Doel:€250.00
Donaties:€190.00

Per saldo:€-60.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IB (eerste versie) upgrade loopt vast; start niet meer op door Spoortief
Vandaag om 06:27:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:00:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris Westerduin
Vandaag om 00:00:23
NS Vakwerk-bovenleidingsmasten in Ho van Mesu Models door WimM
20 november 2018, 23:38:45
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 november 2018, 23:35:12
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
20 november 2018, 23:31:27
Buitenlust door Bert van Gelder
20 november 2018, 23:24:29
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
20 november 2018, 23:16:54
Problemen Zwolle - Kampen. door VictorPM
20 november 2018, 22:51:09
Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden? door Mcn1986
20 november 2018, 22:50:42
Ik bouw nu echt een wedstrijd A3! door Ronald Halma
20 november 2018, 22:44:06
Projekt 083-338 door jerrytrein
20 november 2018, 22:37:51
Raadplaatje door mdjr78
20 november 2018, 22:35:48
Baanplan voor herbeginner met een Fleischman H0 door Wim Hesselink
20 november 2018, 22:35:47
Stranden Normandie 1944 door jerrytrein
20 november 2018, 22:32:30
Mini spoorbaan Wael en Bosch door Zoedelaar
20 november 2018, 22:21:22
Bröckenbahn door Frank 123
20 november 2018, 22:16:21
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
20 november 2018, 22:11:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
20 november 2018, 22:08:12
Wuppertalerstrasse; een nieuw project in spoor 1 door becasse
20 november 2018, 22:03:17
Van Swarzach naar Swarzburg door jerrytrein
20 november 2018, 20:55:23
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
20 november 2018, 20:48:59
Modulebaan.nl Kijk- Speel- en Doedag 26 Januari 2019 door Chris80
20 november 2018, 20:32:02
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Leen Stolk
20 november 2018, 20:30:01
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door lrrw
20 november 2018, 20:29:20
ESU ECoS en Märklin CS (60215), hulp gevraagd. door franky
20 november 2018, 20:24:15
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 48012 keer)

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #300 Gepost op: 13 september 2018, 23:29:06 »
Hallo,


Hier is de in post #295 genoemde herrie schoppende SNCF generatorwagen Type Mistral69 A4Dtux bij de tankplaats om de Poyaud V12 van verse diesel te voorzien:





Daar de BR333 (ex-KÖF III) juist met een andere taak bezig is mag de 1602 zélf de volgetankte wagen aan de trein rangeren:










 

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #301 Gepost op: 14 september 2018, 11:33:28 »
Hallo,

Vandaag nog een beetje verder met diesel.
Deze keer geen internationaal langeafstandsverkeer, maar een lokaal boemeltje; de BR624 (ex-VT24).
Dit klopt echter niet helemaal, want het treinstel is weldegelijk internationaal ingezet. Namelijk naar Nederland.


Het betreft een model (=lees: halffabrikaat) van de firma Bemo uit Uhingen waarbij kort samengevat moet worden gezegd dat er nogal wat moest gebeuren voordat het treinstel volledig inzetbaar was.
(Dit korte samengevatten omdat het lange ombouwverhaal wat ik hier zojuist met bijbehorende foto's en al had neergeschreven plotsklaps was verdwenen nadat de melding "pagina verlopen" in beeld verscheen en ik geen zin meer had om het nog een keer allemaal over te doen).

Goed, hier dan wat pics van het stel zoals het dan nu, na behoorlijk wat werk, uiteindelijk op de baan rondrijdt:


De 624 op weg naar Waldberg-West:




Hier de zijde met de sluitverlichting aan:




Het treinstel is weliswaar een enkele keer ook tweedelig ingezet geweest (in de regio Bremen), maar drie was eigenlijk de standaard en zodanig wilde ik deze trein ook op de baan hebben.(Vierdelig kon trouwens ook):

Hier de overgang van kop- naar de rode midden-wagen. Deze laatste eigenlijk vanwege het niet kunnen vinden van een exemplaar in ozeanblau/beige-kleurstelling aangeschaft met het idee deze in de juiste kleurstelling te spuiten. Maar aan de hand van foto's uit de jaren tachtig bleek een rode middenwagen ook overeenkomstig het grote voorbeeld en daarmee hield ik het plan de wagen van rood naar ozeanblau/beige  om te spuiten voor gezien.




Ik vind twee kleurstellingen door elkaar wel grappig. Het verbreekt een beetje de anders misschien wel wat saaie 'look".
Hier deze overgang nog wat meer close-up:




Uiteindelijk verdwijnt het treinstel in de tunnel:





Een uur later komt dezelfde trein weer langs het depot, nu echter in de tegengestelde rijrichting:



 
Nog even een allerlaatste kiek, genomen vanaf de brug:





Tot zover...

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 4259
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #302 Gepost op: 14 september 2018, 11:40:15 »
Hoi Sven,

Wederom prachtige en zeer realistische foto's  (y) (y)
Dit doet mijn fotografen hart goed  ;)
Met vriendelijke groet,
Wim

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #303 Gepost op: 14 september 2018, 12:34:16 »
Haha...Wim...nou dan heb je het vast niet over de kwaliteit.
Foto's maak ik gewoon met een oude smartphone die zijn beste tijd ook wel gehad heeft... :)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #304 Gepost op: 14 september 2018, 12:55:39 »
Maar je weet dan wel de lens op die plek te houden dat er elke keer weer een mooi compositie op de foto is.

Ben je nog verder aan het bouwen in bahnhof west?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #305 Gepost op: 14 september 2018, 13:43:35 »
Hoi Jelmer,

Nou mooi dan dat de pics toch goed in de smaak vallen. (y)

Echt bouwen komt binnenkort pas weer. Wissels in Waldberg-West zijn klaar om aangesloten en gepolariseerd te worden. Dan uitvoerig testrijden. Daarna seinen en bovenleiding plaatsen. Met landschapsstoffering ben ik meestal vrij snel klaar. Eens zien hoever wij komen dit winterseizoen. Vanaf het depot de andere kant op langs het kolenmijngedeelte staat nog verder in de toekomst gepland.

Alle materialen staan al sinds hele geruime tijd klaar maar het is m.n. de tijd en het zin maken om iets groots aan te pakken waaraan het regelmatig ontbreekt.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3931
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #306 Gepost op: 14 september 2018, 14:40:30 »
Ik vind het wel erg prettig zo met al die topics waar allemaal van die mooie treinen voorbij komen in mooie scenery  (y)  Hier en bij Wim en bij Kees. Vaak ook nog met wat achtergrond info en zo, top!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 6142
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #307 Gepost op: 14 september 2018, 15:16:29 »

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #308 Gepost op: 14 september 2018, 18:52:21 »
Thank you  (y)

Geert Kraai

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
    • De Vallei
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #309 Gepost op: 14 september 2018, 20:46:03 »
Erg mooi weer. Je hebt steeds verrassende treincombinaties  (y)
Schaal H0 - NS tijdperk IV-V. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #310 Gepost op: 14 september 2018, 21:17:38 »
Hallo,


Thanks  (y)

Ik probeer het altijd wel een beetje conform de werkelijk te doen. In het geval met de kleurenmix in het 624/924 dieseltreinstel kwam ik uiteindelijk met de aankoop van de rode middenwagen goed weg:

Treinstel ter hoogte van Geist(Münster) maart 1981.     Mit der freundlichen Ünterstützung von Wieland Proske.
 



waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #311 Gepost op: 14 september 2018, 21:47:02 »
...Ach.. nu vind ik deze ook net nog in de mailbox:

BR 624/924 mixed dubbel. Plaats en tijd echter onbekend.  Mit der freundlichen Unterstützung von Wieland Proske.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3931
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #312 Gepost op: 14 september 2018, 23:20:08 »
En deze is volgens mij ook zoiets:

https://flic.kr/p/fhjSVL

(dacht ik tenminste hoor :) )

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4574
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #313 Gepost op: 14 september 2018, 23:21:49 »
Een google image zoekopdracht levert deze pagina op.

Citaat
Die imposante Brücke über den Mittellandkanal zwischen Wenden-Bechtsbüttel und Meine aus ungewöhnlicher Perspektive: 1985 gab es noch die alte rote Lackierung und  "bunte" Züge wie hier N 3545 mit dem Laufweg Göttingen - Bremen(!) über Braunschweig - Uelzen (11.05.85).

Best een imposante brug, inderdaad!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #314 Gepost op: 14 september 2018, 23:28:39 »
Yep  (y)

Mooie plaatjes inderdaad. Let ook op de enorme dieselwalm boven deze treinen. Een uitstoot van heb ik jou daar waar nu niet alleen bij milieu-activisten de tranen in de ogen springen werd destijds als heel normaal gezien.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2018, 13:13:41 door waldberg »