Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: Logo-op-museummaterieel discussie  (gelezen 8091 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Logo-op-museumspul-discussie
« Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2017, 12:02:00 »
Een ontspoorde goederentrein (ook al staat er heel groot een logo van een ander bedrijf op) wordt door veel mensen ook aangegrepen om hun gal te spuien over de NS...  ::)
Maar dat ontkrachten word niet makkelijker als er in beeld een groot NS logo staat natuurlijk :)
Citaat
Met uitzondering van de 1312? Die is immers al vaak genoeg op de baan geweest, of is dat weer de "uitzonderingspositie" voor het NSM?
Het Spoorwegmuseum mag het logo sowieso gebruiken :)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #46 Gepost op: 21 oktober 2017, 13:36:18 »
De doorsnee nederlander ziet alles in geel/grijs(of zoals tegenwoordig soms in geel/wit/blauw) als iets van NS als het op het spoor rijd.
Journalistiek is vaak ook al niet van te hoog research niveau,want ook die hebben vrij gauw dezelfde insteek als men een artikel maakt voor tv of krant.
Daarin doet die "vishaak" niets extra's als het gaat om herkenbaarheid op treinen van tegenwoordig,of oudjes die nu als museum mat rondrijden.
(men bestempelt het toch al wel als zijnde een NS trein)
Op stations doen reizigers dat ook met oogkleppen op,men ziet in hun haast een trein langs het perron en veronderstelt dat het die is die ze moeten hebben,en vliegt ondanks een afwijkend uiterlijk zo naar binnen,de rookontwikkeling aan het begin van de trein doet niets af aan hun beleving zo bleek.
Ook kijken naar de CTA's was er niet bij.
Waarom schrijf ik dit,tijdens een meerdaagse rit van de SSN waren er meerdere mensen op Utrecht CS die onze wachtende trein aanzagen voor een IC ri ??
In een vlaag van haast en onoplettendheid vloog men de trein in omdat men dacht dat het hun NS trein was,moraal van dit verhaal zelfs in extreme gevallen zullen reizigers alles wat langs een perron staat aanzien als NS trein,en als t al moeite kost om ze uit te leggen dat dat niet zo is,hoeveel moeite wil je dan verspillen om uit te leggen dat een NS logo op een trein/rijtuig/loc niet altijd maar betekend dat dat van NS is ??
Dat lijkt een beetje op water naar de zee dragen in een emmer vol met gaten  ;D
(ofwel,dat gaat m niet worden)

Is het trouwens zo dat als je toestemming krijgt om dat logo te gebruiken,dat daar kosten aan verbonden zijn ?
( dat zou deels kunnen verklaren waarom er relatief weinig oud NS mat is wat het logo draagt)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #47 Gepost op: 21 oktober 2017, 15:09:01 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met een Syntus Lint, als je die wilt bewaren in de oude kleuren, alle tekst en logo eraf dan ziet het er heel anders uit!  bestaat er trouwens nog een Lint in de 1e kleuren?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #48 Gepost op: 21 oktober 2017, 19:52:37 »
Ja lekker voor de verbondenheid van alle vrijwilligers. Die worden vrijwilliger omdat het doel of de lokatie hun aanspreekt. Maak je er een centrale stichting van is van verbondenheid geen sprake weer en dondert het behoud van historisch spoorwegmaterieel in elkaar. Wordt t wel goedkoper van.....

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #49 Gepost op: 21 oktober 2017, 20:52:46 »
Dat maakt toch niks uit, als het maar valt onder 1 stichting, waar de treinen staan kan dan verspreid staan, en het museum wisselt dan regelmatig van materieel wat er staat ofzo?

het SPM vind ik wel leuk, maar ook saai, mis sommige treinen daar die wel bij andere stichtingen staan.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2017, 13:34:52 »
Alle musea onder één stichting gaat helemaal niets helpen,
sterker nog, veel musea bestaan juist uit meerdere stichtingen.
Als je alles in één stichting stopt en de tent gaat failliet heb je een enorm probleem...

Daarnaast hebben alle museum een andere doelstelling;
het Spoorwegmuseum het bijvoorbeeld het tonen van de collectie als doel,
musea als de bijv SHM en SGB hebben daar ook het onderhoud en exploiteren van een complete spoorlijn bij.

Allemaal grote verschillen, die je nooit onder één hoedje gaat krijgen natuurlijk, soms moet je tevreden zijn met hoe iets reeds is :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:22:25 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Dat laatste is denk ik al genoeg om 90% te laten afhaken...
Er wordt tussen stichtingen al voldoende samen gewerkt daar waar nuttig en/of nodig, alles onder een dak gaat het echt niet beter maken.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden