in geel/grijs(of zoals tegenwoordig soms in geel/wit/blauw) als iets van NS als het op het spoor rijd.
Journalistiek is vaak ook al niet van te hoog research niveau,want ook die hebben vrij gauw dezelfde insteek als men een artikel maakt voor tv of krant.
Daarin doet die "vishaak" niets extra's als het gaat om herkenbaarheid op treinen van tegenwoordig,of oudjes die nu als museum mat rondrijden.
(men bestempelt het toch al wel als zijnde een NS trein)
Op stations doen reizigers dat ook met oogkleppen op,men ziet in hun haast een trein langs het perron en veronderstelt dat het die is die ze moeten hebben,en vliegt ondanks een afwijkend uiterlijk zo naar binnen,de rookontwikkeling aan het begin van de trein doet niets af aan hun beleving zo bleek.
Ook kijken naar de CTA's was er niet bij.
Waarom schrijf ik dit,tijdens een meerdaagse rit van de SSN waren er meerdere mensen op Utrecht CS die onze wachtende trein aanzagen voor een IC ri ??
In een vlaag van haast en onoplettendheid vloog men de trein in omdat men dacht dat het hun NS trein was,moraal van dit verhaal zelfs in extreme gevallen zullen reizigers alles wat langs een perron staat aanzien als NS trein,en als t al moeite kost om ze uit te leggen dat dat niet zo is,hoeveel moeite wil je dan verspillen om uit te leggen dat een NS logo op een trein/rijtuig/loc niet altijd maar betekend dat dat van NS is ??
Dat lijkt een beetje op water naar de zee dragen in een emmer vol met gaten  ;D
(ofwel,dat gaat m niet worden)

Is het trouwens zo dat als je toestemming krijgt om dat logo te gebruiken,dat daar kosten aan verbonden zijn ?
( dat zou deels kunnen verklaren waarom er relatief weinig oud NS mat is wat het logo draagt)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #47 Gepost op: 21 oktober 2017, 15:09:01 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met een Syntus Lint, als je die wilt bewaren in de oude kleuren, alle tekst en logo eraf dan ziet het er heel anders uit!  bestaat er trouwens nog een Lint in de 1e kleuren?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #48 Gepost op: 21 oktober 2017, 19:52:37 »
Ja lekker voor de verbondenheid van alle vrijwilligers. Die worden vrijwilliger omdat het doel of de lokatie hun aanspreekt. Maak je er een centrale stichting van is van verbondenheid geen sprake weer en dondert het behoud van historisch spoorwegmaterieel in elkaar. Wordt t wel goedkoper van.....

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #49 Gepost op: 21 oktober 2017, 20:52:46 »
Dat maakt toch niks uit, als het maar valt onder 1 stichting, waar de treinen staan kan dan verspreid staan, en het museum wisselt dan regelmatig van materieel wat er staat ofzo?

het SPM vind ik wel leuk, maar ook saai, mis sommige treinen daar die wel bij andere stichtingen staan.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2017, 13:34:52 »
Alle musea onder één stichting gaat helemaal niets helpen,
sterker nog, veel musea bestaan juist uit meerdere stichtingen.
Als je alles in één stichting stopt en de tent gaat failliet heb je een enorm probleem...

Daarnaast hebben alle museum een andere doelstelling;
het Spoorwegmuseum het bijvoorbeeld het tonen van de collectie als doel,
musea als de bijv SHM en SGB hebben daar ook het onderhoud en exploiteren van een complete spoorlijn bij.

Allemaal grote verschillen, die je nooit onder één hoedje gaat krijgen natuurlijk, soms moet je tevreden zijn met hoe iets reeds is :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:22:25 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Dat laatste is denk ik al genoeg om 90% te laten afhaken...
Er wordt tussen stichtingen al voldoende samen gewerkt daar waar nuttig en/of nodig, alles onder een dak gaat het echt niet beter maken.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden